PDA

View Full Version : Band



Marcomeistro
8 oktober 2009, 09:26
Wij willen graag een bandje beginnen maar we hebben een redelijk apart samenstelling. Namelijk een pianist een mondharmonnica en een gitaarist we willen blues spelen. Heeft iemand ervaring met deze samenstelling of een nummer waaraan we kunnen beginnen?

budje
8 oktober 2009, 09:31
Weet niet echt een voorbeeld zo direct, maar het is geen slechte combi voor blues hoor. Vaak genoeg gejamd met ongeveer zoiets.

deefke666
8 oktober 2009, 09:36
ik zou gewoon een paar nummers kiezen en daar jullie eigen draai een beetje aan geven.....

budje
8 oktober 2009, 09:49
Volgens mij kunnen jullie prima gewoon eens beginnen met hele simpele standaard dingdn. Bluesje in E of A ofzo. Daarin kan je heel prettig de rol vinden die je bevalt, en lekkere instellingen voor je apparatuur. Vervolgens langzaam eens wat spelen van bijv Elmore james (http://www.youtube.com/watch?v=aKo80b-QfK0) Lee Dorsey (http://www.youtube.com/watch?v=ietC6mIouTc) BB King (http://www.youtube.com/watch?v=6jCNXASjzMY). Dit zijn allemaal voorbeelden van nummers die je makkelijk naar je eigen hand kan draaien. Net als driekwart van wat the blues brothers speelden. Luister die nummers, google eens naar de originele artiesten van die nummers, en je vindt een schat aan nummers die goed passen bij piano, mondharmonica en gitaar! (en wel zingen he! Daar leent dit soort blues zich uitstekend voor, je hoeft niet eens een geweldige zanger te zijn!!)

Marcomeistro
8 oktober 2009, 14:58
Ja klopt zingen hoort ook maar we weten nog nie wie. Maar gewoon veel wiskey drinken en weinig slapen. En zou graag ook met slide spelen. Maar gewoon spelen is natuurlijk gewoon de beste optie.

budje
8 oktober 2009, 15:26
Gewoon iedereen zingen? hoe meer stemmen, hoe meer variatie!

Muzieknono
9 oktober 2009, 07:00
Prima samenstelling, misschien nog een bassist erbij zoeken en het is helemaal toppie.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

arjanb01
9 oktober 2009, 07:23
Wij willen graag een bandje beginnen maar we hebben een redelijk apart samenstelling. Namelijk een pianist een mondharmonnica en een gitaarist we willen blues spelen. Heeft iemand ervaring met deze samenstelling of een nummer waaraan we kunnen beginnen?

Cuby & the Blizzards speelden in de jaren 60 met een pianist (brood). Regel ff een bassist en drummer en je hebt een samenstelling zoals de vroege cuby. Vet toch ?

Marcomeistro
9 oktober 2009, 09:14
Dat is wel sppr dik, alleen dan moet ik me twee vrienden laten vallen en opnieuw gaan zoeken. Dus dat wordt hem niet. Maar de piano kan toch ook prime een baslijn spelen?
of hebben we egt een bassist nodig??

tidalwave_sideburns
9 oktober 2009, 10:53
Howlin Wolf heeft veel piano in z'n nummers. Backdoor man, smoke stack lightning, dat soort dingen. Supergave blues!

Marcomeistro
9 oktober 2009, 11:35
En dat is ook de richting waar we naar toe willen.
Bedankt voor de tip. By the way heb je de film Cadillac Records al gezien. Echt een hele gave film. Komt howlin wolf ook in voor.