PDA

View Full Version : gitaar op een zwembad



Bmweber
13 oktober 2009, 20:45
hallo allemaal,

ik had een vraagje,
op maandag heb ik altijd eerst bandrepetitie en ga dan altijd door naar mijn duiktraining, maar ik vroeg me dus af hoe slecht is de lucht op een zwembad voor een LP met een satin finish nou eigenlijk? ik zou hem ook in de auto kunnen laten liggen maar ik vertrouw die buurt niet helemaal daar(de dealers staan op de parkeerplaats daar)

dus zeggen jullie neem een oude gitaar mee of kan het geen kwaad?
de gitaar zit overigens in een goede hoes.

groetjes

Mitch
13 oktober 2009, 21:40
Volgens deze tutorial is een zwembad niet schadelijk voor een elektrische gitaar:

Stap 1
http://www.tdpri.com/gifs/RESOURCE_telefloat3.jpg

Stap 2
http://www.tdpri.com/gifs/RESOURCE_telefloat4.jpg

pasqual
13 oktober 2009, 21:45
niet vergeten eerst de snaren droog te vegen voordat de gitaar weer terug in de hoes gaat;)

groeten pasqual.

bagheera
13 oktober 2009, 21:46
zit die Les Paul niet in een koffer?
Waar laat je hem achter, aan de rand van het zwembad?
Je zou hem natuurlijk ook even aan de receptie kunnen laten als je die jongens een beetje kent.
Het is hout en dat leeft, en een atmosfeer met een hoge vochtigheidsgraad, redelijk warm en chemicaliën in de lucht, ... het zal in ieder geval wel IETS doen.

beruk
13 oktober 2009, 21:54
Meest ideaal: grote locker en dan daarin.
Aan de rand van het zwembad, niet doen, te vochtig en warm lijkt me. Zo'n gitaar trekt heus niet gelijk krom, het is vooral de kou -warmte- kou die voor problemen bij de snaren kan zorgen. Ik zou zelf mijn goedkoopste gitaar meenemen, mocht ik keuze hebben.

bagheera
13 oktober 2009, 21:59
Ik zou zelf mijn goedkoopste gitaar meenemen, mocht ik keuze hebben.
Dat is misschien nog het beste idee

Braindead
13 oktober 2009, 22:09
Inbrekers breken niet in een auto in als ze denken dat er niks te halen valt. Zorg er dus voor dat je je gitaar na het repeteren van je band achterin de kofferbak ligt zodat van buiten niet te zien is dat ie erinzit. (Als je een sedan hebt kan dat makkelijk). Natuurlijk wel goed in een koffer als het even kan, voor temperauurswisselingen behoed.


@ Mitch: Check deze (stap 2)tutorial voor wat niet schadelijk is voor je hoofd :D:
http://images.paraorkut.com/img/funnypics/images/h/head_stuck_in_toilet-12488.jpg

Quadrifoglio
14 oktober 2009, 13:31
'k Heb een keer de twijfelachtige eer gehad om een optreden in een zwembad te mogen doen en vanaf dat moment ben ik gaan roepen: zwembaden en gitaren zijn een slechte combi. Na een aantal daagjes begonnen de schroefjes van de slagplaat te roesten maar het ergste was nog wel dat mijn volumepot vast begon te zitten van de roest, helaas op stand 0

acousticmats
14 oktober 2009, 16:07
'k Heb een keer de twijfelachtige eer gehad om een optreden in een zwembad te mogen doen en vanaf dat moment ben ik gaan roepen: zwembaden en gitaren zijn een slechte combi. Na een aantal daagjes begonnen de schroefjes van de slagplaat te roesten maar het ergste was nog wel dat mijn volumepot vast begon te zitten van de roest, helaas op stand 0

wow, das balen
ik had natuurlijk nog nooit over zoiets nagedacht...

Little Jay
14 oktober 2009, 16:22
Je laat 'm in de hoes zitten neem ik aan....

Qua vochtigheid: ik kan me niet voorstellen dat in het tijdsbestek van één duiktraining de luchtvochtigheid in de hoes zou toenemen tot meer dan, zeg, 80%. (Tussen de 30-70% is gewoon normaal). En anders gooi je toch wat van die silica-zakjes in je hoes? Of je doet de gitaar in een placticzak en dan in je hoes of zo.

Qua temperatuur: hoewel het vrij warm kan zijn in een zwembad lijkt het me niet dat de temperatuur zo hoog is dat de gitaar eronder te lijden zou hebben (pas boven de 50 graden of zo). Bovendien zijn het vooral plotselinge temperatuurovergangen die gevaarlijk zijn, maar de hoes heeft een dempend effect en zorgt ervoor dat de gitaar slechts langzaam opwarmt.

Ik zou me echt geen zorgen maken.

Erop Spelen in een zwembad is natuurlijk wat anders.......

flitslicht
14 oktober 2009, 16:38
Erop Spelen in een zwembad is natuurlijk wat anders.......

Ja, lijkt me ook dat vooral je rechterhand dan een stuk langzamer wordt :)

Riky
14 oktober 2009, 17:39
kan volgens mij nooit goed zijn. In een zwembad is het bloedheet + hoge luchtvochtigeheid + veel chloor.
Gaat je gitaar lekker broeien in de hoes.
Cheapo gitaar mee nemen en die in een grote locker doen.

Zekere voor het onzekere;)

Bmweber
14 oktober 2009, 17:52
bedankt voor de reacties!

ik speel het liefst gewoon op mijn lp met die band, ik kan wel mijn richwood pakken maar die speelt heel wat minder fijn en moet ik mijn vriendin teleurstellen en de gitaar terug nemen :P

ik speel er daar niet op nee, staat gewoon aan de kant bij de rest van m'n spullen.

ik denk dat ik hem dan inderdaad in een koffer doe en dan zo mee neem!

zou het technisch gezien mogelijk zijn om onder water te spelen überhaupt?
dus of de gitaar dan nog werkt? zal dan wel in gedestilleerd water moeten, gezien dit geen stroom geleid, maar verder zal het nog allemaal wel werken?

Sqax
14 oktober 2009, 18:02
'k Heb een keer de twijfelachtige eer gehad om een optreden in een zwembad te mogen doen en vanaf dat moment ben ik gaan roepen: zwembaden en gitaren zijn een slechte combi. Na een aantal daagjes begonnen de schroefjes van de slagplaat te roesten maar het ergste was nog wel dat mijn volumepot vast begon te zitten van de roest, helaas op stand 0
Zo kan je natuurlijk wel mooi makkelijk je gitaar relicen!

budje
14 oktober 2009, 18:02
zou het technisch gezien mogelijk zijn om onder water te spelen überhaupt?
dus of de gitaar dan nog werkt? zal dan wel in gedestilleerd water moeten, gezien dit geen stroom geleid, maar verder zal het nog allemaal wel werken?

ik denk dat het grootste probleem de trillingen van je snaren worden

en dit is nep (http://www.youtube.com/watch?v=WlrR66WX74g)(ff tot het einde uitkijken)

zeiler
14 oktober 2009, 21:20
ik denk dat het grootste probleem de trillingen van je snaren worden

en dit is nep (http://www.youtube.com/watch?v=WlrR66WX74g)(ff tot het einde uitkijken)

als ik die Orca was :D!