PDA

View Full Version : 1974 Fender Twin Reverb Brom probleem HELP AUB !



Soundfreak2000
12 oktober 2009, 21:31
Hallo allemaal.

Ik heb een Fender Twin Reverb uit 1974 en ik heb hem een keer naar een reperateur gebracht, maar die heeft er het een en het ander aan vervangen waar ik niet om gevragen had zoals :
Speaker kabels vervange, reverb veer aangetrokke.
Sinds dien heb ik als de versterker te warm word dat er tijdens lage tonen een smerige brom komt.
Dat is alleen als hij goed warm is, het is een brom net als of het lijkt of je speaker kapot is.

Kan iemand mij AUB helpen, ik wil graag deze amp weer gereed hebben voor gigs.

Alvast bedankt !!

Gr. Jeremy

Chris Winsemius
12 oktober 2009, 21:35
andere tech?

elko's, bias-circuit, eindbuizen lijken mij de eerste dingen om te checken

Soundfreak2000
12 oktober 2009, 21:37
ja zeker , ik wou eerst kijke of ik er zelf achter kon komen mar kan het niet vinden
Elcos zijn vervangen en bias circuit is gecheckt.

master99
12 oktober 2009, 21:41
Hallo allemaal.

Speaker kabels vervange, reverb veer aangetrokke.


Ik hoop dat je dit cynisch bedoelt ... een tech die beweert :crazyhappy: :crazyhappy:

Ik heb al verschillende keren een Twin gehad die door zijn eigen geweld bepaalde soldeerverbindingen deels heeft los getrild. Dat leverde ook het geluid op alsof de speaker kapot was.

nico verduin
12 oktober 2009, 21:52
lekkere tech... ben het helemaal met Chris eens. Mogelijk koude soldeer las.. als ie al speaker kabels gaat vervangen en een reverb veer kijk ik nergens meer van op.

cluseau
12 oktober 2009, 22:05
Sinds dien heb ik als de versterker te warm word dat er tijdens lage tonen een smerige brom komt.
Dat is alleen als hij goed warm is, het is een brom net als of het lijkt of je speaker kapot is.

Zoals master99 zegt is een slechte verbinding een mogelijkheid maar in de meeste gevallen is het moeilijk zomaar te zeggen wat er loos is zonder onderzoek en giswerk is ook niemand bij gebaat.

Maar zou je de tech niet met dit verhaal confronteren? Als het een oprecht iemand is zou hij aan kunnen bieden het probleem in jouw bijzijn op te lossen. Hij kan dan gelijk aantonen of het wel dan niet zijn fout is. Laten we eerlijk zijn, het komt voor dat je een versterker repareerd en er vervolgens een week later een ander probleem inkomt. Daar kun je niet altijd wat aan doen, het blijven tenslotte oude amps. Verder vind ik het wel zo sportief als je jouw tech de kans geeft zijn eventuele fout te corrigeren, al was het maar het terugbetalen van de kosten.

Frans.

Soundfreak2000
12 oktober 2009, 22:12
Ja het is al weer bijna een jaar gelede denk ik, en ik ben er pas laat achter gekomen.
En ik wil gewoon niet meer terug daarna toe.

cluseau
12 oktober 2009, 22:16
Ja het is al weer bijna een jaar gelede denk ik, en ik ben er pas laat achter gekomen.
En ik wil gewoon niet meer terug daarna toe.

Dat kan ik me ook wel voorstellen, rest je dan idd niet veel anders dan een goeie tech zoeken.

Aan de andere kant vind ik dat je geen aanspraak op garantie kan maken voor een reparatie van een jaar geleden. Alleen als het je oorspronkelijke klacht was zou ik daarop een uitzondering maken.


Frans.

Soundfreak2000
12 oktober 2009, 22:19
Dat zal het dan wel worden haha.
Ja altijd moeilijk om te vinden wat het probleem is bij oude amps.
Weet iemand toevallig een goed adres voor amp reparatie?? ik woon in Kaatsheuvel.

the sure thing
13 oktober 2009, 09:03
Dat zal het dan wel worden haha.
Ja altijd moeilijk om te vinden wat het probleem is bij oude amps.
Weet iemand toevallig een goed adres voor amp reparatie?? ik woon in Kaatsheuvel. De efteling-elfjes? ................. (sorry, kon het niet laten :))

CMW amps in VLeuten is wel ff rijden voor je, maar dan heb je ook wat. Kan je weer jaren vooruit met je Fender Twin.

VOlgens mij zit er in Eindhoven ook een "eindhoven amps" dus je kan die ook eens contacten of ie verstand heeft van oude bakkies.

master99
13 oktober 2009, 11:21
Een amp tech die beweert dat hij 'reverb veren aagetrokken heeft' verdient bij mij geen tweede kans. .. tenzij hij ze als jarretels aangetrokken heeft ... Ik zou inderdaad even op zoek gaan naar een ander. In Den Haag en in Nijmegen kan je ook 'Max'imaal terecht voor een dergelijke reparatie.

PeeVee
13 oktober 2009, 21:02
is wel ff rijden voor je
Als je toch die kant op rijdt dan kun je voor Fender amps ook even doorrijden naar Anne Doedens oftewel Mister Bassman in Eelde (www.misterbassman.nl). Nico (Verduin) is natuurlijk ook een betrouwbaar en deskundig adres voor reparaties aan Fender amps: www.verelec.nl.

nico verduin
14 oktober 2009, 08:20
Als je toch die kant op rijdt dan kun je voor Fender amps ook even doorrijden naar Anne Doedens oftewel Mister Bassman in Eelde (www.misterbassman.nl (http://www.misterbassman.nl)). Nico (Verduin) is natuurlijk ook een betrouwbaar en deskundig adres voor reparaties aan Fender amps: www.verelec.nl. (http://www.verelec.nl.) Dan wel www.verelec.com (http://www.verelec.com) ;)

PeeVee
14 oktober 2009, 10:25
Oh pardon, www.verelec.com ;)

master99
16 oktober 2009, 19:36
Ik houd het meestal een beetje netjes met linken naar commerciële repair jongens, maar dat hoeft schijnbaar niet meer ...
Nou, je kan ook bij www.maxguitar.nl in Den Haag of Nijmegen terecht voor zon klus.

Soundfreak2000
17 oktober 2009, 10:49
Iedereen super bedankt voor jullie hulp !