PDA

View Full Version : Subforum enkel voor posts betreffende lefties?



Gerth
9 oktober 2009, 16:17
Allen gegroet (rechts- én linkhandig...)!

Heb al een tijdje een idee dat ik nu toch even wil laten vallen omdat het volgens mij toch kans maakt om enige bijval te kunnen genieten:

Zou het niet nuttig kunnen zijn om in de afdeling gitaren een subforum te creëren voor de linkshandige gitarist?

Dit lijkt misschien een vreemde vraag, gezien de "fysieke eigenschappen" van links- en rechtshandige modellen identiek zijn, maar als linkhandige gitarist lees ik dikwijls informatie en discussies over gitaren waar ik dan eigenlijk weinig aan heb omdat de modellen die worden besproken in de meeste gevallen linkshandig gewoon niet verkrijgbaar zijn, wat nogal frustrerend is. Ook zouden discussies over enkel lefty-gitaren het voor de lefty makkelijke maken om zich een beeld te vormen over dat specifieke aanbod en hoe alle modellen zich hier qua prijs en kwaliteit situeren.

Het enige "nadeel" zou dan wel zijn dat de posts van linkshandigen niet meer in het "gewone" subforum terechtkomen, maar het grote voordeel is natuurlijk dat de lefties dan eindelijk een plaats zouden hebben waar alles wat ze lezen voor hen "bereikbaar" is. En het is dan voor de rechtshandigen ook maar een kleine moeite om af en toe eens te gaan kijken op het lefties-forum om na te gaan of er eventueel iets interessants vermeld wordt wat voor iedereen van toepassing is.

Omdat we natuurlijk in de minderheid zijn dacht ik aan één subforum in de rubriek "gitaren" waar dan alles gepost kan worden wat enkel op linkshandige gitaren slaat, dus eveneens aanradertjes voor tweedehands enzovoorts...

Nieuwsgierig...

bert k
9 oktober 2009, 16:50
Je zou gewoon het Grote Lefties Topic kunnen openen misschien. Effe kijken of er genoeg reacties in komen.

Ukeloeder
9 oktober 2009, 18:39
Geen slecht idee wat mij betreft. Toen ik reageerde op de Interessegroepen-kwestie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2167528#post2167528) had ik dit eigenlijk in m'n achterhoofd.

bert k
9 oktober 2009, 20:09
De reden om er niet voor te zijn is dat het forum onoverzichtelijk wordt. Die interessegroepen waren echt overbodig, alles wat je kwijt wilt kan je gewoon in een topic zetten. Net als die lefties, ik denk dat er te weinig belangstelling is om daar een heel subforum voor te maken. Iedereen die rechts speelt zal dat links laten liggen.:) Maar een leftiestopic geef ik wel goeie kansen. Als het in een dag drie pagina's lang is, kunnen we nog altijd verder zien.

Ukeloeder
9 oktober 2009, 20:49
Zo bedoelde ik het eigenlijk. Verzuimde jou te quoten. 's Kijken of Gerth al een topic gestart is, anders doe ik 't zelf wel.