PDA

View Full Version : Nylon Semi-acoustisch



Scatcat
12 oktober 2009, 17:17
Hallo, ik ben opzoek naar een goede nylon snarige electro-akoestische gitaar in de prijs categorie 200-500 euro, ik heb paar jaar ervaring in spelen en ik hou erg van muziek in de stijl van bijvoorbeeld kings of convenience, en wil dus nu met zo'n soort geluid nylon versterkt kunnen optreden.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt, Scatcat

(Ik heb bij reviews gekeken op dit forum maar stonden geen nylon bij in deze prijsklasse)

LaurentB
12 oktober 2009, 18:03
Dat heet elektro-akoestisch. Anders zou je je een Gibson ES-335 met nylon snaren voor moeten stellen.

Maar Alhambra heeft bijvoorbeeld wel nylonsnarige gitaren met element, en is een goed merk.

Flipkoos
12 oktober 2009, 19:43
Ik speel zelf weinig nylon, maar ik heb voor de school waar ik werk als muziekdocent een leuke Epiphone c70-ce gekocht. Die gaat regelmatig mee naar huis.

Erg fijn instrumentje en die moet je tweedehands voor een leuk bedragje kunnen krijgen (heb er tweedehands maar 125 voor betaald, maar da's erg weinig).
Heeft een geweldige pre-amp met o.a. ingebouwde Chorus en anti-feedback.

http://www.youtube.com/watch?v=Nyk84idMiaw

Ik hou zelf niet van gitaren met platte klankkasten zoals een paar Alhambra's, een Godin Azoveel of een Epi/Gibson Chet Atkins.
Voordeel is dat deze niet rondzingen en versterkt prima klinken. Nadeel is dat je altijd versterkt moet spelen om ergens naar te klinken.
Bovendien; als Kings of Convenience (mooi!) je ding is, dan zul je sowieso niet gauw last hebben van rondzingen omdat er geen enorme band achter je staat te blazen.

Aragorn
12 oktober 2009, 20:39
OT:


in de stijl van bijvoorbeeld kings of convenience

Sorry geen waardevolle bijdrage, maar ik wilde je even bedanken voor het laten vallen van de naam "Kings of Convenience", weer iets moois ontdekt!