PDA

View Full Version : Danelectro transparant overdrive



jurgend
8 oktober 2009, 15:28
Hallo,

Weet er iemand waar de oude versie van de danelectro transparant overdrive nog te koop is. Of mocht er hem iemand verkopen... .

Zijn er mensen die de oude en de nieuwe versie al getest hebben? Zijn er veel verschillen?

Dirk_Hendrik
8 oktober 2009, 17:11
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen Paul Cochrane te supporten en een heel redelijk geprijsde Timmy te bestellen.

Les Paul R8
8 oktober 2009, 18:05
Voor de prijs van een Timmy wil ik die van mij best verkopen hoor.....:)

Dirk_Hendrik
8 oktober 2009, 18:53
even een quote van Paul Cochrane van FSB.org



A quick question for Paul, it might be a little personal so don't answer if you don't want to but with all the Danelectro "scandal" and this tread, have you noticed higher or lower sales of the Timmy or no difference at all?
just curious

Yeah - there was a big drop in sales that happened pretty much within the week that all came out. It may look like I'm getting lots of orders because of the wait, but that was all before this happened. I'm just now finishing up the "pre dano" months. Never had a ton of orders - about 80 or so a month - but that all stopped after Feb when this happened. Now it's a couple of dozen a month, and since I'm into those months now the back log should be field pretty fast. It should all be wrapped up by Jan, and I'll need to have some new products ready to go. I'm not sure if I'm going to though. I'm pretty tired of all the BS, and I'm not really in the mood to see more threads about me, or my stuff, posted on sites like this. It's not a fun thought knowing that as soon as I put something new out somebody is going to rush to be the first one to reverse and post layouts for it so they can get a slap on the back for "contributing"...
Anybody hiring??
PaulC
Tim/timmy pedals
myspace.com/paulcaudio

dunnoaname
9 oktober 2009, 08:16
Ik weet dat het naar is voor PaulC, maar ik vind het geen schande om een danelectro TOD te kopen. Het is tenslotte een legaal product dat tegen een bijzonder scherpe prijs is verkocht.
Dat het een clone van de Timmy is vind ik echt niet zo een probleem. Ik vind het goed dat bouwers elkaar beconcureren, en het kopieren van circuits is een bekend onderdeel daarvan. Kijk maar eens naar de tallloze TS808/9 clones, de big muffs en de fuzz faces op de markt. Ieder product heeft zo wel zijn voordelen qua looks, betrouwbaarheid, sound of exclusiviteit.
Paul C heeft in danelectro een concurrent die qua sound erg dicht bij komt, qua prijs ver onder hem gaat zitten, maar qua betrouwbaarheid en exclusiviteit en looks niet aan hem kan tippen. De wachtlijsten zijn ook een groot nadeel van de Tim/timmy.

Kortom; als PaulC zijn kop boven water wil houden moet hij een product aanbieden dan danelectro van de markt blaast. Dat iedereen nu medelijden met hem heeft snap ik niet zo goed.

ik weet niet waar je een V1 TOD kan kopen, ik heb er eentje gekocht bij thomann, maar die hebben hem niet meer geloof ik. Als je een Timmy wil kan je die bij PaulC gewoon nog bestellen.

jurgend
9 oktober 2009, 08:35
Kan je het verschil zien tussen een V1 en V2? Ik heb ogevangen dat de nieuwe versie een zwartkleurige Stikcker heeft en de V1 een goudkleurige sticker.
Klopt dit?

Chris Winsemius
9 oktober 2009, 09:11
Ik weet dat het naar is voor PaulC, maar ik vind het geen schande om een danelectro TOD te kopen. Het is tenslotte een legaal product dat tegen een bijzonder scherpe prijs is verkocht.
Dat het een clone van de Timmy is vind ik echt niet zo een probleem. Ik vind het goed dat bouwers elkaar beconcureren, en het kopieren van circuits is een bekend onderdeel daarvan. Kijk maar eens naar de tallloze TS808/9 clones, de big muffs en de fuzz faces op de markt. Ieder product heeft zo wel zijn voordelen qua looks, betrouwbaarheid, sound of exclusiviteit.
Paul C heeft in danelectro een concurrent die qua sound erg dicht bij komt, qua prijs ver onder hem gaat zitten, maar qua betrouwbaarheid en exclusiviteit en looks niet aan hem kan tippen. De wachtlijsten zijn ook een groot nadeel van de Tim/timmy.

Kortom; als PaulC zijn kop boven water wil houden moet hij een product aanbieden dan danelectro van de markt blaast. Dat iedereen nu medelijden met hem heeft snap ik niet zo goed.

DIEFSTAL?
(Dano jat ontwerp van Paul)

Vele fx/amp-bedrijven, vooral de grotere kunnen zelf eigenlijk amper iets bedenken, jatten ze dus van anderen, petje af! NOT

jurgend
9 oktober 2009, 10:03
en hoeveel maken er copies van de tubescreamers om ze veel te duur te verkopen?

Dirk_Hendrik
9 oktober 2009, 10:05
DIEFSTAL?
(Dano jat ontwerp van Paul)

Vele fx/amp-bedrijven, vooral de grotere kunnen zelf eigenlijk amper iets bedenken, jatten ze dus van anderen, petje af! NOT


Ja en nee en niet helemaal.... van die grote bedrijven dus.

Binnen de "grote bedrijven" zie je een 2-deling. Neem jongens als Boss/Roland, Maxon en DOD (maar niet beperkt tot) die al jaren vrij veel geld in ontwikkeling stoppen. Daarna heb je andere "grote" firma's als Behringer (met stip op nummer 1) die daar clones van draaien. Daarnaast zie je ook veel ontwikkeling waar een bekende fabrikant naar China kijkt om een effectenlijn aan z'n produktenpalet toe te voegen. Fender is hier ook een mooi recent voorbeeld van maar dus bv ook Danelectro. Volledige ontwikkeling is dus niet in handen van de merk-eigenaar en wat men voorbij ziet komen zijn wederom clones van klassiekers maar langzamerhand dus ineens ook clones van boetiekspul. Aangezien dit firma's zijn die in principe poen genoeg hebben voor eigen ontwikkeling kun je je vraagtekens stellen bij de ethiek hiervan. In het geval van de Timmy clone "van" Danalectro lijkt Danelectro deze ethiek serieus te hebben genomen en er korte metten mee te hebben gemaakt. Met als voordeel een behoorlijke hoeveelheid gratis reclame overigens. Spijtiger is de hoeveelheid gitaristen die nooit hebben overwogen een Timmy te kopen, zelfs maar te kijken wat een Timmy eigenlijk kost (zeer realistisch) want het is boetiek en "zal dus wel te duur zijn" maar nu ineens wel als loopse teefjes een V1 TO willen.

TS-en en Muffs wil ik even buiten beschouwing laten. Daarvan gebeurt het kopieergedrag al zo lang, zowel door grote firma's als door kleintjes, dat Ibanez/Maxon en EH, allebij groot dus in bezit van middelen tot bestrijding, daar al lang zelf actie op hadden kunnen ondernemen.

Wat betreft kopieergedrag kun je eindeloos doordiscussieren en zul je daar nooit goed uitkomen maar om te stellen dat Paul Cochrane, omdat een 1 of andere grote firma een budgetkopie in de markt zet, maar iets nieuws moet ontwikkelen (en dan? Dan wordt dat ook weer gekopieerd?) lijkt me echter wel heel lullig kort door de bocht gesteld. Al is het maar omdat Paul, als individu in een eenmanszaak, niet in staat is het tegen dit soort kopieerreuzen op te nemen.

Idem trouwens voor boetiekers die boetiekers kopieren er hun eigen naam opzetten en het dan lekker gaan verkopen. Dat het schema van de Klon online verscheen was interessant en ik heb er zelf aan meegewerkt. Dat mensen daarna een Klon bouwen voor eigen gebruik is me prima. Dat er mensen zijn blatant die zelfbouwontwerpen van het net plukken en in een doosje douwen en ze gaan verkopen met hun eigen naam er op... twijfelachtig. Idemdito voor het gebruiken van ontwerpfiles van bijvoorbeeld GGG en Fuzzcentral die je ineens ziet verschijnen zonder enige referentie naar het origineel maar niet te beroerd om daarna veren in de reet te innen als "eigen" creatie... brrr.

maar goed, da's ook maar mijn mening.

Dirk_Hendrik
9 oktober 2009, 10:11
en hoeveel maken er copies van de tubescreamers om ze veel te duur te verkopen?


Essentie,

Wat is "te duur"? Vraag is meer wat jij bereid bent te betalen. Er niemand die jou verplicht dat ene ding te hebben.

Veel mensen vinden een Klon te duur. Als ik kijk naar het overall ontwerp, inclusief custom behuizing, vind ik een Klon één van de meest realistisch geprijsde boetiekeffecten die er op de markt is.

Of neem een Fulldrive, een TS kloon dus en ga kijken wat Fuller daarmee gedaan heeft. Da's een pedaal wat, zeker mechanish, een aantal duidelijke verbeteringen heeft gekregen die de prijs rechtvaardigen. "Te duur"? nee. Hij kost alleen wel wat geld.

Chris Winsemius
9 oktober 2009, 10:19
Ik vind zelf de footswitch v/d Dano niet zo denderend.

Die Timmy is toch niet achterlijk duur oid.?

Dirk_Hendrik
9 oktober 2009, 10:24
Ik vind zelf de footswitch v/d Dano niet zo denderend.

Die Timmy is toch niet achterlijk duur oid.?


Nee! Helemaal niet zelfs! (Als je em gewoon bij Paul besteld dus) Da's juist waar m'n hele onbegrip over dat loopse teefgedrag vandaan komt!

Maar wel te duur:
http://www.pedalgeek.com/cgi-bin/new_shop.cgi?config=&uid=&uzc=&command=link--mgtef

Met wat gutshots:
http://www.divineaudioeffects.com/aage/mg2.jpg

latere versie:
http://farm3.static.flickr.com/2436/3910394315_542f6f7d8d.jpg

en de source:
http://www.generalguitargadgets.com/diagrams/ad3208_lo.gif

jurgend
9 oktober 2009, 10:29
Of neem een Fulldrive, een TS kloon dus en ga kijken wat Fuller daarmee gedaan heeft. Da's een pedaal wat, zeker mechanish, een aantal duidelijke verbeteringen heeft gekregen die de prijs rechtvaardigen. "Te duur"? nee. Hij kost alleen wel wat geld.[/QUOTE]


Ik kan je wel volgen in je redenering hoor maar fulltone zal niet veel R&D kosten gemaakt hebben om de TS copie te maken. En de naam tubescreamer clone is zo gekend bij iedereen dat iedereen weet welke sound het zal zijn dus veel marketing moet hij ook niet betalen.

Dirk_Hendrik
9 oktober 2009, 10:49
R&D kosten zijn, voor een al bestaand ontwerp sowieso overrated. Kosten zitten veel meer in huisvesting, personeel, distributie en het onderhouden van een dealernetwerk. Zeker als dat netwerk wereldwijd is kost je dat een godsvermogen.

Als je daarna besluit je produktie niet uit te besteden naar een lageloonland omdat je dan je kwaliteit niet meer kunt waarborgen wordt het nog eens fors duurder.

jaywalker
9 oktober 2009, 12:25
Het is lullig maar het hoord bij deze tijd.

Toen de videorecorder werd uitgevonden heeft de ontwikkelaar daarvan erg lang profijt van gehad. Niemand had zo'n ding en het was een totaal nieuwe ontwikkeling. Toen de dvd werd uitgevonden was het al een totaal ander verhaal. Veel meer mensen gebruikten zo'n apparaat en al na een jaar kwamen de eerste "kopieen" op de markt.

Tegenwoordig leven we in de "purple world." Een goed voorbeeld hiervan is de telefonie markt . Met 1 ontwerp kan je niet verwachten dat je er je klant 3 jaar tevreden mee houdt. Deze ontwikkelingen gaan zo snel dat men tijdens het perfectioneren van een ontwerp (voor de productie) al weer bezig moet zijn met een ander ontwerp.

PaulC kan in zijn geval dus ook niet gaan leunen op enkele ontwerpen. Zo gaat het nou eenmaal tegenwoordig met al die chineesjes en dergelijk tuig. Het is kut, maar er om gaan huilen is het laatste wat zal gaan werken.

interessander
9 oktober 2009, 12:54
Ik neem aan dat je kopieen van DVD's zelf bedoelt en niet de DVD speler?

Er is mede door alle fora waar vaak ook de hypes ontstaan een enorme hoeveelheid feedback naar de makers van pedalen maar ook andere fabrikanten. Deze kunnen hier dan ook snel op inspelen en besluiten om een kloon danwel afgeleide te maken van een kleine bouwer in plaats van een concurrerend merk. Danelectro heeft natuurlijk veel extra publiciteit maar het feit dat versie een niet meer te koop is en waarschijnlijk een hogere tweedehands waarde gaat krijgen zorgt er niet voor dat ze zelf er meer aan verdienen, hoogstens aan versie 2.

Ik vind niet dat Paul C nu gedwongen maar andere pedalen moet gaan maken, ik heb respect voor iemand een ding blijkbaar goed kan en daar naam mee opbouwt. Aan de ene kant is het wel een compliment dat Danelectro hem kopieert, en aan de andere kant heeft hij er erg veel last van.

Chris Winsemius
9 oktober 2009, 13:48
Ik vind niet dat Paul C nu gedwongen maar andere pedalen moet gaan maken, ik heb respect voor iemand een ding blijkbaar goed kan en daar naam mee opbouwt. Aan de ene kant is het wel een compliment dat Danelectro hem kopieert, en aan de andere kant heeft hij er erg veel last van.

Net als de maker v/d Klon; uniek/eigen ontwerp, "zijn ding" en dan allemaal wannabee-cloners die moeten cashen....

Als je van je eigen/unieke ontwerpen moet leven dan is gecloon door anderen niet tof. Zelf weleens 'n hele nare ervaring met iemand gehad die voor nop 'n ontwerp van mij wilde hebben, netjes uitgelegd dat dat niet kon en toen moest ie m'n bedrijf zwart gaan maken op internet.

Het kan misschien ook komen door internet; er is op zich veel informatie te vinden maar lang niet alles, en zeker niet "the ultimate designs/tweaks" imho. Je gaat aan de chefkok in 'n 11 sterren restaurant toch ook niet ff het recept vragen...

LordRiffenstein
9 oktober 2009, 13:49
Gelukkig heb ik mijn Dano TO gratis gekregen van Danelectro, zo moet ik me niet schuldig te voelen tov Paul C. :seriousf:

jaywalker
9 oktober 2009, 13:53
Ik neem aan dat je kopieen van DVD's zelf bedoelt en niet de DVD speler? .

Ik bedoel wel de speler

interessander
9 oktober 2009, 14:02
Maar dan gaat de vergelijking toch helemaal niet op, de DVD speler en de videorecorder zijn twee verschillende generaties van standaardformaten. Gitaareffecten zitten allemaal binnen dezelfde groep, waar je eventueel nog onderscheid zou kunnen maken tussen analoog (VHS) en digitaal (DVD) maar anders dan bij films hebben de digitale effecten de analoge niet overbodig gemaakt.

jaywalker
9 oktober 2009, 14:26
Wat ik bedoel te zeggen is, dat de ontwikkelingen steeds sneller zijn. Daarbij vergelijk ik de video recorder met de dvd. Destijds duurde het pak en beet (ik weet de precieze getallen niet) 10 jaar om een vernieuwend iets te krijgen. Nu is dat bijna elk half jaar al.

Dit is het zelfde met pedalen. Vroegah (jimi hendrix tijdperk) waren er lang niet zo veel pedalen als. Er waren ook minder consumenten. De ontwikkeling ging zeer langzaam als men dit vergelijkt met de laatste 5 jaar.

Deze tijd (laatste 5 jaar) noemt men de "purple world". Ontwerpers en ontwikkelaars werken zich suf om met de tijd mee te gaan. Je kan dus niet verwachten dat je met 1 uitvinding je brood 20 jaar op de plank blijft krijgen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk, maar ik heb graag wel een extra plakje kaas op mijn boterham ;)

dunnoaname
9 oktober 2009, 15:59
DIEFSTAL?
(Dano jat ontwerp van Paul)

Vele fx/amp-bedrijven, vooral de grotere kunnen zelf eigenlijk amper iets bedenken, jatten ze dus van anderen, petje af! NOT

Je hoort me niet zeggen dat danelectro iets moeilijks heeft gedaan, ik neem mijn petje niet af voor het bedrijf. Diefstal zou ik het niet noemen aangezien er geen ontvreemding van eigendom is. Het geestelijk product van PaulC (circuit van de timmy) is niet wetmatig eigendom van paul C, het is niet verboden hetzelfde ding in elkaar te zetten. Dat zou ook wel erg raar zijn.


Ja en nee en niet helemaal.... van die grote bedrijven dus.

Binnen de "grote bedrijven" zie je een 2-deling. Neem jongens als Boss/Roland, Maxon en DOD (maar niet beperkt tot) die al jaren vrij veel geld in ontwikkeling stoppen. Daarna heb je andere "grote" firma's als Behringer (met stip op nummer 1) die daar clones van draaien. Daarnaast zie je ook veel ontwikkeling waar een bekende fabrikant naar China kijkt om een effectenlijn aan z'n produktenpalet toe te voegen. Fender is hier ook een mooi recent voorbeeld van maar dus bv ook Danelectro. Volledige ontwikkeling is dus niet in handen van de merk-eigenaar en wat men voorbij ziet komen zijn wederom clones van klassiekers maar langzamerhand dus ineens ook clones van boetiekspul. Aangezien dit firma's zijn die in principe poen genoeg hebben voor eigen ontwikkeling kun je je vraagtekens stellen bij de ethiek hiervan. In het geval van de Timmy clone "van" Danalectro lijkt Danelectro deze ethiek serieus te hebben genomen en er korte metten mee te hebben gemaakt. Met als voordeel een behoorlijke hoeveelheid gratis reclame overigens. Spijtiger is de hoeveelheid gitaristen die nooit hebben overwogen een Timmy te kopen, zelfs maar te kijken wat een Timmy eigenlijk kost (zeer realistisch) want het is boetiek en "zal dus wel te duur zijn" maar nu ineens wel als loopse teefjes een V1 TO willen.
De timmy heeft een reputatie als kwaliteitspedaal. Als er een ander product komt dat schijnbaar min of meer hetzelfde levert voor een stukken lagere prijs (dat de timmy niet exorbitant duur is is niet relevant), is het logisch dat men dit alternatief koopt, ten dele gebaseerd op de reputatie van het duurdere product.

TS-en en Muffs wil ik even buiten beschouwing laten. Daarvan gebeurt het kopieergedrag al zo lang, zowel door grote firma's als door kleintjes, dat Ibanez/Maxon en EH, allebij groot dus in bezit van middelen tot bestrijding, daar al lang zelf actie op hadden kunnen ondernemen.
Dat Ibanez en EHX (voor zover wij weten) geen actie hebben ondernomen is irrelevant voor de ethiek van het clonen; ten slotte wisten de cloners niet dat deze bedrijven geen maatregelen zouden nemen op het moment dat ze hun clones op de markt brachten.
Enigzins hyperbolisch gesteld is het uitsluiten van deze ontwerpen net zoiets als antisemitisme niet meerekenen in cijfers over discriminatie omdat Joden het in het verleden ook al zwaar hebben gehad. :seriousf:

Wat betreft kopieergedrag kun je eindeloos doordiscussieren en zul je daar nooit goed uitkomen maar om te stellen dat Paul Cochrane, omdat een 1 of andere grote firma een budgetkopie in de markt zet, maar iets nieuws moet ontwikkelen (en dan? Dan wordt dat ook weer gekopieerd?) lijkt me echter wel heel lullig kort door de bocht gesteld. Al is het maar omdat Paul, als individu in een eenmanszaak, niet in staat is het tegen dit soort kopieerreuzen op te nemen.
Wat voor bedrijf Paul is maakt niet uit. Dupeer je 1 amerikaan door danelectro te kopen, of duizenden chinezen door danelectro producten te vermijden? Dat Paul C een nieuw product moet maken is niet per se mijn mening. Dat hij een niche in de markt moet opzoeken (zoals Dano doet) of een sterke marketing moet voeren is voor hem voordelig, niet voor mij.

Idem trouwens voor boetiekers die boetiekers kopieren er hun eigen naam opzetten en het dan lekker gaan verkopen. Dat het schema van de Klon online verscheen was interessant en ik heb er zelf aan meegewerkt. Dat mensen daarna een Klon bouwen voor eigen gebruik is me prima. Dat er mensen zijn blatant die zelfbouwontwerpen van het net plukken en in een doosje douwen en ze gaan verkopen met hun eigen naam er op... twijfelachtig. Idemdito voor het gebruiken van ontwerpfiles van bijvoorbeeld GGG en Fuzzcentral die je ineens ziet verschijnen zonder enige referentie naar het origineel maar niet te beroerd om daarna veren in de reet te innen als "eigen" creatie... brrr.
Liegen over de afkomst van je schema is niet cool. Als je het niet zelf bedacht, moet je dat ook niet claimen. Ik ben het daarin met je eens.
Verder vind ik de grens tussen geld besparen met een clone voor eigen gebruik of geld verdienen aan een clone niet zo scherp.

maar goed, da's ook maar mijn mening.

Zo, lange post. Ik vind het een interessante discussie. Ik denk dat we er niet helemaal uit gaan komen, maar ik waardeer je reactie!

Les Paul R8
9 oktober 2009, 18:39
Het kopiëren van andermans spullen is net zo goed diefstal. Al verdwijnt er niets, er wordt inbreuk gemaakt op het intellectueel eigendom. Als het om PaulC gaat staan er een boel mensen op om daar voor op te komen. Als het om een Microsoft product gaat heeft ineens vrijwel niemand er moeite mee. Terwijl wettelijk Microsoft echt als gedupeerd gezien wordt en PaulC niet. Het ligt gewoon heel ingewikkeld. Het kopiëren van een elektronisch schema en daar een product op bouwen is gewoon toegestaan.
Een Timmy had ik nooit overwogen en voor mij is de TOD een goedkope goede overdrive. Een Klon kloon zal ik nooit overwegen. Mijn echte Klon is het beste pedaal wat ik heb en ook de ongeoorloofde kopieën die ik daarvan gehoord heb, waren het steeds net niet....

Dirk_Hendrik
9 oktober 2009, 19:18
Als het om PaulC gaat staan er een boel mensen op om daar voor op te komen. Als het om een Microsoft product gaat heeft ineens vrijwel niemand er moeite mee. Terwijl wettelijk Microsoft echt als gedupeerd gezien wordt en PaulC niet. Het ligt gewoon heel ingewikkeld. Het kopiëren van een elektronisch schema en daar een product op bouwen is gewoon toegestaan.


Jep. mee eens. Maar met 1 verschil wat ook de reden is om meer voor PaulC op te staan.

MS heeft resources om plagiaat, kopiegedrag en ander misbruik te bestrijden. Paul is een 1 mans bedrijf en heeft die bandbreedte niet.

Les Paul R8
9 oktober 2009, 20:49
Jep. mee eens. Maar met 1 verschil wat ook de reden is om meer voor PaulC op te staan.

MS heeft resources om plagiaat, kopiegedrag en ander misbruik te bestrijden. Paul is een 1 mans bedrijf en heeft die bandbreedte niet.

Ik begrijp ook wel wat je bedoelt. En snap ook wel dat het gevoelsmatig niet kan. Maar met Danelectro heb ik zelf niet het gevoel dat ze dit tot een bewuste policy maken. Behringer maakt bewust een kopie van een goed en succesvol ontwerp. Tegen de tijd dat er een rechtszaak begint, halen ze het uit productie en hebben ze er al voldoende winst op gemaakt.

Dirk_Hendrik
9 oktober 2009, 20:54
. Maar met Danelectro heb ik zelf niet het gevoel dat ze dit tot een bewuste policy maken.

Waar. danelectro heeft het opzetten van z'n effectenlijn uitbesteed naar een externe firma. Op het moment dat bleek dat de TO een timmy clone was hebben ze em van de markt getrokken.

Einzeln
10 oktober 2009, 15:51
Ik begrijp ook wel wat je bedoelt. En snap ook wel dat het gevoelsmatig niet kan. Maar met Danelectro heb ik zelf niet het gevoel dat ze dit tot een bewuste policy maken. Behringer maakt bewust een kopie van een goed en succesvol ontwerp. Tegen de tijd dat er een rechtszaak begint, halen ze het uit productie en hebben ze er al voldoende winst op gemaakt.

Behringer is transparenter. Die zeggen gewoon ik pak je meisje af. Danelectro zegt als je verhaal haalt: Oh ik wist niet dat ze met jou was.

Nitefly7
10 oktober 2009, 21:00
Jep. mee eens. Maar met 1 verschil wat ook de reden is om meer voor PaulC op te staan.

MS heeft resources om plagiaat, kopiegedrag en ander misbruik te bestrijden. Paul is een 1 mans bedrijf en heeft die bandbreedte niet.

hai Dirk_H,
je hebt PM/email...!

weet niet of mijn spamfolder je mails tegen houdt...?

gr. Nite

EuroCinema
11 oktober 2009, 12:43
Wat ik bedoel te zeggen is, dat de ontwikkelingen steeds sneller zijn. Daarbij vergelijk ik de video recorder met de dvd. Destijds duurde het pak en beet (ik weet de precieze getallen niet) 10 jaar om een vernieuwend iets te krijgen. Nu is dat bijna elk half jaar al.

Dit is het zelfde met pedalen. Vroegah (jimi hendrix tijdperk) waren er lang niet zo veel pedalen als. Er waren ook minder consumenten. De ontwikkeling ging zeer langzaam als men dit vergelijkt met de laatste 5 jaar.

Deze tijd (laatste 5 jaar) noemt men de "purple world". Ontwerpers en ontwikkelaars werken zich suf om met de tijd mee te gaan. Je kan dus niet verwachten dat je met 1 uitvinding je brood 20 jaar op de plank blijft krijgen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk, maar ik heb graag wel een extra plakje kaas op mijn boterham ;)

Ah joh, dat gel*l - pardon my french - hoor je al zolang als er bedrijven zijn. Haal een managementboek uit de jaren 60 bij de Slegte en het staat bol van "de wereld is de afgelopen jaren totaal veranderd en ontwikkelingen gaan sneller dan ooit en bedrijven moeten allzeilen bijzetten om bij te blijven". Er zijn zelfs zulke stukken uit 1890! :seriousf: Zo lang er consultants met hoge uurtarieven zijn, zal die gebakken lucht rondgepompt worden. Don't believe the hype - it's a sequel.

Ondertussen geldt denk ik hetzelfde als met mp3tjes downloaden: je moet je eigen grenzen stellen. Voor de 1 is dat "pakken wat je pakken kan", de ander vindt het fijn om creatieve mensen die iets bijzonders bijdragen op kleine schaal wel financieel te steunen. Heeft er ook mee te maken wat je te besteden hebt natuurlijk.

vinni
15 oktober 2009, 10:06
Toch grappig....

Na drie pagina's met replies heeft er nog niemand antwoord gegeven op de vragen van de topic starter.

Sorry....TS.....ik weet het niet.
Heb een TO versie 1 en voel me daar helemaal niet schuldig om.
Heb geen versie 2 om'm te vergelijken.

Vinni

Nitefly7
15 oktober 2009, 10:42
Hallo,

Weet er iemand waar de oude versie van de danelectro transparant overdrive nog te koop is. Of mocht er hem iemand verkopen... .

Zijn er mensen die de oude en de nieuwe versie al getest hebben? Zijn er veel verschillen?

ik heb de CTO-1 in de winkel kunnen kopen, maar ook daar werd verteld dat ze niet meer leverbaar/bestelbaar waren (de almachtige Reijnen/Muzikaza-toko).. het was op dat moment ook de enige betaalbare, niet-ebay plek waar ik het pedaal kon vinden..
thomann heeft ze misschien ook nog, laatste keer dat ik keek..

maar het was nog spannend die dag:
het duurde even voor ze het laatste exemplaar die dag hadden gevonden; ik had 'm via de website besteld, maar de order was in principe een beetje 'verdwaald'.. wel verwerkt, maar de order-verwerkman had die dag (zondag denk ik) vrij...

die dag hebben ik en mijn vriendin wel een aantal kleurtjes voorbij zien komen, omdat er toch wel een flink aantal boosts/od's zijn in de Cool Cat-serie; maar toen ik bij de vriendelijke medewerkster achter de snaren-balie meldde dat ik een 'beige/goud-achtig' pedaal zocht, spoedde zij zich naar achter om meteen het juiste pedaal te voorschijn te toveren.. !

ik gebruik 'm voor een beetje crunch en od bij mijn hollowbody, waar ik 'm tot nu toe nog niet helemaaal geschikt voor vind, maar dat is omdat ik nog niet echt veel met de knopjes heb gespeeld (meestal gebruik ik voor die gitaar alleen een kabel, vanwege luiheid en tijdswinst...)..
wat ik wel kan zeggen is dat het een heerlijk OD-pedaal is, van low gain boost, tot medium crunch en heftige high-gain boost..
natuurlijk geen OCD, maar wel een aparte klankkleur (ik weet niet hoe Paul C's Tim(my) klinkt ...) die erg bruikbaar is, en wat een geweldige '1e od-pedaal' kan zijn, in plaats van al die DS-1's en Metal Zones waar we mee opgegroeid zijn..

de Cool Cat serie is sowieso een geniale uitvinding, die ernstig onderschat wordt...!

dunnoaname
15 oktober 2009, 11:26
ik gebruik 'm voor een beetje crunch en od bij mijn hollowbody, waar ik 'm tot nu toe nog niet helemaaal geschikt voor vind,


Zelf vind ik de TOD beter geschikt voor mijn semi-hollow, lekker helder geluid en 'jangly' transparante overdrive op akkoorden.

Voor mijn holowbody vind ik de BadMonkey beter geschikt, dat duwende middengebied en extra klankleur zorgt ervoor dat je echt een hele dikke sound hebt die ook goed door de mix komt, en dat is (in mijn big-band context) zeker niet onbelangrijk!

Nitefly7
15 oktober 2009, 11:54
Zelf vind ik de TOD beter geschikt voor mijn semi-hollow, lekker helder geluid en 'jangly' transparante overdrive op akkoorden.

Voor mijn holowbody vind ik de BadMonkey beter geschikt, dat duwende middengebied en extra klankleur zorgt ervoor dat je echt een hele dikke sound hebt die ook goed door de mix komt, en dat is (in mijn big-band context) zeker niet onbelangrijk!

slim gedacht ja,
ik heb een tijdje de TS9dx gebruikt, maar die vond ik te fel en niet warm genoeg..
helemaal niet aan de BM gedacht..
maar ik denk dat ik met de TO toch, met wat tweaken, ook op weg kan, denkjeniet?

dunnoaname
15 oktober 2009, 11:59
slim gedacht ja,
ik heb een tijdje de TS9dx gebruikt, maar die vond ik te fel en niet warm genoeg..
helemaal niet aan de BM gedacht..
maar ik denk dat ik met de TO toch, met wat tweaken, ook op weg kan, denkjeniet?

Zeker weten, de TOD is veelzijdig zat, je krijgt er vast een sound uit die vet is. Dit is meer een kwestie van subtiele smaakvoorkeur voor de een of de ander ;)
On a side note:
Laatst Heb ik bij de Bigband over mijn fender champ gespeeld, en tot de conclusie gekomen dat ik over mijn hollowbody liever een BM hoor dan de natuurlijke overdrive van de versterker :dontgeti:

jurgend
19 november 2009, 16:19
Sorry al topicstarter heb ik het topic een beetje uit het oog verloren maar ik kan jullie meedelen dat ik enkele weken geleden gebeld heb met mister Cochrane en een Timmy besteld heb. Hij komt binnen iets na nieuwjaar.
Het zal me met postkosten ongeveer 120 euro kosten (+ nog de duanekosten).
Ik ben een man met een geweten en sommigen van jullie hebben me overtuigd om toch maar het echte pedaaltje te bestellen.