PDA

View Full Version : Krassen in lak.



Ewoud Kuijt
11 oktober 2009, 16:38
Hoi allemaal.

Ik heb mijn eerste pannenkoek gerefinished en ben net klaar met polijsten en poetsen. Ik heb elke stap in het proces heel nauwkeurig proberen te doen. Net als bij nummer 2 echter heb ik aan de voorzijde een aantal diepere krassen terwijl dat aan de achterkant niet het geval is. Ik snap er helemaal niks van. Heeft iemand anders dat ook wel eens gehad?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de pickup- en controlcavities aan de voorkant het schuurpapier wat beschadigen en dat dat wat krassen kan opleveren. Wie heeft er nog een idee over?

thijser
11 oktober 2009, 21:52
het kan wel eens voorkomen dat er een stofje of korreltje op het schuurpapier komt. heb ik ook wel eens gehad. De enige manier om dit weer weg te krijgen is gewoon weer met grovere korrel te gaan schuren en goed uit te kijken of het schuurpapier 100% schoon is.

succes!

Marcel61
11 oktober 2009, 22:09
Hoi allemaal.

Ik heb mijn eerste pannenkoek gerefinished en ben net klaar met polijsten en poetsen. Ik heb elke stap in het proces heel nauwkeurig proberen te doen. Net als bij nummer 2 echter heb ik aan de voorzijde een aantal diepere krassen terwijl dat aan de achterkant niet het geval is. Ik snap er helemaal niks van. Heeft iemand anders dat ook wel eens gehad?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de pickup- en controlcavities aan de voorkant het schuurpapier wat beschadigen en dat dat wat krassen kan opleveren. Wie heeft er nog een idee over?

Ewoud,

Je kan alleen perfect polijstwerk afleveren als je het juiste gereedschap hebt: door de centrifugale kracht wordt vuil uit deze draaiende polijstwielen geslingert; voorts, legt je body ook niet zo maar op tapijt (die je tafel bedekt) omdat daarin allerlei vuil verborgen zit! dat geeft meestal deze krassen!

Na het polijsten hang je je gitaar of body bij voorkeur op, of legt deze op maagdelijk wit en SCHOON flanel (= katoensoort - zeer zacht) als je de electronica of hardware wil gaan monteren. Er zijn ook nog hoezen te koop die je om je body heen kan doen met uitsparingen voor montage etc, zodat tijdens dit monteren de body niet kan beschadigen...volgens mij zijn die alleen te koop in de USA.


http://i455.photobucket.com/albums/qq271/marceldam/build007.jpg