PDA

View Full Version : Wanhopige zoektocht naar een nieuw scheurmachine



davidof
8 oktober 2009, 20:39
Heyhey!

Ik speel nu al een ongeveer 7 jaar; 2 jaar op een fender squier en 5 jaar op een Epiphone G400 maar ik zou graag iets anders willen. Ik ben al veel gaan testen (van goedkopere tot duurdere gitaren) maar toch nooit ECHT mijn ding gevonden.. wat ik wel belangrijk vind. Ik heb al enkele Jackson's (dinky, rr3, slsmg) getest, waarvan ik toch altijd goede reviews heb gelezen. Maar ik heb steeds het probleem dat deze "snelle" Jackson neck toch niet zo lekker speelt dan die van mijn vertrouwde Epiphone g400 van 300 eurootjes wat toch raar is, of heb ik een uitzonderlijk goed exemplaar van die g400's ;) .. 'k heb ook al een Gibson explorer getest, en steeds dat gevoel dat ik toch niet zo "vrij" kan soleren als op mijn gitaar. Is dit gewoonte ? Of moet ik echt naar een ander merk gaan met andere "soorten" neck's. Geef gerust ook een paar modellen die mij zouden kunnen interesseren. MAX prijs dat ik wil uitgeven aan mijn volgende gitaar is 900€

genre: Metalcore, Hardcore, Hardrock, Heavy Metal .. Clean vind ik ook nog belangrijk uiteraard ;) .. laten we zeggen redelijk alround maar hij moet toch SCHEUREN ! (emg?) & er mag een floyd rose aan zitten !

hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen ;)

Grts
David

Quicksilver
8 oktober 2009, 20:43
Heyhey!

Ik speel nu al een ongeveer 7 jaar; 2 jaar op een fender squier en 5 jaar op een Epiphone G400 maar ik zou graag iets anders willen. Ik ben al veel gaan testen (van goedkopere tot duurdere gitaren) maar toch nooit ECHT mijn ding gevonden.. wat ik wel belangrijk vind. Ik heb al enkele Jackson's (dinky, rr3, slsmg) getest, waarvan ik toch altijd goede reviews heb gelezen. Maar ik heb steeds het probleem dat deze "snelle" Jackson neck toch niet zo lekker speelt dan die van mijn vertrouwde Epiphone g400 van 300 eurootjes wat toch raar is, of heb ik een uitzonderlijk goed exemplaar van die g400's ;) .. 'k heb ook al een Gibson explorer getest, en steeds dat gevoel dat ik toch niet zo "vrij" kan soleren als op mijn gitaar. Is dit gewoonte ? Of moet ik echt naar een ander merk gaan met andere "soorten" neck's. Geef gerust ook een paar modellen die mij zouden kunnen interesseren. MAX prijs dat ik wil uitgeven aan mijn volgende gitaar is 900€

genre: Metalcore, Hardcore, Hardrock, Heavy Metal .. Clean vind ik ook nog belangrijk uiteraard ;) .. laten we zeggen redelijk alround maar hij moet toch SCHEUREN ! (emg?) & er mag een floyd rose aan zitten !

hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen ;)

Grts
David

Moet je ook even wat schecters proberen, die hebben een wat dikker nek-profiel en scheuren zo het behang van de muren af. :seriousf:

Ook even LTD (by ESP) goed proberen, is ook een lekker merk om te scheuren.

Ook ik heb het gevoel dat elke nek weer anders in de hand ligt, het vergt gewoon gewenning hoor ;)

Ibanez666
8 oktober 2009, 20:53
Over het algemeen speelt een test gitaar minder dan je main gitaar. (Tenzij je main een Stagg is en je testgitaar een Gitaar van 3000 euro)

Het is dus ook niet eerlijk om die vergelijking te maken. Mijn ervaring is, dat als een gitaar lekker speelt en goed aanvoelt, dit in de loop van de tijd alleen maar lekkerder wordt.

davidof
8 oktober 2009, 20:56
Over het algemeen speelt een test gitaar minder dan je main gitaar. (Tenzij je main een Stagg is en je testgitaar een Gitaar van 3000 euro)

Het is dus ook niet eerlijk om die vergelijking te maken. Mijn ervaring is, dat als een gitaar lekker speelt en goed aanvoelt, dit in de loop van de tijd alleen maar lekkerder wordt.

Net wat ik dacht.. Maar dat schrikt mij altijd een beetje af om hem meteen te kopen. Nu ik je nick zie.. :p zou ibanez ook wat kunnen zijn voor het hardere metaalwerk? :) omdat ik toch zie dat bekende gitaristen deze ook gebruiken (joa satriani, steve vai.. mijn gitaargoden)

grtz

Rock Bottom
8 oktober 2009, 21:00
Voor metal(core) denk ik aan de volgende modellen

Zoals al gezegd is Schecter gitaren zijn zeker de moete waard en niet al te duur.
Een B.C. Rich mockingbird.
Een ESP(geen ltd) viper zou ook een goede opvolger zijn voor een g400

Ibanez666
8 oktober 2009, 21:25
Net wat ik dacht.. Maar dat schrikt mij altijd een beetje af om hem meteen te kopen. Nu ik je nick zie.. :p zou ibanez ook wat kunnen zijn voor het hardere metaalwerk? :) omdat ik toch zie dat bekende gitaristen deze ook gebruiken (joa satriani, steve vai.. mijn gitaargoden)

grtz

Ibanez kan gerust, bijna elke gitaar wel met een humbucker (en ook met single tuurlijk ;) ). Een vette metal sound komt overigens niet alleen uit je gitaar, die komt vooral tot stand in samenwerking met de bassist en drummer. een goed amp is ook belangrijk.

Thmz
8 oktober 2009, 21:27
Ibanez RG1570 is een kwaliteits metal gitaar. Pickups zijn alleen niet zo héél goed. Is de moeite waard om eens te testen. Iets van een 800-900 euro.
Zeer dunne necks, zeer goede trems (bij de beste floyds die er zijn) en goede afwerking. (zijn trouwens ook wel eens echte 'shred' gitaren genoemd)
Ik ga m btw over paar weekjes halen :rockon:

davidof
8 oktober 2009, 21:37
Ibanez RG1570 is een kwaliteits metal gitaar. Pickups zijn alleen niet zo héél goed. Is de moeite waard om eens te testen. Iets van een 800-900 euro.
Zeer dunne necks, zeer goede trems (bij de beste floyds die er zijn) en goede afwerking. (zijn trouwens ook wel eens echte 'shred' gitaren genoemd)
Ik ga m btw over paar weekjes halen :rockon:

mooi gezegd =) zeker die "shred" benaming doet mij glunderen :D ook enkele tips qua modellen ? ;) 'k ga proberen zo een paar te gaan testen

grts

Gothra
8 oktober 2009, 21:43
Voor metal(core) denk ik aan de volgende modellen

Zoals al gezegd is Schecter gitaren zijn zeker de moete waard en niet al te duur.
Een B.C. Rich mockingbird.
Een ESP(geen ltd) viper zou ook een goede opvolger zijn voor een g400

wat is er mis met ltd, een esp vind je niet gauw voor 900 euro hoor. De ltd's van deze prijs zijn van prima kwaliteit!

De ltd viper, heeft een iets dikkere nek dan de meeste ltd's, maar nog steeds niet zo dik als je g400. De meeste esp/ltd's hebben een dunne neck a la jackson, maar net iets anders qua feel

Thmz
8 oktober 2009, 21:43
Deze hier bedoelde ik:http://ibanez.wikia.com/wiki/RG1570
Maar de necks zijn echt héél dun (nog dunner als de jackson zelfs) dus dat is echt persoonlijke voorkeur.

davidof
8 oktober 2009, 21:56
nuja over die neck dikte .. ik wist niet eens dat mijn g400 een "dikke" nek heeft tegenover andere gitaren. Ik dacht eerder hoe dunner de neck hoe sneller? of is dit alweer puur wat je gewoon bent

Gothra
8 oktober 2009, 21:59
nuja over die neck dikte .. ik wist niet eens dat mijn g400 een "dikke" nek heeft tegenover andere gitaren. Ik dacht eerder hoe dunner de neck hoe sneller? of is dit alweer puur wat je gewoon bent

dat is puur wat je zelf lekkerder vind spelen

Arjan12
8 oktober 2009, 22:00
Ik zeg een Tele.

poisonousgame
8 oktober 2009, 22:12
Probeer eens een gibson flying V,
deze staat bekend om te scheuren ;)

sjaak1990
8 oktober 2009, 22:23
Ibanesjes zijn niet dé scheurgitaren naar mijn mening. Mijn carvin dc145 scheurt veel lekkerder :)
Tele kan ook wat zijn, weer wat heel anders maar wel fel en scheurend.

Halion
9 oktober 2009, 15:08
Het echte scheuren zit zich toch in de vingertjes. Daartegenover staat wel dat ik persoonlijk "snel" spelen gemakkelijker vind met een dunnere neck, daarbij vind ik het zelf ook erg fijn als een gitaar goed in balans is aangezien je dan geen energie/concentratie hoeft te gebruiken om deze recht te houden. Maar dit is allemaal persoonlijk.

Qua gitaren kan ik het eigenlijk alleen maar eens zijn met wat hierboven word vermeld: Ibanezjes, jacksons, schecters, Ltd/esp's enz.. Als ik het zo eens bekijk raad ik je aan eens naar een muziekwinkel te gaan om daar gitaren van alle bovenstaande merken uit te proberen om erachter te komen wat jij zelf lekker vind.

geert1976
9 oktober 2009, 16:01
Kijk eens om naar een Gibson M3, klink clean erg goed, maar kan ook scheuren, lekker halsje waat aan een SG doet denken.

comfortabele compacte body, goeie Floyd Rose trem, m.a.w., je bent in een keer klaar:cheerup:

Voor tussen de E 650,00 en E 900,00 heb je er wel eentje.

deefke666
9 oktober 2009, 16:30
hey, ik zie dat je van temse bent in belgie,
als je graag eens een shecter hellraiser wil testen, laat maar iets weten, altijd welkom hoor....
ik vind het persoonlijk een supergoeie scheurgitaar, clean ook best goed trouwens...

grtz d

kalmah
9 oktober 2009, 17:24
Zo'n RG1570 heeft zo'n hele kleine hals nog niet hoor. Heel plat, maar best breed.. scheuren doettie zeker! Heb er sinds kort ook een, voor erbij.

Helemaal niks voor mij eigenlijk, hehe. Gitaar die je moet leren kennen denk ik..

pannekoek
9 oktober 2009, 17:25
ik heb nog wel een gitaar in mn collectie die wel heel interessant voor je is!

ik stuur je even een pm'etje!!!