PDA

View Full Version : Rickenbacker 620...ervaringen?



Sinner1980
10 oktober 2009, 22:52
Ik kan mn explorer inruilen voor een Rickenbacker 620 alleen heb ik totaal geen ervaringen met die gitaren.
Zou dit sowieso een handige ruil zijn en zijn er dingen die ik moet weten/checken?
Zijn het uberhaupt goede gitaren? Ben benieuwd...
Bedankt alvast

episua
11 oktober 2009, 00:33
Rickenbacker's zijn fantastische gitaren, heb zelf al weer een tijdje een 330 en bevalt mij echt heel goed. Maar lang niet iedereen kan er mee overweg. Vooral het halsprofiel en fretboard radius is totaal anders dan het bekende fender/gibson werk. Even wennen dus, maar dat is maar net hoe precies je daar in bent. Het maakt mij weinig uit, (bijna) alles went wel.
Tja, wat voor stijl wil je ermee gaan spelen? Voor alles behalve metal en andere super high gain settingen zijn ze wel toe te passen. Dat ze alleen voor het bekende 'jingle jangle' beatles/byrds soundje zijn te gebruiken ben ik het niet mee eens. Je moet er gewoon op leren spelen. Bovendien zijn moderne Rickenbackers uitgerust met high gain pickups ipv de bekende 60's toasters.
Qua waarde doe i.i.g. goed aan de ruil denk ik zo. De Rickenbacker prijzen zijn dit jaar maar liefst 25% gestegen. Dat betekend dat straks de gemiddelde straatprijs van een 620 op €1995 komt te liggen.

schizo910
11 oktober 2009, 09:52
Ik zou het doen, Rickenbackers zijn i.d.d. erg goede gitaren. Het is appart en qua inruil ga je er zeker niet op achteruit. Dus mocht het je niet bevallen dan zet je deze ook weer te koop of te ruil...

Dweezman
11 oktober 2009, 10:35
ik wil 'n 620. Dus.

Ferraririk
11 oktober 2009, 10:51
Ik kan mn explorer inruilen voor een Rickenbacker 620 alleen heb ik totaal geen ervaringen met die gitaren.
Zou dit sowieso een handige ruil zijn en zijn er dingen die ik moet weten/checken?
Zijn het uberhaupt goede gitaren? Ben benieuwd...
Bedankt alvast

ik zag je post van spijt.... een beetje maar.

en ik vraag me af ligt dit je wel, want dit is volgens mij ook geen D neck, maar, je kan natuurlijk wel ruilen, en als je er niet aan kan wennen hem verkopen, en dan kan je wss wel een mooie sg kopen

Sinner1980
11 oktober 2009, 11:06
Ik krijg straks foto's van die gast, ben benieuwd. Hij komt uit 96 en schijnt nog in prima conditie te zijn. Wel weer één of andere vage Poolse gast volgens mij maar dat hoeft niks te zeggen

speedmusic
11 oktober 2009, 12:06
hoeft ook niets te zeggen, gisteren een Vox wah gekocht van een pool uit den haag, geschikte gozer.

Sinner1980
11 oktober 2009, 12:21
hoeft ook niets te zeggen, gisteren een Vox wah gekocht van een pool uit den haag, geschikte gozer.

Idd, ben ook niet bevooroordeeld, wel een beetje op mn hoede...that's all
Vaak gewerkt met Poolse lui en dat waren over het algemeen toffe gasten hoor

speedmusic
11 oktober 2009, 12:46
ik volgde dit topic omdat ik aan het overwegen was om mijn SG (standaard wine red) om te ruilen met je Explorer. Echter iets houd me tegen en dat is denk ik het feit dat de SG iets makkelijker is in te zetten dan de Explorer.

De Explorer (net als de V) associeer ik toch (on)bewust met Metallica, Schenker enz. met de SG heb ik dat minder. Toch hoop ik beide gitaren ooit aan mijn collectie toe te voegen.

Succes met de verkoop.

Pepe
11 oktober 2009, 12:49
Explorer ruilen voor een Rick... Niet elke Rick is het zelfde maar tis toch 180 graden de andere kant op. Er is een reden waarom je zo weinig Ricks ziet, een extreme gitaar. De enige gitarist die ik kan bedenken die echt single note solo's op een Rick speelde is John Fogerty.

Sinner1980
11 oktober 2009, 17:55
ik volgde dit topic omdat ik aan het overwegen was om mijn SG (standaard wine red) om te ruilen met je Explorer. Echter iets houd me tegen en dat is denk ik het feit dat de SG iets makkelijker is in te zetten dan de Explorer.

De Explorer (net als de V) associeer ik toch (on)bewust met Metallica, Schenker enz. met de SG heb ik dat minder. Toch hoop ik beide gitaren ooit aan mijn collectie toe te voegen.

Succes met de verkoop.

Daar heb je wel een punt ja, al moet ik zeggen dat ik me verbaas over de diversiteit vd explorer. Het is met name het uiterlijk wat een hoop mensen afschrikt (mij ook in eerste instantie). Toch lijkt een SG me wat ruimer inzetbaar al heb ik er weinig ervaring mee. De explorer gaat weg voor de feel en absoluut niet de sound, want die staat als een huis...jammer dus, thanks

Sinner1980
11 oktober 2009, 17:56
Explorer ruilen voor een Rick... Niet elke Rick is het zelfde maar tis toch 180 graden de andere kant op. Er is een reden waarom je zo weinig Ricks ziet, een extreme gitaar. De enige gitarist die ik kan bedenken die echt single note solo's op een Rick speelde is John Fogerty.

Heb net foto's gekregen van die Rick, hoop beschadigingen dus dat wordt m niet, niet interessant om door te verkopen denk ik. Wel jammer..

Braindead
11 oktober 2009, 18:31
Ach wees blij, het was volgens mij toch absoluut niet wat jij zoekt. Je kunt beter wachten op een sg ruil. Ik ga binnenkort ook maar eens een sgtje testen. Heb sinds mijn Gibson LP aankoop even weer wat meer aandacht voor Gibson gekregen :). Maar ben voorlopig wel even tevreden.

Sinner1980
11 oktober 2009, 18:52
Ach wees blij, het was volgens mij toch absoluut niet wat jij zoekt. Je kunt beter wachten op een sg ruil. Ik ga binnenkort ook maar eens een sgtje testen. Heb sinds mijn Gibson LP aankoop even weer wat meer aandacht voor Gibson gekregen :). Maar ben voorlopig wel even tevreden.

Idd, was waarschijnlijk toch niet mijn ding. Geduldig wachten maar weer, komt goed

Sinner1980
11 oktober 2009, 19:21
Topic mag dicht trouwens, het wordt geen Rickenbacker...end of story