PDA

View Full Version : Basversterker - Effect pedaal



CaptainPoop
10 oktober 2009, 19:14
Goedenavond!

Ik speel nu al een tijdje bas, daarbij ook de bas versterker:

http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000000320.jpg

Nou goed, laatst ben ik ook begonnen met een elektrische gitaar, vintage v6 icon series, ik speel daar mee op dit moment op me basversterker, misschien niet ideaal, maar ach:satisfie:

Vandaag dus, een effect pedaal gekocht, Fuzz FZ 5, aangesloten op me gitaar, en op me basversterker, misschien inderdaad niet zo slim, want het geluid is echt bijzonder slecht, enorme ruis, slecht effect, etc..

Nu leek mij de juiste oplossing, om een gitaar versterker te kopen, kan dit eventueel het probleem verhelpen?:dontgeti:

bert k
10 oktober 2009, 19:19
Gaat naar Moderne versterkers.

wiegersma
10 oktober 2009, 19:19
ja.

het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat een gitaar over een gitaarversterker beter klinkt dan over een basversterker....

CaptainPoop
10 oktober 2009, 19:23
Ik vind de kwaliteit die eruit komt zonder effect, niet om te huilen, maar zodra ik het effect aansluit, is het niet veel soeps..

Dus gewoon een elektrische gitaar versterker zou het probleem op moeten lossen? Nog eventuele tips welke versterker goed is? Ik hoef niet gelijk het beste van de beste, gewoon een fijne waarmee ik goed kan oefenen, maar waar wel dus een effect pedaal op aan gesloten kan worden?:dontgeti:

Ik had geen flauw idee waar ik dit topic het beste kon zetten, moderne versterkers dus.. Thanks:D

schwalbe
10 oktober 2009, 19:40
Basversterkers zijn meestal zo neutraal mogelijk. Dat botst met een fuzz. Ik denk dat een modeling-pedaal veel beter gaat werken.

CaptainPoop
10 oktober 2009, 19:47
Basversterkers zijn meestal zo neutraal mogelijk. Dat botst met een fuzz. Ik denk dat een modeling-pedaal veel beter gaat werken.

Daar ben ik achtergekomen ja:p

En wat nou als ik gewoon een goede elektrische gitaar versterker koop? Dat moet toch goed samen gaan met een Fuzz pedaal?

schwalbe
10 oktober 2009, 19:54
Dat ligt aan de versterker: met fulltube versterkers gaat het prima, maar ik heb fuzz nog nooit lekker door een transistor gehoord: dat botst altijd.

CaptainPoop
10 oktober 2009, 19:58
Dat ligt aan de versterker: met fulltube versterkers gaat het prima, maar ik heb fuzz nog nooit lekker door een transistor gehoord: dat botst altijd.

Ik heb niet zoveel verstand van versterkers, heb je enkele voorbeelden van een paar goede fulltube versterker? Sorry voor de misschien wat onhandige vragen, maar ik het graag een beetje op een rijtje hebben voor ik een miskoop maak:p

Oeps! Fulltube zijn "buizen amps" niet?

Balen, dat speelgoed is niet goedkoop..

arcane
10 oktober 2009, 20:09
als ik jou was zou ik gewoon voor een amp gaan, waarbij je het pedaal helemaal niet nodig hebt. en dan heb je ook zeker niet per definitie een buizen amp nodig.

Dat hoeft dan ook geen bakken met geld te kosten hoor.

Populair voor thuisgebruik zijn vaak modelling ampjes. Denk daarbij aan de Roland cube, Vox en Line 6.


Ook zijn de 5 watt buizenamps immens populair aan het worden, deze zijn ook betaalbaar, echter zijn deze amps niet veelzijdig, je moet het vaak doen met wat knoppen voor volume en toon.

CaptainPoop
10 oktober 2009, 20:27
Aww, ik zou juist graag het pedaal willen houden,

http://www.youtube.com/watch?v=fMfXyPEx0Rc&feature=related

Zo'n sound eruit zien te krijgen zou ik echt enorm tof vinden.. Dat moet toch makkelijk te fixen zijn met een beetje een goede Amp zonder buizen?

Verwarrend dit:(

hugo123
11 oktober 2009, 00:12
Even offtopic: Ik heb een oude transistorversterker voor gitaar staan, wat gebeurt er als ik hier bas op aansluit?

arcane
11 oktober 2009, 00:48
Even offtopic: Ik heb een oude transistorversterker voor gitaar staan, wat gebeurt er als ik hier bas op aansluit?

Met de versterker zelf niets, echter zal de speaker dit echt niet leuk gaan vinden. Die gaat op den duur kapot.

cluseau
11 oktober 2009, 11:49
wat gebeurt er als ik hier bas op aansluit?

Naar mij idee niets bijzonders!

Een versterker welke is gemaakt voor gitaar heeft wel een eigen karakteristiek met weinig "laag" dus het zal niet lekker klinken. Dit is wel eenvoudig aan te passen maar je speaker is ook niet geconstrueerd voor lage frequenties dus die zul je ook moeten vervangen. Als je een (half)open achterkant hebt kun je die volledig afsluiten om de speaker een beetje te beschermen. Overigens betwijfel ik of je de speaker kapot krijgt met een versterker welke niet boven het speaker vermogen uitkomt.


Frans.

CaptainPoop
11 oktober 2009, 11:59
Laatste vraag, dan mag er van mij wel een slotje op, want ik heb genoeg info, bedankt:D

Hoe zou die klinken op een Fender frontman 15 G/R?

caliban
11 oktober 2009, 12:57
De beste tip is al gegeven denk ik, die frontman weet ik niks van, dus kan ik weinig over zeggen, maar aangezien je niet veel geld wil spenderen, lijkt de eerder genoemde roland cube me prima. Of VOX AD of weet ik veel wat. Waarom hou je zo fel vast aan dit ene pedaaltje?

CaptainPoop
11 oktober 2009, 15:51
De beste tip is al gegeven denk ik, die frontman weet ik niks van, dus kan ik weinig over zeggen, maar aangezien je niet veel geld wil spenderen, lijkt de eerder genoemde roland cube me prima. Of VOX AD of weet ik veel wat. Waarom hou je zo fel vast aan dit ene pedaaltje?

Het lijkt me een enorm tof pedaaltje als er het juiste geluid uit krijg, ik heb hem net, en ben niet van plan het gelijk op te geven en hem terug te brengen:p