PDA

View Full Version : Blues/rock zangeres gezocht (Twente)



Toni Penta
12 oktober 2009, 17:42
Blues/rock zangeres gezocht (Twente)

Ik weet dat een forum voor gitarsten niet dé plek is om deze advertentie te plaatsen. Maar omdat ik graag op dit forum kom, besloot ik toch om de advertentie híer te plaatsen (onder andere).

De band bestaat ongeveer een jaar, maar is enige tijd geleden van bezetting veranderd. Sinds een half jaar spelen we met de huidige bezetting. Je zou dus kunnen zeggen dat we een beginnende band zijn. Dat geldt echter niet voor ons als individuen: we hebben allemaal veel podiumervaring en willen volgend jaar ook met deze band regelmatig optreden in m.n. het kroegen- en clubcircuit.

Onze muziek laat zich niet in een hokje plaatsen. Van oorsprong zijn we een blues-band en die bluesinvloed is overal wel weer terug te horen. Maar we spelen ook blues-rock en country-rock. Zowel (de minder bekende) covers alsook eigen nummers. Daarnaast spelen we af en toe boogie, rock-a-billy of een slow-blues.

Om toch een indruk te krijgen van onze stijl, denk dan aan de muziek van Popa Chubby, Walter Trout, BB King, The Allman Brothers, John Hiatt, Left Hand Freddie, Slobberbone en Gov't Mule.
Dus: Blues en (blues-)rock met af en toe een country-randje.

Zoals gezegd, spelen we ook eigen nummers, geschreven door onze alleskunner Rob. Hij zingt, begeleid op gitaar en bespeelt soms zijn bluesharpje. (er gaan geruchten dat hij ook aardig overweg kan met een piano :))

Met een zangeres hopen we ons repetoire uit te breiden. Iedereen in de band heeft evenveel inbreng voor nieuwe nummers. Dat maakt het wel zo leuk. We hopen dan ook een zangeres te vinden die met nieuwe ideeën kan komen. En dan liever een zangeres met een doorleefde stem, dan een met een toonzuiver 'koorstemmetje'.

Naast zanger/gitarist Rob, bestaat de band uit Jan, onze drummer (heten álle drummers 'Jan' ofzo??), Otto speelt de bas en ondergetekende leeft zich helemaal uit op de gitaarsolo's en 'fingerpicking'.

Ik ben de jongste van de band, 39 jaar, maar we zijn zeker geen 'ouwe lullen' te noemen!
We repeteren op de maandagavond in de buurt van Enschede. Kom je uit Enschede of Almelo? Dan is meerijden geen probleem.

Wil je meer info? Bel of mail me gerust.

mail: domino_d[apestaartje]live[punt]com
telf: 06 2740 2210


groet,
Toni Penta