PDA

View Full Version : Line 6 x3 live



LaszloVersteeg
12 oktober 2009, 16:49
Heeft iemand ervaring met de Line 6 x3 live?
En alsjeblieft niet alleen; kut, of goed. graag ook redenen erbij:ok:

Ik ben namelijk op zoek naar een effectenbak, en aangezien ik een Line 6 versterker heb, lijkt 't mij het beste om iets van line 6 erbij te kopen (aangezien andere merken niet goed doorkomen bij line 6 om de een of andere reden:dontgeti:)

Ik zit te twijfelen tussen de x3 of de M13. maar op de site te zien is denk ik de x3 meer geschikt voor mij (versterker modulatie, expresion pedal, banks etc. etc.) wat denken/vinden jullie?

jaap van Duin
13 oktober 2009, 17:06
Ik zelf ben in bezit van de M13 en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Zeker na de laatste firmware update. Er zitten meer dan 100 effecten op en je kunt er ook een expressiepedaal op aansluiten, waardoor je bijvoorbeeld zo maar 8 verschillende wah's tot je beschikking hebt. Het aantal scenes (eigenlijk patches) is uitgebreid naar 48. De effecten zijn voor mij niet allemaal even bruikbaar, maar die ik gebruik zijn van uitzonderlijke klasse. Mijn live geluid is nooit zo goed geweest (perfect in de mix) en de andere bandleden zijn onder de indruk. Kortom mij hoor je niet klagen. Met de line 6 X3 live heb ik geen ervaring, maar van versterker en cabinet modeling ben ik zowiezo geen fan.

ACSlater
13 oktober 2009, 22:24
Na een slechte start zijn de M13 en ik toch vrienden aan het worden. De overdrives/distortions heb ik nog steeds niet echt hoog zitten maar ik kan er mee leven. Sinds de 2.0 update klinkt het een stuk beter lijkt het wel. De wah's klinken beter dan mijn Crybaby en de harmonizer is echt super. Op mijn kamer klinkt het nogal nep en digitaal maar in de band is het net of er twee gitaristen spelen. Er mag nog wel een betere chorus op.

jim__
14 oktober 2009, 15:01
Ik heb zelf een Pod X3 live, waar ik erg tevreden over ben. Echter zou ik, aangezien je toch al met een 'normale' gitaarversterker werkt, eerder kiezen voor de M13. Dit gelet op het feit dat je toch alleen een effectenunit zoekt, en de versterkermodeling niet nodig hebt.
Deze is bij de M13 makkelijker te overzien en in te stellen dan met de Pod. De Pod is erg goed met z'n modeling en effecten, maar daar moet je dan ook de nodige tijd insteken om het apparaat te programeren. En daar moet je net zin in hebben (ik gelukkig wel, maar ik kan het me voorstellen als je dit niet wilt). Maar in ieder geval succes, en vergeet ook niet te kijken naar de multieffects van Boss, zijn ook allemaal prima units afhankelijk van wat voor geluid je zoekt.