PDA

View Full Version : ANTONIO MARTINEZ - Klassieke Gitaar (afstellen)



VIP-Jeff
13 oktober 2009, 15:39
Hallo members,

Ik zou graag wat hulp willen hebben bij het afstellen van mijn gitaar.
Ik heb bij mij gitaar een stemfluit gehad, maar ik krijg het niet onder de knie om goed mijn gitaar af te stellen.

Wie zou mij kunnen helpen!?

Jeff

Ukeloeder
13 oktober 2009, 15:45
Hi Jeff, je zit aan je computer en dat treft want als je hier (http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.html) klikt heb je een gitaar tuner (stemmer) die de tone van de verschillende snaren laat horen. De gitaar die hoort op deze site is weliswaar een staalsnarig instrument en die van jou een nylonsnarige, dat maakt voor de toonhoogte niet uit.
Leer het ook met je stemfluit, het is een beetje lastig je laptop meenemen naar een kampvuurfeestje ;)

VIP-Jeff
13 oktober 2009, 15:47
Hi Jeff, je zit aan je computer en dat treft want als je hier (http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.html) klikt heb je een gitaar tuner (stemmer) die de tone van de verschillende snaren laat horen. De gitaar die hoort op deze site is weliswaar een staalsnarig instrument en die van jou een nylonsnarige, dat maakt voor de toonhoogte niet uit.
Leer het ook met je stemfluit, het is een beetje lastig je laptop meenemen naar een kampvuurfeestje ;)

Bedankt voor de website!

Ik heb alleen een vraagje he.. Op mijn gitaar zitten 3 zilvere snaren.. En 3 van die donkerwitte achtige dingen ofzo.. Waarom is dat zo?

Emma123
13 oktober 2009, 16:18
Alle 6 de snaren zijn gemaakt uit nylon, maar de laagste 3 zijn met metaal omwonden (de zilverkleurigen dus), de hoogste 3 niet (de "donkerwitte").

VIP-Jeff
13 oktober 2009, 16:22
Alle 6 de snaren zijn gemaakt uit nylon, maar de laagste 3 zijn met metaal omwonden (de zilverkleurigen dus), de hoogste 3 niet (de "donkerwitte").

Aha oke!

Die site heeft me btw wel wat geholpen.. Alleen klinkt helaas nog niet lekker.. Maar ik blijf proberen uiteraard!

Een klinkt weer wat te hoog, enz.. Vervelend zeg !

Muzieknono
14 oktober 2009, 06:57
Je kunt ook voor vanaf ong. 15 euro een gitaartunertje kopen, dan zie je precies wat je doet en ben je altijd goed gestemd.
Mvgr. Dirk Jan :B

--=HANS=--
14 oktober 2009, 09:45
Aha oke!

Die site heeft me btw wel wat geholpen.. Alleen klinkt helaas nog niet lekker.. Maar ik blijf proberen uiteraard!

Een klinkt weer wat te hoog, enz.. Vervelend zeg !

Bij een nieuw setje (nylon) snaren duurt het altijd even voor dat de stemming goed blijft. Je zal het dus een paar keer moeten herhalen tot de rek er een beetje uit is, succes ermee!