PDA

View Full Version : Next step na ''Fasttrack''?



Jackflash27
8 oktober 2009, 20:58
Hallo,
Nou, de kop is eraf. Ik heb sinds een maand of 2 een electrische gitaar en ben begonnen met de 2 ''Fasttrack boeken''. Na elke dag minimaal 2 uren oefenen, ben ik nu door de boeken heen en kan ik de oefeingen nagenoeg foutloos spelen. Wat de boeken behandelen: muziektheorie, groot aantal basisakkoorden (majeur, mineur, septiemen), powerchords, noten op positie I en V, beginselen van hammer on's en off's, slides en bending.

Ik ben nu toe aan een volgend boek, en zou graag wat tips willen hebben. Ik wil me meer toeleggen op blues en dan meer het solowerk. Welk boek raden jullie me aan? 't moet dus niet een boek zijn voor complete beginners.

Alvast bedankt!

kko
9 oktober 2009, 09:13
http://www.bluesyoucanuse.com/

heel fijn boek, ben er zelf ook mee bezig en als je het uit hebt is er nog de opvolger: more blues you can use ;)

EuroCinema
9 oktober 2009, 10:26
Ik denk dat dit een mooi moment is om een klassieke bluesplaat (iets van Albert King bijvoorbeeld) te pakken en zelf op gehoor, zonder boek, wat solo's/licks uit te gaan zoeken. Is heel leerzaam, ook omdat je heel aandachtig moet luisteren en moet experimenteren met verschillende vingerzettingen/posities en zo.

terrasbeest
9 oktober 2009, 10:53
Het lijkt mij dat het moment aangebroken is om de opgedane kennis te gaan testen in een real life situatie. Je moeiteloos door een studieboek werken, betekent enkel dat je het studieboek meester bent.
Ik ben het verder eens met Eurocinema.

Jackflash27
10 oktober 2009, 10:52
Bedankt voor jullie reacties. Blues you can use krijgt goede recensies inderdaad, en schijnt geschikt te zijn voor de ''advanced beginner''. Precies goed! Wat betreft het beluisteren en meespelen met CD's: daar voel ik me nog niet helemaal comfortabel bij. Ik wil daar nog even mee wachten totdat ik een betere basis heb.

Is het naast zo'n lesmethode als blues you can use, ook verstandig om toonladders enzo te oefenen (of is dat onderdeel van de lesmethode?). Wat is een goed boek daarvoor?

Wederom bedankt.

kko
12 oktober 2009, 09:44
de pentatonische toonladder wordt uitvoerig besproken en gebruikt in dit boek