PDA

View Full Version : Peavey Valveking Royal 8



Tiamo
9 oktober 2009, 20:17
Hoi folks ,ff een vraagje . Speel ongeveer een tweetal jaren gitaar ? Ik heb een stratocaster en speel over een Line6 spiderjam en heb me onlangs een hollow body aangeschaft , een Cort m800 met twee humbckers .Een fantastische gitaartje ? Ik was niet erg tevreden over de klank van de spider daar ik vooral blues en jazz (deze laatste nog aan het studeren hé mannen ) speel of probeer te spelen :) Ik heb nu een klein lampebakske , een Peavey Valveking Royal 8 aangeschaft en............een geweldig geluid .Het is een 5 watt versterkertje met 2 Sovtek buisjes en een 8" speakertje. Het heeft een low en high ingang , gain, toneregeling , mastervolume en een koptelefoonngang , ideaal voor op de slaapkamer (soms al iets te luid) Voor mij geen transistors meer . Ik vind wel die 8" speaker iets te klein voor het mooie geluid dat dit kleine ding kan maken . Nu mijn vraag , ik heb op harmony central gelezen dat men aanraad die sovtec buisjes te vervangen door JJ buizen en spaeker ook te vervangen ,maar welke speaker komt in aanmerking voor blues en jazz ? Ik speel ook met de gedachten om een nieuwe kast te maken en een 12" speaker er in te plaatsen Welke 12" speaker komt dan in aanmerking volgen jullie (mogelijk kost de speaker meer dan de versterker maar dit heb ik er voor over ) Graag jullie goede raad hierover .
Groetjes............Erny

Tiamo
10 oktober 2009, 11:28
hoi folks , weet niemand hier iets over te vertellen ?
groetjes.........Erny

marc_o
10 oktober 2009, 14:23
Welkom overigens.
ten eerste, Harmony Central, dat moet je echt leren lezen, ga zeer zeker niet af op de cijfers die men geeft aan spullejtes, want als die informatie allemaal waar zou zijn, was er geen enkele slechte versterker of gitaar op de wereld.
Je schrijft dat je op zich tevreden bent. Laat dat gewoon zo. Geen idee wat die Valveking kost, maar dat zal niet zo veel zijn, denk ik. Een beetje goede speaker kost je qua nieuwprijs al snel over de 100,-. Is die versterker dat waard? Dat kun je alleen zelf bepalen. Qua headroom zit je natuurlijk al snel aan het eind van je cleansound, dus hou deze kleine koning lekeer voor de leuk en investeer op den duur in een iets zwaardere versterker, bijvoorbeeld een Fender Blues junior.

ACSlater
10 oktober 2009, 17:46
Ik heb de Royal 8 ook even gehad en ik vond het ding behoorlijk tegenvallen. Binnen 30 dagen was het ding weer terug in duitsland. Ik zou er niet teveel geld in steken...

Emielio
26 januari 2011, 16:22
Hoi mensen,

Ik speel zelf met een Gibson Les Paul over een Peavey Delta Blues 115, eigenlijk altijd in de overdrive-modus met de pre-amp gain vol open, en met een Carl Martin Delay pedaal ervoor.

Het enige probleem is dat mijn ouders en broertjes een beetje gek worden van de herrie hier in huis, de Delta Blues kan tot 12 en zelfs bij de wat grotere optredens zonder PA heb ik hem nog niet boven de 6 kunnen zetten (nu hebben we eigenlijk altijd wel PA, maar toch, dat is weer een ander verhaal). Kun je nagaan hoe hard ie klinkt, zelfs als ie zacht staat. En té zacht kan ik hem ook weer niet zetten, want dan is de toon echt bagger, zoals bij iedere goede buizenversterker.

Maargoed, nu de vraag, is het versterkertje waar dit topic over gaat een goed oefenversterkertje voor thuis, waar je wel die vette Peavey-klank uit krijgt, maar dan op acceptabele volumes? Ik speel haast nooit clean, dus dat boeit me niet. Als ik clean wil spelen pak ik wel m'n akoestische gitaar.
Gaat nu even puur om de overdrive. Gewoon de gain vol open, en de mastervolume op een acceptabel niveau.

Greetz,

Puppy

Tankman
26 januari 2011, 16:35
Het geluid van een Delta Blues zul je er nooit uit krijgen, maar ik vind het wel een erg leuk versterkertje verder. Als je toch alleen met drive speelt, is het inderdaad erg leuk voor thuis. Het nadeel is dus wel de beperkte bedieningsknoppen. Je hebt Gain en Tone dacht ik.

Als je er heel graag eentje nieuw wilt, moet je wel opschieten. Ze worden sinds kort niet meer gemaakt. Ze gaan dus ook in de aanbieding.

OJee
27 januari 2011, 23:51
Ik heb een Peavey Royal 8. Ik heb er twee andere buisje in gestoken op aanraden van DrTube: JJ EL84 en een JJ ECC83S.
Ook heb ik direct de speaker vervangen door een Celestion 8". Verder heb ik een speaker-out gemaakt, zodat ik hem kan aansluiten op een cabinet.

Het is een lekker ding voor thuis, gaat ook hard genoeg om met een bandje mee te spelen, zeker als je hem over een cabinet laat gaan (100 watt Marshall 4x12).

Maar... verwacht geen scheur, ook niet op hoog volume, dat ding blijft zo clean als maar kan. De Gain knop doet wel een beetje, maar niet veel. Ik heb er een paar pedalen voor om hem te laten crunchen en scheuren.

Voor thuis een aanrader als je een buizenbakje wilt hebben, maar als wat met klankkleur en toon wil stoeien, moet er een pedaal of beter een multi fx voor.

OJee