PDA

View Full Version : Silvermachine wah?



Nocki
7 oktober 2009, 16:48
Hi,

Mn rackwah gaat me verlaten omdat ik m te weinig gebruik en ik de rackspace wil gebruiken voor iets anders. Omdat ik toch soms wel eens een wah wil gebruiken dacht ik aan een silvermachine. Is dat wat ter vervanging of zijn er betere?
De bedoeling is dan om mn rackwah te vervangen voor een raley 30 wireless set en de silvermachine.

kent iemand deze wah of een interesantere?

alvast bedankt.

minas
7 oktober 2009, 17:08
Hoi Nocki,

Ik heb zelf ook een Silvermachina wah en ben er zeeeer tevreden over.
Heb zelf aardig wat Wahwah's gehad en getest, maar vond deze qua sound en werking het fijnst (qua mijn smaak).

Zitten veel bruikbare zeer goede sounds in. Voor zowel clean als dik overstuurd perfect.

Het is nog wel de wat oudere versie, weet niet of hij veel anders klinkt dan de nieuwere.

vinni
7 oktober 2009, 17:36
Heb'm ook gehad.
Kreeg op den duur last van kleine storingen.
Daarnaast vond ik'm wat weinig karakter hebben (bij gebrek aan een betere omschrijving)

Dat switchless design is natuurlijk geweldig....maar heb na veel zoeken nu een Fulltone Clyde Deluxe waar ik redelijk happy mee ben.

Gematigd positief zou ik zeggen.....Zou dr wel mee kunnen leven hoor...
dat niet.....

Vinni

LordRiffenstein
7 oktober 2009, 17:52
Ik heb hem ook en al verschillende jaren, heb er destijds mijn Teese RMC3 voor weg gedaan. Blijft voor mij nog steeds de beste moderne wah. Ik heb ook al wat storingen gehad maar die waren simpel op te lossen met een degelijke poetsbeurt en wat smeermiddel. Daarna doet hij het telkens weer prima voor lange tijd.

BeeJee
7 oktober 2009, 19:23
Ik gebruik hem ook al een kleine 3 jaar naar volle tevredenheid (de mk2). Hij heeft een wat neutraler karakter dan bijv. een cry baby of vox, is zeer veelzijdig en flexibel in te zetten.

davinci77
7 oktober 2009, 21:55
Hi,

Ik kan hem ten zeerste aanraden.
Zoals gezegd, makkelijk te tweaken voor verschillende gitaren (single/humb).
Prettige sounds, maar idd misschien wat weinig karakter/soul.
Echter ben ik wel zo gecharmeerd van de wah dat ik hem nooit heb willen ruilen voor een ander.
Heb zover alle wah's wel gehad, van Dunlop tot RMC's. De Silvermachine is heerlijk in gebruik.
Storingen gen last van. Heb hem al zeker drie jaar op m'n bord en word wekelijks gebruikt.

Eezz
8 oktober 2009, 00:46
Ik heb de Silvermachine ook al weer enige tijd en ben er best tevreden mee.

Voordelen:

-Erg veel verschillende sounds
-Makkelijk in gebruik, zowel qua instellen als activeren

Nadelen:

-Niet erg betrouwbaar. Ik heb er al een terug naar de importeur moeten storen en ook mijn huidige model kraakt wel eens. Dat is inherent aan het ontwerp en te verhelpen door de fader te smeren, maar niettemin erg irritant
-Niet de meest heavy wah, als in lekker schreewende rockende wah.

Toch een blijvertje, voor omdat ik dat step on systeem te gek vind en verder ook niet heel veel wah gebruik.

Nocki
9 oktober 2009, 10:56
Het klinkt dus allemaal wel leuk. Ik houdt idd niet zo van teveel karakter in een wah. Ik hou wel van netjes :)
De dunlop klinkt voor mij ook te rauwig. Als de dunlop rackwah weg is zal ik eens zo'n Silvermachine wah halen.
Ook wil ik m dan samen met een Relay 30 of andere digitale wireless gaan gebruiken in mn pedalcase...

Bedankt allemaal.

future2future
9 oktober 2009, 11:53
Ik vind em niet zo lekker, niet ruig genoeg, maar zoals je zei je houdt niet van zoveel karakter in een wah, dus misschien vindt jij hem wle te gek!

BeeJee
9 oktober 2009, 14:46
@ Nocki, als ik zo hoor wat je zoekt, moet je de Silvermachine zeker eens proberen!

Geun
19 oktober 2009, 18:12
het geluid van de silvermachine hangt volgens mij af van wat je er verder nog tussen hebt hangen. het mooie is namelijk dat ie helemaal niets met je sound doet behalve het toevoegen van wah.. daarnaast is het de meest gebruiksvriendelijke wah die ik ken, met 2 schakelaars (geluidsloos aan/uit) en verschillende sounds.

heb het ding nu een maand of vier en ben nog steeds blij met de aankoop! overigens nog geen technische problemen gehad maar op grond van dit forum hou ik mn hart vast.

succes ermee!

Nocki
27 oktober 2009, 13:58
Ik sta op het put er een te gaan kopen. Zit er nog verschil tussen de eerste en mkII?

Ook wil ik er gelijk een Relay 30 van line6 bij kopen voor het draadloos gebeuren...

Nocki
3 november 2009, 13:14
Ondertussen heb ik inderdaad een Line6 Relay g30 wireless gekocht en is vandaag de Silvermachine MK1 binnengekomen... Vanavond gelijk proberen als ik thuis ben.

Leuk voordeel is dat de input en output aan de linkerkant van het pedaal zitten. Nu kan ik m helemaal tegen de rechterkant van de flightcase plaatsen en heb ik weinig ruimteverlies...

Ik laat nog wel hieren hoe het bevalt...

davinci77
3 november 2009, 16:48
da's wel vreemd. Bij mij zaten de ingangen aan de rechterkant... :-)

Ben benieuwd wat je ervan vind!

Augurk
5 november 2009, 17:02
De mijne begon binnen een jaar ook te kraken. Ook ettelijke keren grondig schoonmaken van het schuifcontact helpte niet. Inmiddels staat hij ergens stof te vangen.
Had wel een goed geluid, maarja, dat schuifcontact...:angry: