PDA

View Full Version : [Uitleg gevraagd] Queen - '39



Portel
8 oktober 2009, 13:39
Kan iemand mij leren hoe je '39 van Queen moet spelen?

Ik heb het blad met tekst en akkoorden al gekregen van mijn gitaarleraar maar hij weigert het me te leren omdat het te moeilijk zou zijn.
Ik vind dat onzin en probeer hem zelf te spelen, maar ik snap het niet.

Ik snap het slagje niet en waar het intro begint,
Live speelt Brian May namelijk een ander intro van op de plaat (zo lijkt het mij)

Kan iemand mij hiermee helpen?
Er staan geen lessen op youtube,

budje
8 oktober 2009, 14:55
queen gebruikte so wie so veel studiotruukjes, dus het is heel goed mogelijk dat Brian May live een ander intro speelt, omdat hij het dus zelf in z'n eentje niet kan naspelen...

rijsberman
8 oktober 2009, 15:04
Heb je ook aan de mogelijkheid gedacht dat je leraar gewoon gelijk zou kunnen hebben?

Portel
8 oktober 2009, 15:04
Dit is de albumversie:
http://www.youtube.com/watch?v=BnfeI0h9eB0

Als Brian hem live speelt, skipt hij de eerste 18 seconden,
En begint hij vanaf (in dit filmpje) 0.18 te spelen.

Zoals je hier ziet:
http://www.youtube.com/watch?v=CqOdu2xjlBA

In dat filmpje is zijn akkoordenhand wel vrij goed te zien,
Maar die kleine loopjes tussen de akkoorden snap ik niet zo.

budje
8 oktober 2009, 15:25
ik denk zomaar dat rijsberman gelijk zou kunnen hebben

arcane
8 oktober 2009, 15:26
misschien helpt guitar pro je verder. Net even gekeken, en volgens mij is t wel een stukje lastiger dan de meesten zullen verwachten.

reinierscheffer
30 oktober 2009, 12:17
ik meen me te herinneren dat Brian May ooit gezegd heeft dat Roger Taylor de 'science-fiction' akkoorden bedacht heeft, van de bridge en dus denk ik ook van het intro. Brian speelt het nummer op het filmpje gewoon zoals hij het geschreven heeft (en een halve toon lager dan het origineel.

akkoorden intro (met capo1)

| C | C | Am | E | Bb | Eb Bb (of Bb/D) C (of Cm?) F | G |

Reel Big Fish
1 november 2009, 10:43
Topic verplaatst naar Speeltechnieken & Theorie.

aaronstonebeat
1 november 2009, 15:50
Lijkt me toch niet zo'n gek moeilijk stukje. Gewoon wat basis open akkoorden verbonden met wat basloopjes en andere versiertonen.

Een beetje off topic maar één ding valt me wel op: waarom bedenken zoveel mensen toch steeds liedjes die ze eigenlijk zelf net niet kunnen zingen?

RoelTM
2 november 2009, 14:33
Wat bedoel je hiermee? Ik vind de vocalen in dit nr prima.

aaronstonebeat
2 november 2009, 15:28
Ik vind de vocalen ook heel goed op de studioversie; maar Brian heeft in het hier geposte filmpje toch duidelijk wat moeite links en rechts om mn de hoogste noten er goed uit te krijgen.
Het is gewoon net te hoog voor 'm.
Freddy deed dat ook steevast. In de studio prachtig, maar live vond ik het meestal niet om aan te horen.