PDA

View Full Version : Schade aan hals. Hoe erg zou het zijn?



MVH Guitars
6 oktober 2009, 23:14
Ik heb op ebay een gitaar gekocht. (mahonie Explorer model) Gewoon nieuw. En toen hij aankwam bleek er schade aan te zitten!
Ik ga er morgen mee langs Zwier (als hij tijd heeft..dat moet ik nog maar zien) maar ik zou ook graag wat verschillende meningen willen horen van jullie.

Ik heb zelf eigenlijk nog bijna geen ervaring met schades en reparatie. Alleen met nieuwbouw van gitaren.

Hier zijn wat foto's:

http://i154.photobucket.com/albums/s252/MVHRockbox/IMG_3525.jpg

http://i154.photobucket.com/albums/s252/MVHRockbox/IMG_3526.jpg

http://i154.photobucket.com/albums/s252/MVHRockbox/IMG_3527.jpg

Het is aan de zijkant van de 1e fret. De lak is er wat afgesprongen, en in de toets zit een barst of iets dergelijks (je ziet de opening op de foto's). Als je recht op de toets kijkt (gewoon van boven af), zie je niks bijzonders. Het is puur aan de zijkant. Misschien dat als ik de fret eruit haal, dat ik dan meer zou zien, maar daar wil ik nog even mee wachten totdat ik meer weet.
Aan de andere kant is niks aan de hand. Alleen de fret is ongeveer 1mm opzij geschoven door wat het ook mag zijn dat deze schade heeft veroorzaakt. Dus aan de andere kant is een lichte barst in de lak vanwege de verschoven fret, maar verder niks.

Op de gehele gitaar is verder geen krasje te zien. De buitenste doos waar hij in verpakt zat, laat ook geen enkele sporen van deuken of grote gaten zien. Ik snap er niks van.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper (in Engeland), en hij vindt het heel vervelend en heeft direct actie ondernomen (de verzending was verzekerd). Hij is er zeker van dat de schade er eerst niet was.

Hebben jullie een idee?

niekb
6 oktober 2009, 23:34