PDA

View Full Version : Ervaringen met het importeren van gitaren uit Japan



Divine
12 oktober 2009, 18:48
Hallo GN'ers,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het importeren van gitaren uit Japan. Waar zou ik zoal rekening mee moeten houden? Zaken zoals belasting (ik geloof dat dat in totaal 23% wordt over het totaalbedrag?) en verzendkosten ben ik redelijk bekend mee.

Alvast bedankt voor de reacties.

Divine

humbucker
12 oktober 2009, 19:06
Als je even de zoekfunctie had gebruikt had je dit topic vast nog wel kunnen vinden.. Is pas een paar dagen oud:

KLIK (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127570)

isa1984
12 oktober 2009, 19:10
Ik weet niet wat voor gitaar je zoekt, maar je moet ten eerste verstand hebben van Japanse gitaren, zodat je precies weet wat je koopt. Ik denk dat het vooral uit kan bij de high-end modellen. Omdat niet altijd duidelijk is wat voor model het betreft, proberen sommige verkopers geld te verdienen door te zeggen dat het een hoger gewaardeerd model betreft. Op tokaiforum.com kun je veel info vinden.
Mijn ervaring is dat je het beste kunt kopen van betrouwbare verkopers, bijvoorbeeld koiz. Via Ook bij deze verkopers zie je dat de hogere modellen steeds minder goed te krijgen zijn, en de prijzen nog steeds omhoog gaan. Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om via www.japanguitars.co.uk te kopen, in ieder geval kun je op deze site info inwinnen. Ik heb meerdere gitaren uit japan gekocht via ebay, nooit problemen gehad. De japanse post is betrouwbaar, sommige verkopers bieden uit zichzelf aan om een lager bedrag op te schrijven. Ik heb dit 1x gedaan en dat was geen probleem, maar het blijft natuurlijk een groot risico mocht de gitaar kwijt raken.

Divine
12 oktober 2009, 19:17
@humbucker: heb ik gedaan, met de volgende zoekopdracht: 'Japan AND importeren', maar daar kwam niets uit. Bedankt voor de verwijzing naar het topic. :)

@isa1984, dank voor je reactie!