PDA

View Full Version : Hofner Verythin,welke aanpassingen?



joesman
13 oktober 2009, 10:29
Hallo
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Hofner Verythin CT,
echt een supermooie gitaar met een zalige hals,
qua klank vind ik hem heel mooi alleen ontbreekt een soort 'helderheid' waardoor hij ook wat moeilijker door de mix snijdt in groepsverband.
Ik vind hem echter te mooi om zomaar weer weg te doen dus vroeg ik me af hoe ik dit zou kunnen verbeteren zonder al te veel extra kosten.
Ik heb me laten vertellen dat het vervangen van de topkam door een bone nut al wat extra helderheid zou opbrengen,is dit effectief zo?
Zijn er nog andere dingetjes die ik kan doen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie inbreng

Midwolda
13 oktober 2009, 10:54
Als je gaat vergelijken ligt het er aan wat je er nu voor topkam op hebt zitten natuurlijk.
In principe vind ik bone ook het mooist, het helderst, het meest natuurlijk klinken.
Je zou ook nog wat aan de elektronika kunnen doen, andere condensator, andere potmeters.
Hoe minder er tussen gitaar en amp zit hoe beter (imo), maar er valt genoeg aan bij te sturen als je dat wilt.

joesman
13 oktober 2009, 10:58
nu ligt er gewoon een plastic kammetje op denk ik,zou het verschil echt duidelijk hoorbaar zijn?

tomcat
13 oktober 2009, 14:13
Ik heb ook zo'n Verrythin. Supergitaartje, hoewel ik ze live bijna niet gebruik.
Ik denk dat als je de klank wezenlijk wil veranderen je de pick ups moet veranderen en daar is keuze genoeg, afhankelijk van wat je zelf graag hoort. Een topkam gaat niet zoveel verschil maken.

Fern
14 oktober 2009, 23:50
Hoi,

Ha! Ik vroeger een 60's Hofner Verithin bezit (bezeten?)

Nee een topkam maakt je totaalgeluid niet helderder, allen je open snaren, en wellicht een pietsje sustain in het totaal. Ik ben ook van mening dat je beter kunt zoeken naar de juiste pickups.
En als laatste, wellicht zit het niet in het karakter van jouw gitaar om zo aanwezig te zijn.

Succes!
Fern.

joesman
15 oktober 2009, 10:30
@Fern: je hebt inderdaad gelijk,ik denk dat het inderdaad aan het type gitaar ligt, niemand interesse in een ruiltje met deze beauty? :-)

hezz
15 oktober 2009, 23:27
TVjones achtige pickups?