PDA

View Full Version : Spijt...een beetje maar hoor



Sinner1980
10 oktober 2009, 14:54
Eeen paar maanden geleden een Gibson explorer gekocht...in eerste instantie erg blij natuurlijk. Vervolgens EMG X series er in laten zetten en knap laten af stellen. Geluid en bespeelbaarheid zijn echt prima...te gek zelfs.
Toch is er een dingetje wat me tegen is gaan staan, niet de looks hoor want hij blijft vet om te zien.
Nee, de hals...die staat me niet aan. Ik dacht eerst dat het even wennen was maar nee, het is gewoon niet 'mijn' hals. Ik speel al een tijd op mn les paul standard en deze heeft een 50's neck en ja, DAT is mijn hals:lp:
Laatst weer even op een SG gepingeld en ja, die heeft ook zon 50's hals (de standard althans).
Conclusie: ik had gewoon een SG moeten kopen...( ik was weer eens eigenwijs).
Zojuist met een beetje pijn in het hart mn explorer te koop aangeboden dus nu maar hopen dat ik alsnog een SG in huis kan halen...
Nooit gedacht dat een hals zo'n verschil kan maken maar dat doet het dus wel.
Nu kost zo'n sg tegenwoordig ca €1100,-. Denken jullie dat het lukt om die explorer voor die prijs te verkopen? Ik hoop het in ieder geval wel...
Baal er wel van, shit:mad:

nielsnielsniels
10 oktober 2009, 14:56
ik bied 100,-

ShredTallicA
10 oktober 2009, 15:00
Ik bied 300,- :chicken:

RoelTM
10 oktober 2009, 15:15
€300,01

Nu maar hopen dat je meer geluk vind met je SG.

mikeyaxeman
10 oktober 2009, 15:23
Ja is lekker he zo'n 50's neck geniet ook mijn voorkeur.
Heb ook een LP en SG beide met de 50's neck speelt gewoon lekker.

Ash ketchum
10 oktober 2009, 15:58
Is het misschien een optie om je gitaar te ruilen voor een SG? Volgens mij heb ik wel eens advertentie gezien van mensen die hun gitaar wouden ruilen tegen een ander specifiek model.

Sinner1980
10 oktober 2009, 17:00
Is het misschien een optie om je gitaar te ruilen voor een SG? Volgens mij heb ik wel eens advertentie gezien van mensen die hun gitaar wouden ruilen tegen een ander specifiek model.

Heb ik er ook bij gezet, maar dan moet die SG wel in nieuwstaat zijn want die Explorer is gewoon mint...geen krasjes enz.
Voor een sg of een knappe telecaster (minimaal american standard) zou die weg mogen van mij. Maar ik heb geduld, voorlopig moet het eerste bod nog komen dus komt vast goed...

Mitch
10 oktober 2009, 17:06
Ik heb het ook gehad met een Godin LGX, oudere model. Heel dunne, brede hals met extrem vlakke radius. Prachtgitaar met puike sound maar ik kon er niet aan wennen... toch maar verkocht. Tja, het leven van een gitarist gaat niet over rozen!

Stratocaster
10 oktober 2009, 17:16
Zo een 50s hals, wat houd dat in? V vorm?

chantilly
10 oktober 2009, 17:22
eerder dikke D of C vorm

Sinner1980
10 oktober 2009, 17:35
eerder dikke D of C vorm

Meer een D vorm vind ik, lekker chunky in ieder geval

Braindead
10 oktober 2009, 18:30
ik had hetzelfde met een Jp van Music Man. Zo'n platte brede neck lag me helemaal niet. Aan de andere kant kun je het eventueel ook nog wat tijd geven misschien went het nog wel.

Ik vind wel dat als de hals van een gitaar teveel afwijkt tov andere uit je collectie, dat het dan moeilijk wennen is. Het beste is het toch als je een beetje consensus in de vromen hebt IMO. Een dikke neck went vanzelf als je andere gitaren ook al aan de dikke kant zijn. Heb je er 1 die er echt buiten valt, dan went dat maar moeilijk ook al heeft ie misschien niet eens zo;n extreme halsvorm. Een ruil zou natuurlijk helemaal optimaal zijn..maar of explorers nou zo makkelijk te ruilen zijn voor sg's?

En als antwoord op je vraag: ik denk niet dat je die explorer (als het een normale is) voor 1100 verkoopt. Dat kosten ze nieuw niet eens bij Thomann laat staan dat iemand dat voor je 2dehandse biedt. Ik denk dat je al snel een paar honderd erop verliest tenzij het een speciale editie is ofzo.

Manuvdv
10 oktober 2009, 19:26
Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal, pieker er niet teveel over. Ik heb m'n Telecaster na enige tijd ook weer verkocht omdat ik er maar niet aan kon wennen. Shit happens :)

Sinner1980
10 oktober 2009, 19:57
ik had hetzelfde met een Jp van Music Man. Zo'n platte brede neck lag me helemaal niet. Aan de andere kant kun je het eventueel ook nog wat tijd geven misschien went het nog wel.

Ik vind wel dat als de hals van een gitaar teveel afwijkt tov andere uit je collectie, dat het dan moeilijk wennen is. Het beste is het toch als je een beetje consensus in de vromen hebt IMO. Een dikke neck went vanzelf als je andere gitaren ook al aan de dikke kant zijn. Heb je er 1 die er echt buiten valt, dan went dat maar moeilijk ook al heeft ie misschien niet eens zo;n extreme halsvorm. Een ruil zou natuurlijk helemaal optimaal zijn..maar of explorers nou zo makkelijk te ruilen zijn voor sg's?

En als antwoord op je vraag: ik denk niet dat je die explorer (als het een normale is) voor 1100 verkoopt. Dat kosten ze nieuw niet eens bij Thomann laat staan dat iemand dat voor je 2dehandse biedt. Ik denk dat je al snel een paar honderd erop verliest tenzij het een speciale editie is ofzo.

Ja klopt, al heeft Thomann ze nu niet meer plus het feit dat er sharp concepts slagplaat en truss rod cover bij zitten en natuurlijk die EMG x series 81 85, voor €1000 mag ie wel weg, en ik heb de tijd dus rustig aan

Braindead
10 oktober 2009, 20:01
Oh, voor 100 euro komt heel gitaarnet hem meteen ophalen. zeg dat dan meteen :D.
Maar ff serieus, bij Thomann hebben ze nog vollop Explorers hoor. Is het een bijzondere?

Sinner1980
10 oktober 2009, 20:01
Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal, pieker er niet teveel over. Ik heb m'n Telecaster na enige tijd ook weer verkocht omdat ik er maar niet aan kon wennen. Shit happens :)
Zit er ook niet echt over in, als het nou een gitaar van €3000 was geweest had ik het wel echt kl*te gevonden.

Het heeft ook wel iets, die speurtocht naar gitaren die je echt aanstaan zeg maar, in ieder geval blijft mn les paul een winner, hopen dat de volgende dat ook wordt.

Ik heb in een jaar tijd al aardig wat gitaren gehad en weer verckocht, US telecaster, AVRI 62 strat en een Schecter c1...moet zeggen dat die telecaster me achteraf het meest aanstond van het spullletje en dat er ooit nog eens een american deluxe telecaster bij de collectie komt, maar eerst maar s een SG proberen nu

Sinner1980
10 oktober 2009, 20:02
Oh, voor 100 euro komt heel gitaarnet hem meteen ophalen. zeg dat dan meteen :D.
Maar ff serieus, bij Thomann hebben ze nog vollop Explorers hoor. Is het een bijzondere?

hehe...smartass;)

Sinner1980
10 oktober 2009, 20:04
Oh, voor 100 euro komt heel gitaarnet hem meteen ophalen. zeg dat dan meteen :D.
Maar ff serieus, bij Thomann hebben ze nog vollop Explorers hoor. Is het een bijzondere?

Ja, zie dat ze idd weer op voorraad zijn. Bijzonder? Gewoon een 76 reissue maar dan knap afgesteld en met emg x elementen erin. Dat afstellen doen ze niet bij Thomann helaas en die van mij kon wel een beurtje gebruiken, fretbuzz enz.
Is nu in ieder geval weer in prima staat

Sinner1980
10 oktober 2009, 22:50
Krijg net een mail van iemand die wil ruilen voor een Rickenbacker 620...
Totaal geen ervaring met die gitaren maar ben heel open minded.
Kan iemand me vertellen of dit A. een goede ruil zou zijn en B. of het uberhaupt fijne gitaren zijn? thanks

Braindead
10 oktober 2009, 23:01
Hey man, ik zit hier een beetje advocaat van de duivel te spelen;). Je kent het vast wel, deze opmerkingen van de mensen die gaan reageren op je advertentie. Persoonlijk zou ik zowiezo niet snel een GIbson bij Thomann kopen aangezien je misschien net een mindere toegestuurd krijgt maar je snapt wel wat ik bedoel toch.

Over die Rickenbacker, ik heb er totaal geen ervaring mee maar als ik zo de specs zie; maple body en maple neck dan zou ik denk ik toch even wachten op een andere ruil. Niet dat dat fout is, maar toch wel even heel anders dan een sg.
http://sweetbittertea.blogspot.com/2009/08/shiina-ringos-guitars.html

Deze ziet er trouwens wel erg vet uit zeg(sorry kon het niet laten):
http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2008/ric_620N/rickenbacker_620_mapleglo_007.jpg


Ja, zie dat ze idd weer op voorraad zijn. Bijzonder? Gewoon een 76 reissue maar dan knap afgesteld en met emg x elementen erin. Dat afstellen doen ze niet bij Thomann helaas en die van mij kon wel een beurtje gebruiken, fretbuzz enz.
Is nu in ieder geval weer in prima staat

Sinner1980
10 oktober 2009, 23:06
Hey man, ik zit hier een beetje advocaat van de duivel te spelen;). Je kent het vast wel, deze opmerkingen van de mensen die gaan reageren op je advertentie. Persoonlijk zou ik zowiezo niet snel een GIbson bij Thomann kopen aangezien je misschien net een mindere toegestuurd krijgt maar je snapt wel wat ik bedoel toch.

Over die Rickenbacker, ik heb er totaal geen ervaring mee maar als ik zo de specs zie; maple body en maple neck dan zou ik denk ik toch even wachten op een andere ruil. Niet dat dat fout is, maar toch wel even heel anders dan een sg.
http://sweetbittertea.blogspot.com/2009/08/shiina-ringos-guitars.html

Deze ziet er trouwens wel erg vet uit zeg:
http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2008/ric_620N/rickenbacker_620_mapleglo_007.jpg

Ziet er idd vet uit, weer s wat anders. Ik ben wel benieuwd wat zo'n ding kan en misschien is het wel interresant om te ruilen en later weer door te verkopen of ruilen. Volgens mij is ie nl wat kostbaarder dan een explorer (kan het mis hebben natuurlijk). Ben ik in ieder geval weer een ervaring rijker en kan ik ff Tom Petty spelen;)

Quicksilver
11 oktober 2009, 00:19
Hey man, ik zit hier een beetje advocaat van de duivel te spelen;). Je kent het vast wel, deze opmerkingen van de mensen die gaan reageren op je advertentie. Persoonlijk zou ik zowiezo niet snel een GIbson bij Thomann kopen aangezien je misschien net een mindere toegestuurd krijgt maar je snapt wel wat ik bedoel toch.

Over die Rickenbacker, ik heb er totaal geen ervaring mee maar als ik zo de specs zie; maple body en maple neck dan zou ik denk ik toch even wachten op een andere ruil. Niet dat dat fout is, maar toch wel even heel anders dan een sg.
http://sweetbittertea.blogspot.com/2009/08/shiina-ringos-guitars.html

Deze ziet er trouwens wel erg vet uit zeg(sorry kon het niet laten):
http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2008/ric_620N/rickenbacker_620_mapleglo_007.jpg

En de dubbele jack input vanwege... :???: Stereo ofzo? :dontgeti:
Kun je dat ook horen, stereo anders als mono? (aannemend dat het voor stereo is?)
Heb het nog nooit eerder gezien, vandaar..

poisonousgame
11 oktober 2009, 12:30
Kan iemand de verschillen eens uitleggen ivm de nek?
Want er wordt vermeld dat de ene liever op een 50s neck speelt,
en dat de explorer zo een nek niet heeft.
Kan iemand wat meer uitleg geven aub?
En ik heb momenteel zelf een strat, maar ga me een gibson flying V kopen, wat zijn de verschillen ivm de nek?
Mvg
Jonathan

Sinner1980
11 oktober 2009, 12:37
Kan iemand de verschillen eens uitleggen ivm de nek?
Want er wordt vermeld dat de ene liever op een 50s neck speelt,
en dat de explorer zo een nek niet heeft.
Kan iemand wat meer uitleg geven aub?
En ik heb momenteel zelf een strat, maar ga me een gibson flying V kopen, wat zijn de verschillen ivm de nek?
Mvg
Jonathan

Ligt eraan wat voor strat. De V heeft dezelfde hals als de explorer dus niet al te dik, testen zou ik zeggen.
Ook het fretboard van de explorer ben ik niet wild van, vrij groot en plat.
Ik heb liever een iets bollere toets en wat minder ruimte tussen de snaren, maar dat is persoonlijk natuurlijk

mesaman
11 oktober 2009, 19:07
ik vind je gitaar tegek!ik wil hem wel maar dan moet er wat de deur uit.
mischien moet ik je maar een pm geven of je wat wilt regelen....
als hij mij niet zou bevallen zou ik gaan schuren aan de neck.is wel heeeel veel werk en je hebt hem zoals je zou willen..maar je veranderd wel de gitaar.

RammerStein
11 oktober 2009, 19:10
Nu kost zo'n sg tegenwoordig ca €1100,-.

offtopic:
toch wel weer grappig om dit te lezen terwijl m'n oom gisteren op de flohmarkt bij musik produktiv een gibson sg voor €300 heeft gekocht.

Sinner1980
11 oktober 2009, 19:19
ik vind je gitaar tegek!ik wil hem wel maar dan moet er wat de deur uit.
mischien moet ik je maar een pm geven of je wat wilt regelen....
als hij mij niet zou bevallen zou ik gaan schuren aan de neck.is wel heeeel veel werk en je hebt hem zoals je zou willen..maar je veranderd wel de gitaar.

PM maar raak man, ben benieuwd;)

Sinner1980
11 oktober 2009, 19:20
offtopic:
toch wel weer grappig om dit te lezen terwijl m'n oom gisteren op de flohmarkt bij musik produktiv een gibson sg voor €300 heeft gekocht.

Vast geen standard...en anders heeft ie echt mazzel maar dat lijkt me stug

Martijn-w
11 oktober 2009, 19:20
En de dubbele jack input vanwege... :???: Stereo ofzo? :dontgeti:
Kun je dat ook horen, stereo anders als mono? (aannemend dat het voor stereo is?)
Heb het nog nooit eerder gezien, vandaar..

Rickenbacker staat wel bekend om stereo uitgangen.

RammerStein
12 oktober 2009, 09:26
Vast geen standard...en anders heeft ie echt mazzel maar dat lijkt me stug

ik heb er niet zoveel verstand van, ik weet alleen dat ie een houtkleur had ipv rood of zwart.

Daan_B
12 oktober 2009, 09:35
Zal dan wel worn brown zijn. Alsnog een goede deal!

RammerStein
12 oktober 2009, 16:23
Zal dan wel worn brown zijn. Alsnog een goede deal!

volgens mij wel ja, ik had nog even op de gibson site gekeken maar ik kon hem niet helemaal precies vinden.
En ik dacht ook al, stel nou dat het een goeie kopie is dan is 300 volgens mij nog steeds niet zo slecht:D

Hiro
12 oktober 2009, 20:01
Waarschijnlijk een specil faded model, heb er laatst een gibson LP van in mn handen gehad, ziet er heel gaaf uit.

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Gibson-USA/SG-Special-faded.aspx

Kijk maar s op de site, is dat m?

RammerStein
13 oktober 2009, 19:56
Waarschijnlijk een specil faded model, heb er laatst een gibson LP van in mn handen gehad, ziet er heel gaaf uit.

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Gibson-USA/SG-Special-faded.aspx

Kijk maar s op de site, is dat m?

die zag ik dus ook al op de site, maar m'n oom heeft een kleinere slagplaat, chromen humbucker covers en trapezoid inleg.

Ferraririk
13 oktober 2009, 20:04
die zag ik dus ook al op de site, maar m'n oom heeft een kleinere slagplaat, chromen humbucker covers en trapezoid inleg.

Mischien was het een epiphone, in dat geval is hij afgezet

Edit: zoiets dus http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Epiphone/Worn-G-400.aspx

RammerStein
14 oktober 2009, 08:16
Mischien was het een epiphone, in dat geval is hij afgezet

Edit: zoiets dus http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Epiphone/Worn-G-400.aspx

idd, zo was hij. Dit had ik dus ook al gezien:D
alleen was dat tekentje onder het logo volgens mij anders, en het was een gibson headstock met een gibson logo.

Sinner1980
14 oktober 2009, 16:34
Dudes! Open ff lekker je eigen topic!:seriousf:

RammerStein
14 oktober 2009, 16:41
jaa sorry:D