PDA

View Full Version : Doen of niet doen... HELLUP!!!



Sinner1980
13 oktober 2009, 19:07
Grote paniek! Zoals sommigen van jullie weten heb ik mijn Gibson explorer te ruil aangeboden op marktplaats. Na wat biedingen her en der kreeg ik een interessant mailtje...denk ik.
Iemand deed mij het voorstel om zijn Flying V in te ruilen en mij €300,- toe te geven...Interessant? Niet echt, voor mij dan.

De betreffende persoon heeft ook een Gibson les paul Zakk wylde bullseye...die vindt hij achteraf wat te zwaar en hij denkt m te willen verkopen.
Zijn voorstel was om mijn explorer plus €2500,- te vangen voor de Bullseye.
Inteerssant? Niet echt want €2500 heb ik nou net niet in mn kluisje zitten...

Vervolgens kwam ik met het voorstel om mijn explorer en mijn trots/juweel/soort van kind/grote liefde etc. namelijk, mijn les paul standard in te ruilen tegen de bullseye... Dat gaat me wel aan mn hart maar goed, een les paul custom is ook niet verkeerd lijkt me...

Nu wordt het me allemaal een beetje teveel en slaat de twijfel toe, zowel van mijn kant als de zijne...Ik heb al voorgesteld om eens af te spreken en de gitaren eens uitgebreid te checken, wat e een strak plan lijkt.

Wat denken jullie van deze eventuele ruil? Hou in het hoofd dat die explorer sowieso weggaat want dat is het net niet voor mij.
Had het een Slash les paul geweest dan had ik nu al in de auto gezeten want die geniet mn voorkeur boven de bullseye...maarre...die bullseye is natuurlijk ook verschrikkelijk VET! AAAAAAAARGH! Spannende shit dit!!!:lp:

Ferraririk
13 oktober 2009, 19:10
Ik persoonlijk zou het niet doen, want ben HELEMAAL niet van de emg's

ik persoonlijk zou die Flying v veel aantrekkelijker vinden +300euro, en dan de les paul ook houden

Just my 2 cents

Mathidal
13 oktober 2009, 19:11
NOOIT gitaren kopen of ruilen zonder ze eerst uit te testen... NOOIT!!!:dontgeti:

Je weet nooit welke gebreken er aan dat ding kunnen zitten, dus kun je beter alles controleren voor je overweegt om te wisselen.

En dan nog een paar dagen nadenken voor je het echt doet.

Vergeet niet om te testen op je eigen gear, want als de andere partij een betere versterker heeft kun je onterecht verkeerde indruk krijgen van de kwaliteit. ;)

Chrivip
13 oktober 2009, 19:12
Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van de Zakk Wylde.... Veel te zwaar klinkend
Lekker houden die Les Paul van jou.. ;)

Jasper.
13 oktober 2009, 19:13
Ik persoonlijk zou het niet doen, want ben HELEMAAL niet van de emg's

ik persoonlijk zou die Flying v veel aantrekkelijker vinden +300euro, en dan de les paul ook houden

Just my 2 cents


Ja, maar zit je met die V ook niet met het neckprobleem?

Ik denk niet dat ik het zou doen, je hebt nu al een goede les paul volgens mij waar je helemaal tevreden over bent. Straks valt die zakk wylde LP behoorlijk tegen en dan zit je zonder lp en destroyer. Ik denk persoonlijk dat die bullseye LP niet de meerprijs waard is.

wiegersma
13 oktober 2009, 19:17
Een 'gewone' Custom is overal inzetbaar. Met een Zakk Wylde krijg je meteen een stempel op je spel gedrukt.
En ik vind het gewoon een suffe print, maar wel een print die specifiek bij Zakk hoort en niet bij andere gitaristen imo.

mijn advies: mooi je Custom houden.

Sinner1980
13 oktober 2009, 19:26
Die bullseye print...tja, moet maar net je ding zijn...al zal het nooit MIJN ding worden want het is Zakk's ding en dat steekt mij een beetje maar toch schijnt de kwaliteit vd gitaar geweldig te zijn: mag ook wel voor die centen.

Het is en blijft een les paul custom...en dat is gewoon vet.
Die EMG's...vind ik persoonlijk vet al houdt het wel weer in dat ik voor mijn blues en andere dingetjes er nog een gitaar bij moet nemen, waarschijnlijk weer een les paul standard hoor, want die hoort er gewoon bij.

Toch zie ik de ruil als een buitenkansje, mocht ie doorgaan, gezien die explorer voor mij geen speciaal iets is en die toch al de deur uit zou gaan.
Die standard is een ander verhaal maar vast wel vervangbaar.

Eerst maar eens goed checken of ie custom fijn speelt en of er een click is, dan zien we wel weer verder.

Moet wel zeggen dat de reacties een beetje tegenovergesteld zijn aan mijn verwachting...ik had alleen maar: DOEN DOEN DOEN verwacht, grappig eigenlijk. Weinig Zakk fanboys hier

Die V heeft dezelfde hals als die explorer...niet voor mij dus

tidalwave_sideburns
13 oktober 2009, 19:27
Yep, ik heb het ook niet zo op custom issues van beroemde gitaristen, en je hebt al een gitaar die je erg bevalt. Ik zou gewoon die flying V testen, zien hoe die bevalt, en dan pas eventueel die ZW custom bekijken als het echt moet.

tostiapparaat
13 oktober 2009, 19:27
ik zou ook die les paul die je hebt houden! ten eerste zijn die zakk wyldes spuuglelijk, en ten tweede zei je zelf al dat die lp die je hebt je grote liefde en zo is!

dan zou je IMO wel stom zijn als je die weg gaat geven...

wiegersma
13 oktober 2009, 19:29
Ik kon het werk van Zakk Wylde erg waarderen (hij blijft nu wat steken/ weinig nieuws). Maar de gitaar zelf is zo specifiek. Je kunt imo beter een andere Custom zoeken.
Maar als je de Bullseye geweldig vindt, wie zijn wij dan om te zeggen dat je dit niet moet doen? Ga lekker voor wat jijzelf mooi vindt.

Manuvdv
13 oktober 2009, 19:32
De Gibson ZW Custom vind ik persoonlijk bloedmooi, maar hij is z'n geld niet waard.. Dus deze ruil is ook nogal spijtig, in mijn ogen dan.

sjaak1990
13 oktober 2009, 19:36
Ik persoonlijk zou het niet doen, want ben HELEMAAL niet van de emg's

ik persoonlijk zou die Flying v veel aantrekkelijker vinden +300euro, en dan de les paul ook houden

Just my 2 cents

Ik zou ook flying v + 300 doen. Ik weet niet hoeveel zo'n bulls eye ding waard is maar je standaard is ook wat waard en les paul custom is toch al wel vanaf 1800 euro of zelfs minder te krijgen 2e hands.

De emg's kunnen er zo uit, nieuwe pickups zijn naar verhouding met de gitaar niet zo duur.

Demonturtle
13 oktober 2009, 19:37
ik zou het niet doen, de gitarist uit men vorige band had deze gitaar, en ik was er niet bepaald van onder de indruk to be honest.

Graphics zal je snel beu worden, en de sound is het niet waard om je les paul en je explorer ervoor te geven.

Jasper.
13 oktober 2009, 19:46
Ik zou ook flying v + 300 doen. Ik weet niet hoeveel zo'n bulls eye ding waard is maar je standaard is ook wat waard en les paul custom is toch al wel vanaf 1800 euro of zelfs minder te krijgen 2e hands.

De emg's kunnen er zo uit, nieuwe pickups zijn naar verhouding met de gitaar niet zo duur.

Zoals eerder gezegd heeft de V dezelfde nek als de Destroyer, en daar kan de TS niet mee uit de voeten. Dus no deal

Ferraririk
13 oktober 2009, 19:54
Zoals eerder gezegd heeft de V dezelfde nek als de Destroyer, en daar kan de TS niet mee uit de voeten. Dus no deal

het is een explorer :sssh:

Mathidal
13 oktober 2009, 20:04
Kun je natuurlijk gaan denken: waarom wilt hij ervan af? :p

Jasper.
13 oktober 2009, 20:05
het is een explorer :sssh:

Oh jah, :P haal ik altijd door elkaar :makeup:

guitarkid
13 oktober 2009, 21:33
Vervolgens kwam ik met het voorstel om mijn explorer en mijn trots/juweel/soort van kind/grote liefde etc. namelijk, mijn les paul standard in te ruilen tegen de bullseye... Dat gaat me wel aan mn hart


Lees nou eens goed wat je hier schrijft: "soort van kind, juweel, trots, grote liefde...." En die wil je wegdoen voor een "anonieme" Zakk Wyldde. No way !!
Veel wijsheid gewenst, maar ik wist het wel!

Gr. C.

bagheera
13 oktober 2009, 21:42
Die ruil lijkt me geen goed idee.
Die les paul moet je houden man, dat gevoel ga je bij de ZW custom niet krijgen.
Wacht dan een paar jaar en koop de Slash les paul er gewoon bij.
Verder zoeken zou ik zeggen.

Rinze
13 oktober 2009, 21:48
Klinkt als een actie waar je later spijt van krijgt. Ik zou het niet doen.

Mitch
13 oktober 2009, 22:11
Het blijft een custom? Hoezo "het blijft een custom"? Met EMG's en een esdoorn hals? Nèh...

Braindead
13 oktober 2009, 22:17
Met Mitch eens: De Zak Wilders is niet wat je wilt hebben...

HUESSEN
13 oktober 2009, 22:50
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/carinadahl257635awn7.jpg +€ 300,- !!!

Sinner1980
13 oktober 2009, 23:15
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/carinadahl257635awn7.jpg +€ 300,- !!!

Pfff, geinig foto'tje!
Ik ga maandag bellen met die gast en heb besloten dat ik, uiteraard, tot dan eerst eens goed na ga denken en vervolgens een speelsessie aanga met die plank...en dan maar s een oordeel vellen.
Die explorer heb ik nogmaals echt helemaal niks meer mee dus die gaat eruit, hoe dan ook. Als ik m weet te verkopen komt er een les paul junior(Billie Joe) of een SG standard voor terug, eerst maar s even testen en dan lijklt me dan ook de beste optie.
Mocht die bullseye een 'dream come true' blijken, dan is ie MINE! Simple as that.
Grappig want een jaar geleden had ik mn ziel nog verkocht voor die plank....veranderlijk allemaal. Verders lijkt iedereen tegen de ruil te zijn, ook grappig.
Die V gaat het sowieso niet worden ivm die hals

barno
13 oktober 2009, 23:56
zo'n sig (en zeker deze): twee problemen:
die print is zo in your face dat je 'm zeker beu wordt
en ook is het niet onwaarschijnlijk dat er een moment komt waarop je helemaal niet meer zo into Zakk W bent qua muzieksmaak. zit je daar mooi met een gitaar die all the way ZW uitstraalt ...

macwilliams
14 oktober 2009, 07:37
Als je de finish zat bent breng je hem maar langs.





"mac stookt de grill vast op en pakt een biertje"

Sinner1980
14 oktober 2009, 16:39
De 'bullseye eigenaar' belde net. Hij wil er nog geld bij (500) dus dat maakt alles een stuk makkelijker nu, sowieso ben ik met jullie eens dat die print too much is en ook die EMG's staan me niet zo aan. Ik ben er eigenlijk al een beetje uit...NO DEAL!

Ik ben idd als de dood dat ik megaspijt krijg van die les paul...die explorer zal me roesten dus die wordt gewoon verkocht...hoop ik.

Ik ga er gewoon een SG standard of een les paul junior Billie Joe voor terug halen zoals ik al eigenlijk van plan was (weer een sig maar niet zo in your face, ik heb niks met Billie Joe maar die plank is super, denk ik)

pupanus1
14 oktober 2009, 16:55
De 'bullseye eigenaar' belde net. Hij wil er nog geld bij (500) dus dat maakt alles een stuk makkelijker nu, sowieso ben ik met jullie eens dat die print too much is en ook die EMG's staan me niet zo aan. Ik ben er eigenlijk al een beetje uit...NO DEAL!

Ik ben idd als de dood dat ik megaspijt krijg van die les paul...die explorer zal me roesten dus die wordt gewoon verkocht...hoop ik.

Ik ga er gewoon een SG standard of een les paul junior Billie Joe voor terug halen zoals ik al eigenlijk van plan was (weer een sig maar niet zo in your face, ik heb niks met Billie Joe maar die plank is super, denk ik)

Lijkt me een wijs besluit, plus dat je met zo'n uitgesproken sig gitaar ook gewoon te erg fanboy over komt (vind ik dan). Voor het geld dat mensen voor die plank neerleggen kan je ook prima je 'eigen' gitaar vinden zonder zo'n in yo face print :)

Ash ketchum
14 oktober 2009, 17:06
Wat dacht je hiervan;
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=4050

Goedkoper dan de Billie Joe Armstrong ;)

Sinner1980
14 oktober 2009, 22:56
Wat dacht je hiervan;
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=4050

Goedkoper dan de Billie Joe Armstrong ;)

Het leuke van die Billie Joe lijkt me dat ie:

a. een andere (en voor mij betere) hals heeft
b. een double stacked P-90 heeft voor wat meer output
c. een Nel Veerkamp koffer heeft, wat wil je nog meer?
een gitaar in een gigbag vind ik sowieso niks, moet gewoon weer een case bij zitten

acousticmats
14 oktober 2009, 23:13
gewoon niks ruilen
zou ik nooit doen, hecht veel teveel waarde aan men gear (':

en als je zonder het ruilen de cash niet hebt, spaaaaren!

op die manier ga je later nooit denken 'shit, had ik mijn lp nog maar...'

Sinner1980
14 oktober 2009, 23:15
gewoon niks ruilen
zou ik nooit doen, hecht veel teveel waarde aan men gear (':

en als je zonder het ruilen de cash niet hebt, spaaaaren!

op die manier ga je later nooit denken 'shit, had ik mijn lp nog maar...'

Die explorer bevalt gewoon niet dus die ruil of verkoop ik.
Op deze manier heb ik al 4 gitaren versleten in een jaar tijd maar uiteindelijk heb ik 2 blijvers, komt goed

Jasper.
15 oktober 2009, 20:52
Die explorer bevalt gewoon niet dus die ruil of verkoop ik.
Op deze manier heb ik al 4 gitaren versleten in een jaar tijd maar uiteindelijk heb ik 2 blijvers, komt goed

oh dus de LP gaat niet weg? :dance:

Sinner1980
16 oktober 2009, 16:52
oh dus de LP gaat niet weg? :dance:

Nee, de les paul gaat niet weg. Na een avondje flink spelen op mn vriend besloot ik van niet. Ik moet zeggen dat ik gewoon een beetje obsessed was met het idee van zo'n dure les paul custom.

Toen alles even een op een rijtje gezet en gedacht van ok, een les paul van €3600,- vet maar die graphic gaat waarschijnlijk tegenstaan, die EMG's wil ik eigenlijk niet en het feit dat het een signature, vette gitarist naar mijn mening maar goed, is staat me eigenlijk niet zo aan, laat staan zo'n opzichtige signature.

Maar goed, de explorer gaat zondag weg en er komt een...(tromgeroffel) strat voor terug. Een strat? Ja, een strat ja!
Een zwarte american standard in absolute nieuwstaat en €100,- extra.
Leuke deal lijkt me...ik heb voor mn explorer mn avri 62 strat verkocht dus eigenlijk had ik een knappere strat hiervoor: toch kon ik er niet zo mee overweg.
Laatst ff op een standard gespeeld en dat voelde best goed eigenlijk, zodoende leek het me wel een leuke ruil.
Als de plank bevalt ga ik hem flink hotrodden, vond ik bij die avri niet kunnen, maar hierbij zeker wel. Bevalt ie achteraf niet dan gaat ie gewoon de deur weer uit en komt er weer wat anders, zien we dan wel weer...;)

Chrivip
16 oktober 2009, 17:29
Pfiew... gelukkig heb je de juiste keuze genomen door je LP te houden... :lp:
Gefeliciteerd met je strat! :strat:

nickofzo
16 oktober 2009, 18:17
volgens mij was iedereen nagelbijtend aan het zitten van doe het alsjeblieft niet:P

goedzo goed gedaan!

Sinner1980
16 oktober 2009, 18:39
Jeeeeeygh!!! I'm a good boy now!!!:seriousf:

Tupelo
16 oktober 2009, 19:05
Wedden dat je over 2 maanden weer een topic opent strat of tele..? :D

Sinner1980
18 oktober 2009, 19:18
Wedden dat je over 2 maanden weer een topic opent strat of tele..? :D

Net mn strat opgehaald, morgen open ik er wel weer een topic over.
Prima ding en echt nagelnieuw.
Over 2 maanden pas? Dan ben ik alweer 3 gitaren verder man:crazyhappy: