PDA

View Full Version : mening over eindmix



kevaho
9 oktober 2009, 00:26
http://limbolink.hbvl.be/chart.php?chart_days=8&pagebreak=20 <- kliklik

2e track "Domp op het woater - The Lonely Boys"

Gr. Kevin

Thoom42
9 oktober 2009, 00:37
Gast, dit staat hier niet goed. Moet volgens mij in sounds...

kevaho
9 oktober 2009, 00:42
Toch niet, tis mijn opname dus hoort toch ergens ook wel in "recording"

Roman
9 oktober 2009, 10:01
en je vraagt onze mening over de productie mag ik aannemen? :makeup:

kevaho
9 oktober 2009, 12:22
Laat maar zitten dan. Ik post hem wel op gearslutz!!!!

Mod, leg er maar een slot op. Ik krijg het schijt hier.

ACSlater
9 oktober 2009, 12:26
haha een echte doorzetter die zich van een kleine tegenslag niet van de wijs laat brengen!

marc_o
9 oktober 2009, 12:45
Ik vind het echt verschrikkelijk, een "grappige Nederlandse tekst" op een classic als dit nummer.....vind je het zelf echt iets hebben? Ik zou me schamen als ik het moest spelen.
De klank en het spel zijn wel in orde, alleen veel te afgezaagd als je het mij vraagt, en dat doe je, anders post je het niet.

kevaho
9 oktober 2009, 17:22
Ik moet zeggen dat ik deze wel kan volgen voor een groot stuk. De eigen tekst was bedoeld met een andere achterliggende gedachte, over het ontstaan van de band, etc. Was nodig om mee te doen aan een of andere wedstrijd. Op de CD staat ook de originele cover van Deep purple. Afgezaagd vind ik ook wel, het had gerust wat korter gemogen. Dit heb ik ook gezegd tegen de producer, maar hij wou het zo. Ik kan me daar dan gemakkelijk bij neerleggen. Ik ben niet het type dat mijn mening opdringt en uiteindelijk heeft de producer het voor het zeggen. Als het kwa klank goed zit, is mijn opdracht geslaagd. Alhoewel ikzelf enkele opmerkingen heb nog, zoals de hihat in de intro is geautomatiseerd als hij gaat shuffelen en dat had ik niet mogen doen.

Op deze link staan nog enkele nummertjes. In totaal staan er 14 tracks op de CD waarvan de eerste 6 nieuwe opnames, de volgende 6 geripte opnames van hun DVD die ze verleden jaar gemaakt hebben en de laatste 2 tracks BIS nummers met een eigen tekst.

Dank voor je mening anyway

bert k
9 oktober 2009, 19:29
Hm, ik ben toch niet echt juichend. Twee dingen die mij storen: de bas mist laag, zowel de basgitaar als de bassdrum, en de zang staat te hard.

Door dat weinige laag klinkt het net niet vet genoeg. Beetje eq, en/of een compressor op de bas?

Zang is volgens mij gewoon een kwestie van iets zachter zetten, hij zingt het duidelijk genoeg.

Han S
9 oktober 2009, 19:50
Ben het wel met Bert eens, de zang ligt er bovenop, wat compressie erbij en lekker één maken met de muziek. Mag ook wel vetter, dat orgeltje daar op 10 uur is wel lekker, maar de gitaar zou ik dubbelen met een delay en dan de boel op 9 en 3 uur pannen, of als je dat te breed vindt wat dichter bij elkaar.

Meer laag op de bas en de drums ook wat vetter, het is uiteindelijk een Deep Purple nummer en dan wil je het ook vet.

Succes en laat nog eens wat horen als je het verandert.

kevaho
9 oktober 2009, 19:52
Dank voor je reactie Bert!

Helaas kan ik deze aanpassingen niet meer doen. De cd is geperst, de band is tevreden dus is de kous af. Mijn overtuiging is dat kwestie level van de stem, dit deels te wijten is aan "het te lang tijd in een project steken" (1maand, non stop voor 6 tracks). Ik kan hier nogal redelijk goed tegen en kan projecten wel duizend keer en meer horen, maar uiteindelijk moet het toch eens af.
Dit komt omdat mijn pa in de band speelt als toetsenist en ik heb de studiouren niet gerekend, enkel de persing. Logisch gevolg is dat de band, met trouwens weinig of geen studioervaring (buiten de zanger, tevens producer) het te goed hebben willen doen. Daar zijn we erg in geslaagd als ik de hele CD beluister, maar helaas heeft dit tot enkele schoonheidsfoutjes geleid.

Wat betreft de bas, mischien was het toch beter geweest deze met een lampenbak op te nemen ipv DI.

Er staan nog voorbeelden op die site, twee tracks van de CD en 1 van een optreden een tijd terug.

http://limbolink.hbvl.be/members/2019/

Greetz Kevin,

Han S
9 oktober 2009, 20:14
Kevin, met welke monitoren heb je dat nummer gemixed?

Speeddemon
9 oktober 2009, 23:24
Kevin, met welke monitoren heb je dat nummer gemixed?
Te weinig bas en te frontale zang?
Ik gok: Mackie HR824's, M-Audio DSM's of een set Dynaudio's. :soinnocent:;)

(Genelec en ADAM zou me sterk lijken...)

kevaho
10 oktober 2009, 23:47
Amai straf, inderdaad Mackie HR 824 MK1

om groot te luisteren heb ik een set tannoys. Ik weet het type niet precies want deze staat aan de achterkant van de box, wegen 150kg het stuk en zitten in de muur gebouwd. Maar deze gast hefet dezelfde: http://3.bp.blogspot.com/_yc3hhZdhOVw/Rw4XLlT4HcI/AAAAAAAAATA/IvsKHw6gi7U/s400/DSC01533.JPG

Die gast die orkestbanden maakt voor mij heeft nog twee NS10tjes die er als nieuw uitzien, maar hij verkoopt ze niet omdat hij boxen nodig om uiteraard te arrangeren. Ik ga hem eens voorstellen om eventueel te ruilen tegen een set nieuwe NS10tjes. Maar dat zal ie niet doen denk ik :-)

Han S
11 oktober 2009, 00:24
Knap van je Speeddemon!

De NS10 wordt al een aantal jaren niet meer gemaakt dus nieuwe lijkt me een probleem. Bovendien heb je met de NS10 hoegenaamd geen bas dus die is dan vaak te hard in de mix.

Maar de balans van de onderinge elementen van de mix zal goed te horen zijn.
Zo zie je dat monitoren zeer belangrijk zijn, je merkt aan de reacties van verschillende mensen dat de Mackies te veel laag uitbraken en het mid is kennelijk te zacht waardoor de vocalen te hard worden gemixed. En ik had gelezen dat de Mackies spatrecht zijn, is kennelijk toch niet ideaal dat recht zijn.

kevaho
11 oktober 2009, 00:41
Met nieuwe NS10 bedoelde ik de nieuwe reeks, NS10m geloof ik. Deze dan ruilen tegen zijn NS10. Wat die monitoren betreft, binnenkort tekst en uitleg. Nu slapen...

Speeddemon
12 oktober 2009, 13:47
Knap van je Speeddemon!
;) thanks.

Heb er zelf een aantal keer op gewerkt; ik vind ze wel beter dan de nieuwe MKII's, maar 't zijn behoorlijk vol, smooth klinkende monitors, totaal tegenovergestelde sound van de mid-forwardness van ADAM's en de algehele droogheid en forwardness van (oudere) Genelecs. De nieuwe 80** serie van Genelec mist wat laag, maar heeft hele aanwezige mids; meer schreeuwerig dan ADAM A7's.

Overigens, ik heb nou zelf sinds een week een stel Focal CMS65's, waar ik erg over te spreken ben; moet ze nog wel goed inbranden.
Ik zit er nog over te denken om een set Edirol/Cakewalk MA-7A's of Fostex 6301B's toe te voegen als een soort 'wannabe-Auratones', aangezien die allebei een enkele 'fullrange' speaker gebruiken, ipv een 2-weg systeem.
Tja, en NS10M's... voor de 'kijk mijn studio er eens uitzien als alle pro-studio's' factor misschien of wanneer ik veel andere engineers over de vloer zou hebben, die bekend met ze zijn en er dus een goeie referentie aan hebben ...maar de verhalen die ik lees dat er toch wel een niveautje Bryston amp aan moet (mucho $$$) om het beste eruit te krijgen...

Han S
12 oktober 2009, 18:18
Klopt, de NS10 is geen makkelijk monitortje en doet het met sommige versterkers helemaal niet goed. Dat ligt niet aan de versterker of de speaker maar aan de combinatie. Met een Harman Kardon 430 of 730 van een jaar of 30 oud doen ze het bij mij prima, met een joekel van een Luxman klinken ze totaal ruk.