PDA

View Full Version : Standaard elementen



Sunburst Barry
12 oktober 2009, 19:54
Ey mensen,

http://gi54.photobucket.com/groups/g113/68NJRUOFP3/P07-07-09_2039.jpg


Ik wilde graag de humbuckercover eraf halen omdat ik'm zonder mooier vind...
Als ik het goed begrijp komt het er dan uit te zien alsof er 2x 2 singlecoils zitten toch?
Wat moet ik er precies allemaal voor af halen?

De 5 van de 6 schroefjes op de cover zelf al een keer losgehaald.
Alleen het schroefje boven de 2Bsnaar is er niet uit te krijgen.
Dit is bij allebei de elementen, dus waarschijnlijk geen productiefoutje.

Ik kan het hele zootje wel loshalen, maar ik d8 laat ik eerst maar even informeren voordat ik iets sloop dat fragiel is in de buurt een element.

Erik70
12 oktober 2009, 20:30
In principe zou dat schoefje er ook uit moeten kunnen.
Hou er eventueel wel rekening mee dat de cover aan het feame zit vastgesoldeerd en dat de ruimte onder de cover, incl de spoelen is opgevuld met wax.
Ook zou het uiteindelijke resultaat tegen kunnen vallen (minder mooie spoelen) omdat deze pu nou eenmaal is gefabriceerd MEt een cover en er dus bezuinigd KAN zijn op het uiterlijk erin.

Toch succes

Agent_Smith
12 oktober 2009, 21:47
De 6 'pool'-schoefjes hoef je er niet uit te halen om de cover te verwijderen.
De cover zit alleen vastgesoldeerd aan de bodemplaat. Als je dat dus desoldeerd, beetje wijd buigt en dan voorzichtig de cover eraf halen. Oppassen dat je de spoelen niet beschadigd!! Ze zijn wel beschermd door tape, maar toch.
Enige wat tegen zou kunnen zitten is indien de pickup idd gewaxpot is. Dan zal het lastig worden denk ik. Maar dar kan iemand anders waarschijnlijk wel vertellen.

Sunburst Barry
13 oktober 2009, 01:49
tnx!
maar de bovenstaande feiten liggen aan epiphone?

rijsberman
13 oktober 2009, 02:02
Nee hoor, is algemeen zo.
Elementen die gemaakt zijn met cover zijn daar onder afgewerkt dan elementen zonder. En bij waxpotten wordt de ruimte rond de spoelen opgevuld met was, om te voorkomen dat ze microfonisch zijn. Dan is de ruimte tussen spoel en cover vaak ook gevuld. Ziet er niet uit dan, als je de cover er af haalt. Kon dus nog wel eens tegenvallen.

Stratman70
13 oktober 2009, 14:10
De 5 van de 6 schroefjes op de cover zelf al een keer losgehaald.
Wil je dat nooit meer doen!!! Voor hetzelfde geld beschadig je het spoeldraad als je ze er weer terug indraait (kans is klein, maar toch...) en doet je element het niet meer goed.

Sunburst Barry
15 oktober 2009, 17:17
Hm, dat was dan niet zo handig...
voor zover ik weet heb ik geen problemen gehad daarna.
Ik heb de schroefjes en weer in gedraaid en volume opnieuw afgesteld per snaar.

Maar... om de cover eraf te halen, moet ik die schroefjes er zowieso eruit hebben, want daarna moeten ze weer terug in de uncovered humbucker.
Dus dit is een beetje onvermijdelijk...

De wax verwijderen, is dat een pokkeklus?

Sunburst Barry
18 oktober 2009, 14:32
Ik heb even gekeken, uit elkaar gehaald en gespiekt hoe ie in elkaar zat...
Stuitte alleen op het probleem dat m'n soldeerbout niet warm genoeg werd aangezien de cover gesoldeerd was.
De polepieces hoeften er inderdaad niet uit, dat was een beetje onweet...

Ik heb't gehouden op een schoonmaakbeurt...

peace !
:hippie: