PDA

View Full Version : Rebelrelic + warwick rockstand: Gaat dat goed?



Nielsje
9 oktober 2009, 14:27
Sinds kort heb ik zo'n Rebelrelic:

http://www.rebelrelic.com/upload/photo/rrs60fr1.jpg

En ik heb deze Warwick rockstand:

http://www.456music.com/images/products/Warwick/RS20882.jpg


Kan de gitaar normaal in deze stand, zonder dat het rubber de gitaar aanvreet? Ergens is het een maffe vraag: de gitaar is al lelijk genoeg ;)
Maar van die K&M muurhangers weet ik dat ze sommige gitaren lelijk kunnen verneuken, maar van deze rockstand weet ik niets..

edit: K&M

stratie
9 oktober 2009, 14:37
zelfde verhaal, zitten ook weekmakers in. Als je hem er lan in laat staan, word de lak ''als het nitro lak is'' aangevreten.

gr S

speedmusic
9 oktober 2009, 14:39
Bedoel je niet K&M? Heb er namelijk net een paar van gekocht en wil natuurlijk niet mijn gitaren hieraan bloot stellen.
Wat voor gitaren moet je er niet inhangen?

http://images1.thomann.de/pics/prod/101735.jpg

Heb ook zo'n rockstand en hier heb ik geen problemen mee.

macwilliams
9 oktober 2009, 14:44
Ik heb zes k&m hangers in elk hangt een Gibson. Totaal geen last van beschadigingen.

Erik70
9 oktober 2009, 14:47
Ik heb die warwick stand ook al enkele jaren. Geen enkel probleem mee tot nu toe.
Zo af en toe je gitaren er eens uit halen. Mocht er wat "aanslag" op de rustpunten zitten dan poets je dat zo weer weg. Zeker als je gitaar netjes in de wax gezet is.
Misschien als je een gitaar 2 jaar onberoerd laat staan dat het blijvende schade eventueel misschien zou kunnen aanrichten, maar wie doet dat nou...
Ik lig er iig niet wakker van en de twee gitaren met nitrolak die ik heb zien er nog als nieuw uit.

Lexvandoef
9 oktober 2009, 14:49
Die K&M wandhaken zijn nitrolak proof, die tasten niks aan.

Van de Warwick rockstands weet ik het niet helaas.

JeroenSchaaf
9 oktober 2009, 15:07
Mijn Peer Dellen staat al 2 jaar lang in een Rockstand en gebeurd niks mee, is ook nitro lak.

almarvk
9 oktober 2009, 15:10
En anders toch washandjes er omheen?

TimmU
9 oktober 2009, 15:11
Ik heb ook een grote rockstand,nooit ergens problemen mee.

Nielsje
9 oktober 2009, 15:22
We gaan het gewoon proberen. Dat gekloot met washandjes, daar begin ik niet aan, dan mag ik steeds op drie plekken gaan zorgen voor washandjes..

Ik had m'n Malmsteen ook in zo'n k&m hanger hangen, maar die kreeg wel vreemde plekjes..

Arjan12
9 oktober 2009, 15:34
Je kunt er ook schilderstape omheen wikkelen.

Esthetisch niet er verantwoord, maar wel effectief.

fred dons
9 oktober 2009, 15:51
met K & M heb ik dus wel last met cellulose gelakte gitaren, met de rockstand niet

JeroenSchaaf
9 oktober 2009, 15:57
Zie de andere reacties niet vandaar dit bericht.

Lexvandoef
9 oktober 2009, 16:05
met K & M heb ik dus wel last met cellulose gelakte gitaren, met de rockstand niet

hmm gek, heb 2 Gibson al 2 jaar in die K&M dingen, niks geen reactie.

FruscianteFan
9 oktober 2009, 16:23
Bij Thomann.de staat bij enkele van die K&M en Rockstand dingen dat ze niet geschikt zijn voor gitren met nitro-lak.