PDA

View Full Version : Plug-in 'ventieltje' los



Suus87
7 oktober 2009, 21:06
Hoi Allemaal,

Ik speel nog niet zo lang gitaar en nu is er iets mis met de plug-in. Voor mij oogt het als een ventieltje van een fiets haha, dus ik noem hem zo even. Deze is naar binnen getrokken. Dus ik kan er met mijn kabel niet in. Ik denk niet dat het kapot is maar dus gewoon los.. :dontgeti:
Hoe kan ik dit fixen? En als ik hem moet laten maken, kunnen ze dat dan zo verhelpen? Zodat ik maar een paar minuutjes hoeft te wachten? En de kosten?

Hoop op een snelle reactie. Alvast bedankt! :noob:

Rock Bottom
7 oktober 2009, 21:16
Maak even een fototje dan hoef je minder uit te leggen en is het ons hopenlijk meteen duidelijk;)

Suus87
7 oktober 2009, 21:27
Ik heb foto's gemaakt maar ik zie dat je hier alleen een link kan ingeven. En ik heb geen openbare space of iets dergelijks. Dus ik leg het maar even uit aan de hand van een voorbeeldplaatje. Hieronder zie je een gitaar en aan de onderkant een soort van schroefje waar je kabel in gaat. Dat schroefje lijkt op een ventieltje waar je hele stekker in gaat. Datgene is bij mij in de gitaar getrokken. Het zit er nu los in. En ik weet niet of het veilig is om dit zelf te gaan proberen te fixen? Ik kan het wel open maken dmv een schroevendraaier..

http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/72000992/Images/11/RE-129-BK1.jpg

geert1976
7 oktober 2009, 21:36
je jackingang is naar binnen geschoten bedoel je, welke inhoudt dat de zeskant bout er af gevallen is.

pak de schroevendraaier maar en draai de schroefjes maar los, haal het plaatje eraf en trek heel voorzichtig de jackingang uit de body, niet te hard, anders knappen de draden er van af.

pak de jackingang en pak het vierkante grondplaatje, steek de jackingang door het gat heen en draai de zeskantbout er weer op.

even met je vingerfs goed de jackingang vanaf de achterzijde vasthouden en draai de zeskantbour vast met een rinf of dopsluitel "12of 13"zo uit mijn hoofd.

om hem vast te houden zou je voordat je de zeskantbout erop draait, de schroedraad van de jackingang kunnen insmeren met nagellak en dan het boutje erop draaien, dan blijft die een heel tijdje zitten, succes:ok:

Rock Bottom
7 oktober 2009, 21:38
Is het hele zooitje naar binnen getrokken of is het boutje eraf en is het daarna naarbinnen gevallen?

Je kan het rustig openschroeven en weer goed zetten hoor.

Suus87
7 oktober 2009, 21:53
Bedankt voor jullie snelle reacties! :D

Het raadsel is zojuist opgelost. Mijn moeder heeft vanochtend twee boutjes gevonden op de grond. Waarschijnlijk is die daarna naar binnen geschoten toen ik mijn gitaar wou stemmen en de kabel erin deed. Ik had toen niks in de gaten.. Dus hopelijk is er niet veel aan de hand. Ik ga het nu proberen te maken! Nogmaals bedankt!

Antoon
7 oktober 2009, 22:10
vrouwen...

Suus87
7 oktober 2009, 22:26
Take it easy ;)

Ik speel nog geen week gitaar.. dus het technische aspect ken ik nog niet helemaal. Maar het is me wel zelf gelukt hem zojuist te fixen!

Nogmaals bedankt allemaal :D

Ferraririk
7 oktober 2009, 22:30
Ik speel nog geen week gitaar.. dus het technische aspect ken ik nog niet helemaal. Maar het is me wel zelf gelukt hem zojuist te fixen!

Gitaar spelen, en technisch niks met elkaar te maken (behalve techniek met spelen) Het een, dat moet je leren, en dat technisch, dat moet je kunnen ( heeft mijn vader me ooit gezegd)

geert1976
7 oktober 2009, 22:31
Take it easy ;)

Ik speel nog geen week gitaar.. dus het technische aspect ken ik nog niet helemaal. Maar het is me wel zelf gelukt hem zojuist te fixen!

Nogmaals bedankt allemaal :D

jij hebt vast en zeker mijn tip vande nagellak gebruikt:rockon:

Noid
8 oktober 2009, 00:08
Take it easy ;)

Ik speel nog geen week gitaar.. dus het technische aspect ken ik nog niet helemaal. Maar het is me wel zelf gelukt hem zojuist te fixen!

Nogmaals bedankt allemaal :D
Goed gedaan! Succes en veel plezier met het (leren) gitaarspelen.

Quicksilver
8 oktober 2009, 00:12
Lijkt heel erg op een gitaar die hier in musselkanaal ook staat, een Richwood modelletje 129 nogwat? Speelt errug fijn! Prijs daalt steeds verder, staat er nu (na een dik half jaar) nog en van €310,- naar €270,-

Zou hem voor €250,- vast mogen meenemen maar het is m'n ding niet helemaal, al komt er vast nog wel een LP (maar dan van epiphone oid) :blast:

Rock Bottom
8 oktober 2009, 13:35
Lijkt heel erg op een gitaar die hier in musselkanaal ook staat, een Richwood modelletje 129 nogwat? Speelt errug fijn! Prijs daalt steeds verder, staat er nu (na een dik half jaar) nog en van €310,- naar €270,-

Zou hem voor €250,- vast mogen meenemen maar het is m'n ding niet helemaal, al komt er vast nog wel een LP (maar dan van epiphone oid) :blast:

Wat een wijsneusje ben je ook.

spirit
8 oktober 2009, 21:40
vrouwen...

Zouden dat vrouwen zijn, die het over een boutje hebben, maar eigenlijk een moertje bedoelen???

Quicksilver
8 oktober 2009, 21:51
Wat een wijsneusje ben je ook.

Ik hoop dat het goed bedoeld is, of begin jij ook al? :dontgeti::???:

pannekoek
8 oktober 2009, 23:19
Ik hoop dat het goed bedoeld is, of begin jij ook al? :dontgeti::???:

hij bedoeld dat je niet zoveel moet lullen op het toontje dat je alles precies weet ;)

zie het als een tip ;)

Rock Bottom
9 oktober 2009, 00:00
hij bedoeld dat je niet zoveel moet lullen op het toontje dat je alles precies weet ;)

zie het als een tip ;)

Precies. ...

Quicksilver
9 oktober 2009, 00:48
Ha ik snap niet wat je met dat toontje bedoeld, hij lijkt heel erg op een richwood 129 die hier in musselkanaal stond (nu dus niet meer).
Wat is daar dan weer betweterig aan of doen Lsof ik alles weet?
Zal ook wel weer met mijn leeftijd te maken hebben maar ik zie niet wat jullie bedoelen..

Vind het jammer ik bedoel het goed en dan kom ik blijkbaar op die manier over op iedereen..

Eomer
9 oktober 2009, 19:36
Ha ik snap niet wat je met dat toontje bedoeld, hij lijkt heel erg op een richwood 129 die hier in musselkanaal stond (nu dus niet meer).
Wat is daar dan weer betweterig aan of doen Lsof ik alles weet?
Zal ook wel weer met mijn leeftijd te maken hebben maar ik zie niet wat jullie bedoelen..

Vind het jammer ik bedoel het goed en dan kom ik blijkbaar op die manier over op iedereen..

Excact dude, zó kom je idd over...Suus87 stelt een vraag over een probleem met haar gitaar en post een foto van 'n willekeurige gitaar om te laten zien waar het probleem zich bevindt. Dat is dus niet haar gitaar! Vervolgens begin jij te lullen over 'n gitaar die je hebt zien staan 'van zoveel, voor zoveel' en dat het je ding niet is...Lekker relevant!

Anyway, ga vooral lekker zo door en blijf posten dude...Wij hebben d'r namelijk met een aantal bands een spelletje van gemaakt om de 'Quicksilver post van de dag' aan te dragen en deze wordt ook gegarandeerd weer lachen :p

bert k
9 oktober 2009, 20:12
Vraag beantwoord, dus slotje. Mensen, niet zo vreselijk off topic gaan.