PDA

View Full Version : ^6l6-g



Dirtypool
13 oktober 2009, 01:22
Hoi, kan 2 RCA 6L6-G van een collega overnemen voor 2 tientjes.
Wat is jullie mening over deze UOS cokebotteltjes?

Grtz Richard ( vond ze wat kil in mn Marble champclone )

nico verduin
13 oktober 2009, 07:36
Zijn het geen rammelaars? Komt nogal veelvuldig voor bij die oudjes.

cluseau
13 oktober 2009, 07:47
zijn het geen rammelaars? Komt nogal veelvuldig voor bij die oudjes.

+1 ...........

guitarnijboer
13 oktober 2009, 11:27
Punt is dat de meeste versterkers vragen om 6l6GC en deze op veel punten verschillen van de vroegere 6l6G. (spanningen, max dissipatie).

Dirtypool
13 oktober 2009, 12:57
Geen gerammel gehoord, ook maar kort geprobeerd

PeeVee
13 oktober 2009, 20:42
Ik heb ooit een partij NOS gekocht en ik gebruik ze ook. Echter op, naar huidige maatstaven, hele lage spanning (350 VDC) in een BMSTR Reverb in 2x 10" combo kastje. De mechanische stevigheid laat wel wat te wensen over en in combo gaan ze inderdaad gauw rammelen. Ik vind ze overigens wél erg mooi klinken; warm en gedetailleerd en allesbehalve kil. Andere ("moderne") buizen zijn bij die spanning ook wel warm maar neigen meer naar "duf/futloos/dof" als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb er toen in pre-Euro tijdperk weinig voor betaald, ik meen 100 BEF per stuk. Ik zou er geen 2 tientjes (per stuk) voor betalen, maar 2 tientjes voor een nieuw setje (vermits beetje in balans) lijkt me niet onredelijk. Als ik me niet vergis is max. Va trouwens 360 VDC en max. Pa 19W dus het is niet verstandig om deze buizen in een "moderne" versterker te stoppen met spanningen hoger dan +/- 400 VDC en ook niet biassen op 30W (zoals 6L6GC).