PDA

View Full Version : is de gibson sg limited edition echt zo goed?



diengeman
4 april 2003, 17:19
ik weet een tweedehands gibson limited edition te koop, voor 1050 euro. de verkoper vind hem veel beter klinken dan de sg standard. maar weet iemand wat het verschil tussen deze twee is. en vooral in het geluid? ik vind hem zelf aan de dure kant, want een tweedehands sg standard heb je gewoon voor veel minder. is de limited edition deze 1050 euro nou echt waard, of word ik gewoon bedonderd?

Electrical Storm
4 april 2003, 17:29
Haha een Gibson SG Standard heb je zeker niet voor VEEL minder! Misschien wel voor rond de 900 euro maar ik denk dat 1050 euro voor een LimEd absoluut niet duur is...
Of ze beter zijn weet ik niet, je moet anders maar ff elementen, houtsoort en afwerking vergelijken denk ik!

Anders Destium
5 april 2003, 21:40
Als je een standaard 2e-hands SG weet voor veel minder mag je me bellen :wink: Vrijwel elke Gibson is goed waardevast, maar als iemand zegt dat iets een LE is maar het blijkt een standaard word je wel in de maling genomen... Het kan best zijn dat de LE vettere (standaard)elementen heeft, dat wil echter niet zeggen dat een gewone SG niet goed klinkt.

De eigenaar is waarschijnlijk gewoon gehecht aan zijn gitaar :smile: Je moet bij een 2e hands gitaar 2 dingen onthouden: wil je echt DEZE gitaar hebben, en is hij in jou ogen de prijs waard. In jouw geval klopt het 2e punt niet, dus moet je wel erg verliefd zijn om hem toch te kopen. Een 2e-hands gitaar van meer dan 1000 euro is meestal wel een bloedbijl, hoe je het ook wend of keert...

diengeman
6 april 2003, 17:40
de LE heeft elementen zonder die zilveren of gouden kapjes. en volgens mij zitten die origineel ook niet op de LE. maar wat maakt dit nou uit op het geluid?