PDA

View Full Version : Goedkope Tele d'r bij



mrweird
8 oktober 2009, 09:01
Voor sommige nummers is een felle tele d'r bij wel handig..
Ik zat te denken aan een gokje doen in de categorie spotgoedkoop, te weten

http://cgi.ebay.nl/Telecaster-Standard-Copy-Stunning-Natural-finish_W0QQitemZ180416980198QQcmdZViewItemQQptZUK_ Musical_Instruments_Guitars_CV?hash=item2a01b0a4e6&_trksid=p4634.c0.m14.l1262 of iets dergelijks..

Nu gok ik dat 't matig hout is, dat ik fretjes moet "ontscherpen", dat de potmeters na een jaar gaan kraken ed maar afgezien hiervan, een tele voor 90 euro. Hoe erg kan 't zijn?

Midwolda
8 oktober 2009, 09:10
Ha ja, er staat alleen "hardwood body", wat dat dan mag zijn... :???:
En een Johnny Brooke, nog nooit van gehoord. Plus hij moet uit de UK komen...
Ik ga d'r spontaan van spammen zeg.
Voor een paar tientjes meer heb je ook een solid ash Tele, zie de "handel" in m'n sig.

mrweird
8 oktober 2009, 09:38
Tja.. Is beter dan softwood want dan istie zo flexifliebel...

Martijn-w
8 oktober 2009, 09:45
Spaar iets langer door en je hebt een london city comet. Die worden nogal geroemd om hun prijs/kwaliteit verhouding.

5150II
8 oktober 2009, 09:55
Spaar iets langer door en je hebt een london city comet. Die worden nogal geroemd om hun prijs/kwaliteit verhouding.

, luister naar hem. Kan dit alleen maar beamen.

lindstrom
8 oktober 2009, 10:03
Spaar iets langer door en je hebt een london city comet. Die worden nogal geroemd om hun prijs/kwaliteit verhouding.

klopt als een bus! zou zelf ook wel zo'n thinline willen hebben :)

Blend
8 oktober 2009, 10:38
Die nieuwe Thinline's wil je niet. Zorg dat je een oude heb (uit de eerste 2x24 stuks die gebouwd zijn, toen ze nog gelimiteerd waren). Daar liggen de specificaties een stuk hoger van, beter hout, betere afwerking etc etc.

almarvk
8 oktober 2009, 10:48
, luister naar hem. Kan dit alleen maar beamen.

Dat was ook mijn eerste gedachte bij het lezen van de topictitel.

Eventueel zijn er ook nog prima Squier versies te vinden. Anders is een Yamaha Pacifica ook een erg goede gitaar voor het geld. Niet een echte tele, maar wel goed.

Fenndangoband
8 oktober 2009, 11:08
90 € voor een gitaar :???: daar zou ik me toch een beetje bang van maken... is het nu echt mogelijk om voor dit geld een gitaar te maken en er nog eens wat winst op te nemen. Damn... blijkbaar wel. Anyhow... ik zou het toch niet aandurven om deze te kopen. Ik zou ook voor een Londen City Comet gaan... of kijk ook eens naar SX Guitars ... meer bepaald naar de SX STL-50 en de SX STL-ASH... ik heb al veel goede commentaren over deze gitaren gelezen en als ik me niet vergis heb je er één voor een 30 à 40 eurootjes meer. :ok:

Rubster
8 oktober 2009, 11:48
@ Mrweird: Je hebt PM!

Nagramoth
8 oktober 2009, 16:50
Nou da's ook toevallig... Laat ik nou net een blonde LC Comet MKI gescoord hebben.

Ik post z.s.m. wat pics