PDA

View Full Version : Price quote



...rock...
12 oktober 2009, 21:45
Gedag guys,

vraagje, Ik heb een originele 1969 crybaby (pescara, jen) wah , en vroeg me af wat deze zoal waard zijn, ik wil ze niet echt verkopen maar gewoon om even te polsen..

Het zijn blijkbaar bijna dezelfde wah's als de (oh zo dure) oude vox wah's

Hij is volledig origineel..


mvg, Robby

Dirk_Hendrik
12 oktober 2009, 22:33
vraag,
wat maakt je zo zeker van die 1969?

daarna,
Een godsvermogen... tot 15 euro, wat ik voor de mijne betaalde dus. Het is een beetje wat de gek ervoor geeft of de verzamelaar wil betalen. Heel wisselend.. om het subtiel te stellen.

Daarnaast is het dus geen Vox... en eventuele kopers gaan daar we voor.. der mot Vox op staan..

...rock...
12 oktober 2009, 22:46
Made in italy, pescara Jen (onderkant) en het serienummer :)

Aca Ilic
12 oktober 2009, 22:53
Gedag guys,

vraagje, Ik heb een originele 1969 crybaby (pescara, jen) wah , en vroeg me af wat deze zoal waard zijn, ik wil ze niet echt verkopen maar gewoon om even te polsen..

Het zijn blijkbaar bijna dezelfde wah's als de (oh zo dure) oude vox wah's

Hij is volledig origineel..


mvg, Robby

Hey Rock,

als je het niet "echt" wil verkopen, dan hoef je je toch geen druk om prijs te maken..;-)?

...rock...
12 oktober 2009, 23:02
Hangt er vanaf nat. wat er zoal voor te krijgen valt, maar ik vermoed dat ik hier wel moet oppassen om hier geen verkoop-topic te openen dus doe ik het zo, Ik wil gewoon even weten wat zo de prijzen zijn, want als ik de amerikaanse internet prijzen mag geloven kan ik er wel wat leuke dingen mee kopen maar weet niet of dat wel realistische Benelux prijzen zijn :)

the sure thing
13 oktober 2009, 08:38
Hangt er vanaf nat. wat er zoal voor te krijgen valt, maar ik vermoed dat ik hier wel moet oppassen om hier geen verkoop-topic te openen dus doe ik het zo, Ik wil gewoon even weten wat zo de prijzen zijn, want als ik de amerikaanse internet prijzen mag geloven kan ik er wel wat leuke dingen mee kopen maar weet niet of dat wel realistische Benelux prijzen zijn :)

De Amerikaanse markt is sinds de credietcrisis redelijk ingestort. Daarnaast is het zo dat in de benelux de hype over oude pedaaltjes behoorlijk minder heftig is dan in de USA.

Een bijkomend nadeel voor jou is dat de crybaby uit 1969 niet per se "beter" klinkt dan nieuwere wah's. Ik vermoed dat je m niet boven de EUR 120 tot EUR 150 zal kunnen verkopen, ALS je al een verzamelaar tegenkomt die deze wil hebben.

zoon van Piet
13 oktober 2009, 09:59
wat mij betreft staat het 1969-mysterie nog steeds open... 1969 zou betekenen een wahwaha met ronde neus.. Jen wahs zijn vrijwel altijd jonger, zo rond de midseventies.. Bij mijn weten kan je bij de meestvoorkomende Jen - de gewone Cry Baby- nergens een datumcode vinden ( ERT pot - althans meen ik te herinneren). Op sommige duurdere typen, met electrostat pots kan dat volgens mij wel ( google zal het weten..) Het serienr zegt volgens mij helemaal niks...en jen heeft er geen archieven van bewaard..


en ja, ze zijn (soms)gelijk aan Italiaanse Voxen, maar die zijn weer niet gelijk aan elkaar, daar zitten nogal wat variaties in. Vox werd in de regel uitgerust met dure compnenten, Jen vaak met goedkope, behalve de duurdere types (de Mr CB en CB super).
Je zegt niet om welk type het gaat. en vooral bepalend voor de waarde: wat voor snoepjes zitten er in? tropische vissen? wat voor potmeter? goeiekope italotransistoren? en most of all: fasel, halo of filmcan - of iets anders?

meestal is het zoiets:
http://img18.imageshack.us/img18/2963/afbeelding080.jpg

waarbij de 15 euro van D_H een schandalig lage uitzonderlijke prijs mogen heten. maar ik heb er wel eens een voor 35 euro gekocht. ze staan gewoon op MP voor weinig. En voor veel $$$$ op het www, maar dat zegt niks. meer..
tien jaar terug kon je voor een mooie Jen wel 200-250 $ vangen, maar die dagen zijn geweest... zeker voor een doodgewone fasel-jen met goeiekope troep erin. op MP zul je moeite moeten doen m voor meer dan 70 kwijt te raken.


Een bijkomend nadeel voor jou is dat de crybaby uit 1969 niet per se "beter" klinkt dan nieuwere wah's.

Wat wel blijft: ik heb een stuk of twintig (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=125458&highlight=knijn)ouwe wahs. die zijn bijna allemaal retevet. Maar in mijn eigen pedalenbak zit een JEN... en dat mag niet per se 'beter' heten, maar wel goorder, zompiger en vettiger - en dat doet geen enkele nieuwe wah 'm na...