PDA

View Full Version : Tele, goede deal?



Ibanez666
6 oktober 2009, 21:02
1977 birdseye maple nek van Fender, Body merk onbekend top Zebra wood en Mahogany back, zou goed ook uit eind 1970 kunnen stammen. Pickups merk ook onbekend, wel veel output

600 dollar, misschien nog wat eraf.

helaas geen betere pics:

http://img12.imageshack.us/img12/4317/93022521.jpg

http://img202.imageshack.us/img202/7619/cv1.jpg

Les Strat
6 oktober 2009, 21:06
geef mij voor dat geld maar een mooie mij tele. waar je zeker van alles bent.

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:07
geef mij voor dat geld maar een mooie mij tele. waar je zeker van alles bent.

Ik vind hem in ieder geval mooi, dus dat gedeelte valt af :)

Luke-wannabe
6 oktober 2009, 21:08
Voor dat geld raad ik een Jap of (voor minder) een mex reissue tele aan. Zou niet zo'n vaag ding inderdaad kopen.

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:09
Voor dat geld raad ik een Jap of (voor minder) een mex reissue tele aan. Zou niet zo'n vaag ding inderdaad kopen.

de hals is in ieder geval echt. Wat zou zon hals normaal gesproken opbrengen? Ik ben trouwens iemand die niet graag de bekende, zekere en gebaande wegen bewandeld dus. :)

Luke-wannabe
6 oktober 2009, 21:11
Okay. Ja die hals.. 150 euro ofzo? Misschien 200. Laat 70 is eigenlijk niet zo bijzonder heh.. Dat houd bij 74 wel op. Ik zou er denk ik geen 600 voor betalen.

nickofzo
6 oktober 2009, 21:12
geef mij voor dat geld maar een mooie mij tele. waar je zeker van alles bent.

inderdaad,

leuke paintjob maar gaat denkik erg snel vervelen, maar dat is persoonlijk. ehm nou heb ik al snel twijfels over iets dat in dollars is maar dat zal dan weer te schijterig zijn

een mooie geelachtige tele is ook erg gaaf. erg standaard maar hier verkrijgbaar
uitprobeerbaar geen dollar poespas etc etc

ik zip

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:13
Okay. Ja die hals.. 150 euro ofzo? Misschien 200. Laat 70 is eigenlijk niet zo bijzonder heh.. Dat houd bij 74 wel op. Ik zou er denk ik geen 600 voor betalen.

tis 400 euro alles bij elkaar, misschien 350

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:14
inderdaad,

leuke paintjob maar gaat denkik erg snel vervelen, maar dat is persoonlijk. ehm nou heb ik al snel twijfels over iets dat in dollars is maar dat zal dan weer te schijterig zijn

een mooie geelachtige tele is ook erg gaaf. erg standaard maar hier verkrijgbaar
uitprobeerbaar geen dollar poespas etc etc

ik zip


dollars: staat te koop in de USA ;) tis ook geen paintjob, maar zebrahout

nickofzo
6 oktober 2009, 21:15
dollars: staat te koop in de USA ;) tis ook geen paintjob, maar zebrahout

zo ver was ik dan nog wel:P
maarja zomaar ff 600 dollar naar usa overmaken zonder de gitaar uitgeprobeert te hebben.. (zou je mij niet zien doen)

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:17
zo ver was ik dan nog wel:P
maarja zomaar ff 600 dollar naar usa overmaken zonder de gitaar uitgeprobeert te hebben.. (zou je mij niet zien doen)

Iemand test hem voor me en neemt hem daarna voor me mee naar Duitsland vanwaar hij naar hier verzonden wordt :)

nickofzo
6 oktober 2009, 21:17
zo ver was ik dan nog wel:P
maarja zomaar ff 600 dollar naar usa overmaken zonder de gitaar uitgeprobeert te hebben.. (zou je mij niet zien doen)

ik hou wel op want kan niet concentreren want mijn mams is erdoorheen aan het tetteren de hele tijd

hehe:P

Luke-wannabe
6 oktober 2009, 21:20
tis 400 euro alles bij elkaar, misschien 350
Das een mooi prijsje wel denk ik.

nickofzo
6 oktober 2009, 21:20
Iemand test hem voor me en neemt hem daarna voor me mee naar Duitsland vanwaar hij naar hier verzonden wordt :)

dat verqanderd trouwens wel de zaak;)

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:22
Das een mooi prijsje wel denk ik.

Dacht ik ook :) Het geheel spreekt me gewoon aan en mn gevoel is eigenlijk altijd goed. Dat had ik ook met mn CMI tele

Ukeloeder
6 oktober 2009, 21:26
Typisch geval van GAS in gevorderd stadium? Je vraagt of je met de aanschaf van deze gitaar een 'goede deal' sluit. Your guess is as good as mine/ours. Zolang je de gitaar niet in handen hebt (gehad) zitten er erg veel onzekerheden aan, dit gaat wel wat verder dan de door jou niet gemijde ongeeffende paden ;) is 't niet? Wat voor klank geeft die mahog body met zebratop? Wat voor pups zitten er in het ding? Je weet het niet zeg je.
Dan weet ik 't zeker niet.

[zeik modus off]

Als jij het een geil gitaartje vindt moet je 'm gewoon kopen! Ik vind het een schitterend topje, beetje jammer van die humbucker in de neck, maar een fatsoenlijke pup en nieuw scratchplate zijn zo gehaald. Toch?



:???:OK, waar komen opeens reactie 11 t/m 15 vandaan? Nu is mijn post wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zeikerig... :makeup:

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:30
Typisch geval van GAS in gevorderd stadium? Je vraagt of je met de aanschaf van deze gitaar een 'goede deal' sluit. Your guess is as good as mine/ours. Zolang je de gitaar niet in handen hebt (gehad) zitten er erg veel onzekerheden aan, dit gaat wel wat verder dan de door jou niet gemeijde ongeeffende paden ;) is 't niet? Wat voor klank geeft die mahog body met zebratop? Wat voor pups zitten er in het ding? Je weet het niet zeg je.
Dan weet ik 't zeker niet.

[zeik modus off]

Als jij het een geil gitaartje vindt moet je 'm gewoon kopen! Ik vind het een schitterend topje, beetje jammer van die humbucker in de neck, maar een fatsoenlijke pup en nieuw scratchplate zijn zo gehaald. Toch? heb die andere tele ook zo ongeprobeerd gekocht vanuit de UK.....



:???:OK, waar komen opeens reactie 11 t/m 15 vandaan? Nu is mijn post wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zeikerig... :makeup:


Haha, maak je geen zorgen, je hebt wel gelijk. Wat die humbucker betreft, dat vind ik juist fijn en die rails ook, want mn andere tele heeft die niet..

stikel
6 oktober 2009, 21:30
JAPAN 62 RIS BOUNDING EDGE. Kun je ook voor ong. euro 600 krijgen. Ik houd niet van die bijelkaar gelapte dingen.

Greetz Jan

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:32
JAPAN 62 RIS BOUNDING EDGE. Kun je ook voor ong. euro 600 krijgen. Ik houd niet van die bijelkaar gelapte dingen.

Greetz Jan


tis 350-400 euro geen 600 euro

Hendriks
6 oktober 2009, 21:34
Zo'n hals is redelijk wat waard , kijk maar eens op ebay (stratoshere) , daar gaan halzen van een Baja al voor $ 250.

stikel
6 oktober 2009, 21:36
Sorry, openingspost niet goed gelezen. Ben na 1 slechte aankoop op afstand(meerdere waren gelukkig wel goed) genezen.

Greetz Jan

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:37
Zo'n hals is redelijk wat waard , kijk maar eens op ebay (stratoshere) , daar gaan halzen van een Baja al voor $ 250.

Volgens Luke niet, wat zal het nou waard zijn dan?

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:40
Sorry, openingspost niet goed gelezen. Ben na 1 slechte aankoop op afstand(meerdere waren gelukkig wel goed) genezen.

Greetz Jan

snap ik, maar de mijne wordt getest door een ervaren gitarist

Hendriks
6 oktober 2009, 21:56
Volgens Luke niet, wat zal het nou waard zijn dan?

dat ligt volledig aan de staat waarin hij verkeerd , goede frets, geen ernstige beschadigingen toch al gauw €300.
Ik zou het niet doen , de rest kan bagger zijn.
Ik heb nog wel iets beters staan voor hetzelfde bedrag, hoef je niet uit de USA te halen.

Ibanez666
6 oktober 2009, 21:59
dat ligt volledig aan de staat waarin hij verkeerd , goede frets, geen ernstige beschadigingen toch al gauw €300.
Ik zou het niet doen , de rest kan bagger zijn.
Ik heb nog wel iets beters staan voor hetzelfde bedrag, hoef je niet uit de USA te halen.

Nee ook, maar er gaat dus wel iemand kijken of de gitaar (de rest) dus ook goed is. Als het bagger is, laat hij hem staan :)

Rinze
6 oktober 2009, 22:00
Ziet er wel mooi uit, dat ding. Maar een birdseye maple Fender hals uit de jaren 70? Ik kan me eigenlijk niet herinneren birdseye maple gezien te hebben voor zeg halverwege de jaren 80. Maar wie weet lette ik toen wel op andere dingen ;)

Ibanez666
6 oktober 2009, 22:04
Ziet er wel mooi uit, dat ding. Maar een birdseye maple Fender hals uit de jaren 70? Ik kan me eigenlijk niet herinneren birdseye maple gezien te hebben voor zeg halverwege de jaren 80. Maar wie weet lette ik toen wel op andere dingen ;)

volgens het serienummer zou het een 1977 zijn, misschien omschrijft hij de hals (houtsoort) verkeerd?

Ibanez666
6 oktober 2009, 23:06
Ok en vergeleken met iets als deze?

http://losangeles.craigslist.org/lgb/msg/1404033787.html

Quicksilver
6 oktober 2009, 23:07
Of het een goeie deal is weet ik niet, wat ik wel weet is dat ík hem toch zeker er wel tof uit vind zien.. Steelt in ieder geval de show :crazyhappy::hippie:

Ibanez666
6 oktober 2009, 23:12
Of het een goeie deal is weet ik niet, wat ik wel weet is dat ík hem toch zeker er wel tof uit vind zien.. Steelt in ieder geval de show :crazyhappy::hippie:

Ja moet toch wat hebben om mn gitaarspel te compenseren ;)

Quicksilver
6 oktober 2009, 23:22
Ja moet toch wat hebben om mn gitaarspel te compenseren ;)

Kan, wat speel je vooral dan? Ibanez kan meerdere zijn, 666 neigt naar metal (zoals ik ook), maar ook ik wil ooit nog een telecaster wanneer ik daar eens geld voor zou hebben (Fender Baja Tele, Desert Sand. O zo simpel, maar toch oh zo mooi vind ik.. Heb er nog geen in het echt gezien trouwens, moet het alleen van de plaatjes hebben :makeup:)

Hendriks
7 oktober 2009, 08:12
Ok en vergeleken met iets als deze?

http://losangeles.craigslist.org/lgb/msg/1404033787.html

Die Photoflame's kom je niet zo vaak tegen , de strats zie vaker. Leuk en niet duur.

Ibanez666
7 oktober 2009, 09:04
Kan, wat speel je vooral dan? Ibanez kan meerdere zijn, 666 neigt naar metal (zoals ik ook), maar ook ik wil ooit nog een telecaster wanneer ik daar eens geld voor zou hebben (Fender Baja Tele, Desert Sand. O zo simpel, maar toch oh zo mooi vind ik.. Heb er nog geen in het echt gezien trouwens, moet het alleen van de plaatjes hebben :makeup:)

check mn youtube maar :)

Hendriks
7 oktober 2009, 15:21
http://cgi.ebay.com/1975-VINTAGE-FENDER-TELECASTER-TELE-NECK-MAPLE-LOOK-USA_W0QQitemZ250509381840QQcmdZViewItemQQptZGuitar _Accessories?hash=item3a5385d0d0

Om je een idee te geven , deze komt uit 1975.

Quicksilver
7 oktober 2009, 15:31
check mn youtube maar :)

Damn ik heb nog veel, veel te leren :makeup:

www.youtube.nl/thescythed :(

Ibanez666
7 oktober 2009, 18:03
http://cgi.ebay.com/1975-VINTAGE-FENDER-TELECASTER-TELE-NECK-MAPLE-LOOK-USA_W0QQitemZ250509381840QQcmdZViewItemQQptZGuitar _Accessories?hash=item3a5385d0d0

Om je een idee te geven , deze komt uit 1975.

Sjonge, maar misschien was dat wel een top jaar :)

Luke-wannabe
7 oktober 2009, 18:47
http://cgi.ebay.com/1975-VINTAGE-FENDER-TELECASTER-TELE-NECK-MAPLE-LOOK-USA_W0QQitemZ250509381840QQcmdZViewItemQQptZGuitar _Accessories?hash=item3a5385d0d0

Om je een idee te geven , deze komt uit 1975.
Dat is dan volgens mij ook wel heeel duur of niet?

Ibanez666
7 oktober 2009, 19:00
Dat is dan volgens mij ook wel heeel duur of niet?

Het is inderdaad een vraagprijs. Wat hij echt waard is, ik weet het niet, ik zie wel meer halsjes van fender voor 3-4-500 dollar gaan en dat zijn vaak nieuwe of reissues.


Aan de andere kant, voor mij is het belangrijkst of de hals lekker is en de rest natuurlijk ook. Wat financieen betreft is het belangrijk dat ik bij een eventuele verkoop niet of weinig achteruit ga, en dat is met 500 dollar hoorde ik net, niet het geval, das dus 344 euro..voor de hele gitaar+case

Antoon
7 oktober 2009, 21:17
De hals maakt ongeveer 1/3 uit van de prijs van een vintage fender (body ook 1/3 mits originele lak en de overige onderdelen de rest). Als je rekent dat de waarde van een origineel exemplaar uit deze tijd ongeveer $2000 is dan kom je op $600-700 uit. De rest van de onderdelen zijn misschien ook nog wel wat waard. Ik zou 'm zo kopen als ik zoiets zocht. Meestal worden dit soort gitaren in onderdelen verkocht omdat ze zo meer opbrengen. Je hebt alleen geen gelegenheid om te kijken of de hals nog goed is..

spirit
7 oktober 2009, 21:47
Ik heb hier het boek "the fender telecaster" by A.R. Duchossoir voor me liggen, daar staat ook een zebrano wood tele in, welliswaar met rosewood hals en zonder humbucker.

Het zou dus ook kunnen dat de gehele gitaar, incl. body orgineel is, en dat het helemaal geen parts'o'caster is.

In dat geval is het een koopje. Kun je de persoon die voor je gaat testen niet vragen of hij de gitaar "van binnen" kan onderzoeken? Of vraag de verkoper wat foto's van de neckpocket en electronica.

Ik zou de gok wel aandurven.

Hendriks
7 oktober 2009, 22:00
Goede detail foto's van de hals ,vooral de hiel vragen , ik zou de gok wel aandurven , 600-700 dollar voor een vintage hals is helemaal niet extreem veel.

Ibanez666
7 oktober 2009, 22:49
Ik denk niet dat ze hem daar uit elkaar gaan halen en ik zelf ook niet mocht ik hem wel kopen. Voor mij blijft de sound en playability het belangrijkste.

Hendriks
7 oktober 2009, 23:39
In je openings post vraag je of het een goede deal is en om dat te beoordelen is het toch wel handig om wat meer te zien. Bovendien is dat een "piece of cake" binnen een paar minuten haal je hem eraf en vice-versa.

Ibanez666
7 oktober 2009, 23:48
In je openings post vraag je of het een goede deal is en om dat te beoordelen is het toch wel handig om wat meer te zien. Bovendien is dat een "piece of cake" binnen een paar minuten haal je hem eraf en vice-versa.

Das waar, misschien dekt de titel niet helemaal de lading. Het ging er meer om te kijken of GAS mijn oordeel niet had vertroebeld.
Maar een goede deal zou voor mij zelfs zijn als de hals niet echt blijkt te zijn, maar wel fantastisch speelt. Ik zal er sowieso wel goede fotos van maken als de koop door gaat.

Ibanez666
8 oktober 2009, 10:34
Vond nog een hele grote foto:

http://www.recycler.com/upload/b6b6c0a9-8aba-418b-b224-eb8a2167d6e9.jpg