PDA

View Full Version : Meul - Precious Brain



meul
9 oktober 2009, 22:05
Hey,

Ernstig aan het stoeien met mijn nieuwe bak.
Weer heel anders allemaal dus ff een tussenstandje

bedankt voor het luisteren!

http://members.casema.nl/plien68/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Precious%20Brain.mp3

pasqual
9 oktober 2009, 22:54
hey Jan,

ik vind het vooral een knappe compositie. je hebt een goeie techniek en ook een vet geluid. wat mij betreft mag je iets meer aandacht aan de drums besteden: de snare klinkt iets te tam; die mag wel iets vetter met meer "tone". ook mag het in het algemeen iets minder druk met de drums. als ik zo luister denk ik niet dat een echte drummer dit op deze manier zou spelen. dit is natuurlijk ook het manco van homerecordings: dit is zoals een gitarist de andere instrumenten bespeelt, dat zal toch anders zijn als een bassist een baspartij zou spelen, een drummer zou drummen. etc....

ik wil je compositie hiermee niet tekort doen want dat zit hoe dan ook goed in elkaar. hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

groeten Pasqual.

Ibanez666
9 oktober 2009, 23:06
Ik heb er niets op aan te merken eigenlijk. Leuk die "blazers" er doorheen. Deed me soms denken aan een mix tussen Extreme en Dream Theatre. :)

glennshred
10 oktober 2009, 11:12
Dat stuk dat begint op 2.28 en doorloopt is helemaal mijn ding, lekker
dromerig, ook wanneer de gitaar daarachter inpikt is prachtig..

Blazers zijn wat minder men ding maar passen mooi in het geheel,
voornaamste is je laat het nooit te lang duren zodat het vervelend zou worden
verder veel variatie, ik vind alleen de mix na de intro wanneer de gitaren
en de rest ingezet worden wat dun klinken maar voor de rest dik ok. :speed:

blijf vooral zo voortdoen Jan

Dweezman
10 oktober 2009, 11:55
heel tof, stoer maar ook best vrolijk. Ingenieus!

meul
10 oktober 2009, 12:29
@ pasqual, bedankt voor je reactie. Er zijn echt drummers die dit kunnen spelen hoor, op een slecht geprogrammeerd 2 bekkens plus snare tegelijk klap na. Als je met mensen samenwerkt schrijf je op, en houd je rekening met, de capaciteiten van de bandleden. Dat heb ik nu ook weer gedaan. Ze kunnen gewoon alles spelen, echt onwijs tof! :)

@ Glenn, Hey, ik ben bang dat je gelijk hebt vwb het dunne. voor metal achtige riffs op de dikke snaren is deze sound heel lekker. maar voor de overall heeft het te veel 2K gehalte waardoor het in mijn idee te neuzig word.
in ieder geval klopt er iets nog niet. ik vind jouw laatste mix eigenlijk prettige luisteren dan deze tussenstand.

@, toch weer extreme, en weer begrijp ik wat je bedoeld. Zag tijdje terug trouwens een filmpje van jou, beetje bluesy rock achtig, vond het erg smaakvol gespeeld.

@ Dweez, dank je wel!

Rinze
10 oktober 2009, 12:43
Klinkt lekker Jan, zoals altijd. Bevalt de Mayones nog steeds goed? De gitaar zou wat mij betreft wel iets vetter mogen in het midlaag, maar misschien gaat ie dan teveel in de weg zitten? Hij ligt zo in ieder geval wel goed in het totaalbeeld.

JvD.
10 oktober 2009, 18:34
shit.. ik bedoel: tering... ik bedoel: jezus..
ik bedoel.... bedenk een bijvoegelijknaamwoord voor deze overmatige geweldigheid!

pasqual
10 oktober 2009, 19:23
@ pasqual, bedankt voor je reactie. Er zijn echt drummers die dit kunnen spelen hoor, op een slecht geprogrammeerd 2 bekkens plus snare tegelijk klap na. Als je met mensen samenwerkt schrijf je op, en houd je rekening met, de capaciteiten van de bandleden. Dat heb ik nu ook weer gedaan. Ze kunnen gewoon alles spelen, echt onwijs tof! :)


I know Jan. dit is dan ook niet wat ik bedoel. ik bedoel dat als ik zo'n drums hoor, ik me afvraag of een drummer het op deze manier zou oplossen, ongeacht zijn of haar kunnen. dan komt het uiteindelijk weer op persoonlijke voorkeur aan. ik probeer ook niet jouw muziek minder te maken dan het is. integendeel, ik vind je een erg goede muzikant. ik zou persoonlijk de drums niet op zo'n drukke manier doen. dit heeft ermee te maken dat ik dan afhaak omdat het van mij niet zo hoeft. ik ben meer van de kracht van de eenvoud, maar dat had je waarschijnlijk al aan mijn muziek gehoord;)

groeten Pasqual.

HvV
10 oktober 2009, 21:44
Mooi Jan. Die Mayones ligt lekker in de mix, lekkere sound in het laag. In het hoog mis ik wat. Maar zeker weer een mooie compositie, typische Meul stijl. Top!

Lomeos
10 oktober 2009, 21:56
Te gek ding Jan! Beetje een HHK swing ;)

Primae!

Henri H
10 oktober 2009, 22:07
Ik heb er niets op aan te merken eigenlijk. Leuk die "blazers" er doorheen. Deed me soms denken aan een mix tussen Extreme en Dream Theatre. :)En vooral Magellan invloeden, ik vind het super!
De drums is een computer lijkt me?
En de blazers is een/zijn synthesizer(s)?

benwave
10 oktober 2009, 22:37
Hoi Jan
Ik vind het weer een rete strakke compositie, volledig in jou stijl.
Dat blijft toch bijzonder herkenbaar.
Knap gedaan jan

TimoSomers
11 oktober 2009, 12:03
Holy shit, het is weer enorm ziek!
Ik vind je Mayones erg lekker klinken, misschien wat middy maar daardoor komt de rest wel weer erg goed uit.
Wederom een freaking geniaal nummer!

e!
11 oktober 2009, 13:30
Erg indrukwekkend. Ik denk dat jij fantastische soundtracks voor actiefilms zou kunnen maken.

meul
12 oktober 2009, 11:01
@ Rinze, Yep de mayones bevalt zeker nog, ik vind het een toffe gitaar. er klopt i.d.d. nog iets niet met de sound, heeft ook wel te maken met de preset die tof klinkt voor lage riffs maar voor akkoorden te klein is, ff verder zoeken dus

@ JvD, dank je man!

@ Pasqual, Hoi, ik zelf met kleine tussenpozen 10 jaar gedrumt, ik was geen top drummer maar... als ik zelf zou indrummen zou ik het ongeveer zo proberen te doen. en nogalwiedes dat jij het weer anders zou doen. ik zou het bij jou ook anders doen, maar juist daarom heb je het toch maar zelf gedaan toch? ;) ik hoor je wel hoor maar kan er gewoon niet heel veel mee.

@ HvV, thanks man!

@ Lomeos, hey Bartje, ja hhk gr, de coupletjes he...

@ H Huisjes, dank je, alles is midi, Libraries vst behalve die gitaar.

@ Ben, hey ben, dank je!

@ Timo, dank man, nog ff preset-je stoeien dus.

@ E!, hey ei :cooler: , dank man!

VHsologitarist
12 oktober 2009, 12:52
Hey jan,

Lekker gespeeld en een mooi geluidje.
Soms wel desonante tonen erin, maar dat is juist heel erg janachtig ;)
Kan niet zeggen dat je veel vooruit bent gegaan betreft je sound. Je sound vond ik namelijk eerst erg mooi (nu ook hoor).

Henri H
12 oktober 2009, 13:07
Welke gitaarversterker(s) gebruik(te) je Jan?

Sonno
12 oktober 2009, 20:02
Zo dit is weer bizar psycho muziek! Technisch echt uitmuntend, vooral de basis riff vind ik geniaal. Blazerspartijen echt bijzonder maar wel erg nep, ik vind 't persoonlijk afbreuk doen aan je compositie die sowieso behoorlijk chaotisch is.

Gr. Sonno

pasqual
12 oktober 2009, 22:01
Jan, ik begrijp wat je bedoeld!;)

groeten Pasqual.

meul
13 oktober 2009, 13:01
@ VHsologitarist, Sono, bedankt voor de luister en commentaar!

@ H.Huisjes, ik gebruik een line 6 pod x3

@ Pasqual, tof! gr J

en nogmaals gr J

Henri H
13 oktober 2009, 13:07
....
@ H.Huisjes, ik gebruik een line 6 pod x3
...Klinkt echt vet hoor! :ok:

Stratman70
13 oktober 2009, 14:25
Te gek dit! Ik begin jouw stijl nu wat door te krijgen. Erg toffe compositie en te gekke opname. Ik snap niet hoe jullie dat hier allemaal voor elkaar krijgen. Ik krijg altijd een rotgeluid bij het opnemen, maar dit klinkt echt gewoon professioneel goed.

Sjappoo!

Maiden Michiel
13 oktober 2009, 20:34
Zieke shit weer dit!
Elke keer klink je ook weer origineel Jan! Goed bezig!

meul
16 oktober 2009, 12:36
H.Huisjes, Stratman70, Maiden Michiel.

bedankt mannen!

Riky
16 oktober 2009, 18:53
Damn Dit is weer vet zeg! Rammel bijna van mn stoel af! Wat een energie.
Echt weer heel gaaf!

meul
17 oktober 2009, 12:23
Hey ricky, dank je wel!

peter_heijnen
21 oktober 2009, 12:36
Hey Jan, precious master die je toch wel echt bent! Mijn pc wilde de file de afgelopen dagen niet afspelen maar vandaag heb ik dat eindelijk verholpen, het is weer echt genieten.

Wéér, midz?jdmiz! Nondeju! :)

duckman
21 oktober 2009, 12:51
holy crap, dit is weer geweldig !!!
Ik zit weer met een grote smile te genieten, lekkere swing, echt tof...:cooler:

gitaarhaantje
21 oktober 2009, 16:17
Op wat voor monitoren mix je eigenlijk af?

meul
23 oktober 2009, 12:12
@ peter_heijnen, hey peet, thanks!, ik hoor dat wel vaker dat het niet lukt om af te spelen. je mediaplayer moet geassocieert zijn met de extentie die je wilt afspelen, in dit geval mp3.

@ Duckman, dank je wel man!

@ Gitaarhaantje, Samson Resolv 80a zonder sub