PDA

View Full Version : Schecter omen 6



Trecion
13 oktober 2009, 11:10
hey mensen,

ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede tweede budget gitaar om in drop C te houden zodat mijn Epiphone Les Paul standard gewoon in standaard tuning kan blijven. Nu ben ik al een tijdje aan het kijke naar de Schecter Omen serie (zonder FR) en toevallig kwam ik er gister een tegen tweedehands.

wat is nou een mooie prijs voor een Schecter omen 6 + line 6 spider (ik vermoed 3) 15 watt + tas, riem, standaard, tuner, kabel? Let wel op dat ik alleen geinterresseerd ben in de gitaar, de verkoper kan/wil deze echter niet los verkopen.

nu zat ik dus te denke om voor een redelijke prijs de set te kope en deze weer te verkope met mijn eerste gitaar erbij ipv de schecter.

Alvast bedankt :punk:

Gothra
13 oktober 2009, 11:37
ik vind het wel logisch dat je voornamelijk metal speelt met een gitaar in drop C...

almarvk
13 oktober 2009, 11:39
Flinke stoner kan ook, alleen had ik dan een andere gitaar in gedachten.

Gitaar incl versterker kopen kan toch geen kwaad als de prijs je aanstaat? Versterker kan je altijd weer verkopen.

Trecion
13 oktober 2009, 11:49
maar wat zou een redelijke prijs zijn voor de set? de spiders zijn nou niet bepaald top versterkers en er staan er genoeg van te koop. de schecter kost nieuw 199 euro bij sommige winkels.

Liquid_Metal
13 oktober 2009, 12:02
Wat heb je als eerste gitaar? Ik heb de Schecter Omen 7 Extreme getest (die dus ruim 2x zo duur is) en die bevalt best wel. Maar ik kan me zo voorstellen dat de niet-extreme toch een flinke stap terug is. Als je nu een goedkoop Aldi-gitaartje hebt zal je erop vooruitgaan, maar ik verwacht niet al te hoge kwaliteit.
Aangezien de gitaar nieuw 200 euro kost zou je 130 euro kunnen proberen. Wat de versterker waard is weet ik niet, zeker aangezien je niet zeker weet welk model het is.

Trecion
13 oktober 2009, 12:18
Oorspronkelijk kost zo'n schecter omen 6 ongeveer 250-300. hangt net van de winkel af. mijn eerste gitaar was een goedkoop merkje van neckerman (meen ik). tis in elk geval een waardeloos ding. mijn main gitaar momenteel is een Epi Les Paul standaard. in princiepe ben ik dus opzoek naar een gitaar van dezelfde kwaliteit voor drop c. Wat ik gelezen heb aan reviews is dat Schecter veel kwaliteit voor het geld bied. hier misschien een interessante link over de omen 6 voor de mensen die willen weten waar het van gemaakt wordt enzo http://www.guitarcenter.com/Schecter-Guitar-Research-Omen-6-Electric-Guitar-101558112-i1149923.gc


PS: de omen 7 extreme is toch gewoon dezelfde gitaar als de omen 6 extreme maar dan met 7 strings en dus aangepaste elementen?

Liquid_Metal
13 oktober 2009, 13:40
Oorspronkelijk kost zo'n schecter omen 6 ongeveer 250-300. hangt net van de winkel af. mijn eerste gitaar was een goedkoop merkje van neckerman (meen ik). tis in elk geval een waardeloos ding. mijn main gitaar momenteel is een Epi Les Paul standaard. in princiepe ben ik dus opzoek naar een gitaar van dezelfde kwaliteit voor drop c. Wat ik gelezen heb aan reviews is dat Schecter veel kwaliteit voor het geld bied. hier misschien een interessante link over de omen 6 voor de mensen die willen weten waar het van gemaakt wordt enzo http://www.guitarcenter.com/Schecter-Guitar-Research-Omen-6-Electric-Guitar-101558112-i1149923.gc

Dan zul je er wel op vooruitgaan.


PS: de omen 7 extreme is toch gewoon dezelfde gitaar als de omen 6 extreme maar dan met 7 strings en dus aangepaste elementen?

Yep, maar dan is het alsnog de EXTREME. En da's toch een klasse erboven. Nogmaals: ik heb geen ervaring met de non-extreme.


niet vergeten er dikke snaren op te zetten hè!

Trecion
13 oktober 2009, 13:59
mwuah. ik heb atm 0.10 op men les paul ligge en dat gaat goed in drop C. maar ik ga er denk ik 0.11 of zelfs 0.12 op legge omdat ik tog wel een lekekr zwaar geluid wil.

bedankt voor de reacties. ik zal eens kijke voor hoeveel ik de boel kan scoren en dan volgt er misschien binnekort een HNGD :P