PDA

View Full Version : Mijn Boss CS-2 geeft ruis



MusicmanJip
13 oktober 2009, 16:35
Zoals de titel al vermeld, ruist mijn Compression Sustainer.
Het is net of het heel hard waait in mijn versterker. Dit is vooral wanneer ik met distortion speel.

Hebben jullie tips om dit te verhelpen?

Chris Winsemius
13 oktober 2009, 16:40
Wat anders instellen?

(Heel toevallig: liep net al op "compressor" te zoeken omdat waarschijnlijk vandaag mijn CS-2 binnen komt)

MusicmanJip
13 oktober 2009, 16:43
Ik heb al zitten draaien. Als ik 'm laag zet, verliest hij z'n kracht.

KoenB
13 oktober 2009, 17:36
Heb je zonder de CS ook al ruis? Want dan maakt de CS het nog harder, dat is de grap van compressie: het maakt je geluid altijd even hard (of probeert dat iig). Als de compressor de ruis als signaal gaat zien, gaat hij het versterken. Probeer het eens met andere kabels en evt een andere gitaar met humbuckers, en kijk of je het nog steeds hebt.

bagheera
13 oktober 2009, 17:59
als je ze in de mix hebt staan met andere effecten kan je hem misschien eens van plaats veranderen.
Geen idee of het helpt maar het valt te proberen he

MusicmanJip
13 oktober 2009, 18:04
Heb je zonder de CS ook al ruis?

Zonder heb ik geen ruis. Met andere gitaren heb ik precies hetzelfde. Ik zal eens proberen de positie te veranderen!

MusicmanJip
14 oktober 2009, 12:48
Heb even goed zitten luisteren. Ik hoor een hele kleine ruis als ik m'n versterker op clean zet. Hoe kan dit? Mijn ENGL Powerball is net nieuw.
Het wind geluid van de sustainer heeft hier niet veel mee te maken. Die hoor je voornamelijk als ik het volume uitdraai van m'n gitaar. Wel komt er een lelijke en vrij harde ruis.

Hebben jullie een idee?

Jorisch
16 oktober 2009, 19:04
Mijn cs-2 kan ook behoorlijk ruisen. Probeer hem is met een batterijtje als je een adapter gebruikt. kan flink schelen zeker als je versterker in hetzelfde stopcontact zit.

bij mij ruist ie vanaf ongeveer 12 uur. Mn dynacomp is erger trouwens! ruisen alle compressors niet?

MusicmanJip
17 oktober 2009, 14:21
Thanks voor de tip, gebruik inderdaad adapters. Het zal er zeker wel bijhoren. Kan je niet een hoop oplossen door een Noisse Suppressor ertussen te zetten?