PDA

View Full Version : wiring probleempje



renemeester
12 oktober 2009, 14:09
Ik heb in een strat 3 lil killers van gfs gezet volgens dit schema van seymour duncan.

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1lil1v1t5w3s

Werkt op zich allemaal goed. Als ik de elementen afzonderlijk gebruik, dus de 5 standen schakelaar in pos. 1, 3 of 5 dan heb ik goed geluid. Zowel in de HB als de SC stand. Kies ik echter standje 2 of 4 (dus gebruik ik 2 elementen tegelijk) dan wordt het geluid een stuk zachter ineens.

Ik dacht aan een fase probleem en heb van het middelste element al geprobeerd zwart en rood om te wisselen maar dat werd nog slechter.

Met het solderen heb ik natuurlijk al rekening gehouden met de kleurverschillen in wiring tussen SD en GFS.

Iemand een idee?

snaarplukker
12 oktober 2009, 23:40
Het is normaal dat ze in de standen 2 en 4 zachter klinken. Door de paralelle schakeling wordt de weerstand kleiner en de power minder. Dat is ook met de singlecoils het geval, maar is je nooit opgevallen omdat je bij singlecoils humbucking hebt in die standen.

renemeester
14 oktober 2009, 09:06
mmm, ik weet het niet hoor. Bij een les paul in de middenstand hoor je toch ook geen verschil in geluidsterkte als je het vergelijkt met de andere 2 standen?

Enfin als dit het probleem zou zijn hoe los je het dan op? weerstandje tussen de bedrading van de neck en brug pickups, die je bij stand 2 en 4 bypassed misschien?

snaarplukker
14 oktober 2009, 11:11
Heb je een matched pair lilkillers (14K-10K-6K) of zelf gekozen waardes?
Ik heb zo'n matched pair inzitten en ook zo aangesloten met coilsplit maar merk niet echt een groot verschil in geluidsterkte (wel tussen coilsplit en humbucking).
De simpelste oplossing is je volumepot op 7 zetten bij de standen 1, 3, en 5 en op 10 bij de standen 2 en 4.

Rick trodat
14 oktober 2009, 16:42
Dat laatste is natuurlijk ook niet super. Maar het is gewoon normaal hoor.