PDA

View Full Version : distortion --fender twin reverb



jan_bervoets
9 oktober 2009, 20:27
hoi , ik heb nu al 2 distortion pedalen versleten

een mxr distortion + (randy rhoads)
een boss ds-1

ik speel op een fender strat door een fender twin reverb

het cleane geluid is zaalig ! maar eens als ik op die pedaal druk , mijn distortion klinkt echt slecht hoe ik mijn settings ook draai of keer het blijft rot klinken

nu vraag ik me eigelijk af hoe het komt...
graag je mening ,


mvg ,
jan

Chris Winsemius
9 oktober 2009, 20:32
Probeer iig. de bas-regelaar op je (stock) TwinReverb ONDER de 3 in te stellen, mid op +/- 8 en treble tussen de 3 en de 6.

the sure thing
9 oktober 2009, 20:41
Er zijn veel disto pedalen die wel klinken op je Twin. Wat is je budget en wat voor soort klank ben je naar op zoek?

robert-gitarist
9 oktober 2009, 23:51
Je hebt waarschijnlijk dé combinatie nog niet gevonden ;)
Ik weet niet of dit de juiste pedalen voor je zijn omdat ik simpelweg niet weet welke stijl je speelt en gitaren gebruikt. Je moet de juiste combinatie vinden met je EQ settings van je versterker en de knoppen op je pedalen. Zet alles eens op 5 en ga dan langzaam met de knoppen draaien. Op die manier vind je misschien wel een combinatie die voor jou bruikbaar is :) Bij mij heeft het vaak zo geholpen!
Ik moet eerlijk zeggen, de MXR Distortion+ is niet mijn ding. Ik vind hem behoorlijk schel klinken. Ik heb zelf een oude DS-1 (1988) en die klinkt echt zalig. Ik gebruik hem redelijk veel op het cleane kanaal van mijn Marshall DSL en speel dan wat met de volume knop(pen) van mijn Les Paul. Zalig!

the sure thing
10 oktober 2009, 09:04
De Boss DS-1 op een Twin heb ik slechte ervaringen mee, evenals de hele OD reeks van Boss.

Vervormingspedaaltjes op een twin: ik heb goede ervaringen met de Fulltone dist pro, Ibanez TS-9, Mesa V twin/Bottle rocket, radial tonebone, H&K Tubeman. Ik heb een vermoeden dat de blackstar pedalenreeks ook het goed doet op de twin

deefke666
10 oktober 2009, 09:14
mijn vader speelt op een twin en mijn blackstar pedaaltje klinkt daar best goed over.... hijzelf speelt er met een semour duncan twin tube classic over en dat klinkt heel goed in mijn ogen....

misschien om het beste resultaat te hebben, je twin eens meenemen naar de muziekboer en alles wat daar is op je eigen versterker met je eigen gitaar uittesten....
op deze manieren geen onaangename verrassingen achteraf

grtz d

EuroCinema
10 oktober 2009, 11:03
Ik zou eens een ProCo RAT proberen als ik jou was, die doet het goed op hagelcleane amps.

Sinner
10 oktober 2009, 16:27
Ik zou eens een ProCo RAT proberen als ik jou was, die doet het goed op hagelcleane amps.

Ik heb een twin en een RAT: gouden combinatie!

Duane
10 oktober 2009, 17:41
Ik speel wel eens op een Twin met de Emma Reezafratzitz, werkt prima

aad
10 oktober 2009, 18:23
Ik gebruik voor distortion eigenlijk alleen nog mijn realtube-screamer (met buisje) en de Metal Planet van Rocktron. De laatste eigenlijk alleen voor het vettere accoordenwerk. Dit over een '79 Twin reverb en dat klinkt geweldig.
Ik heb ook een TS-9 en een Big-Muff, maar die vind ik niet zo lekker, te grof zeg maar. De twin staat op beide kanalen volkomen clean ingesteld met niet te veel bas en midden.