PDA

View Full Version : module versterkers



Thiez
6 oktober 2009, 21:02
Ik speelde laatst weer op een marshall jcm 800 re-issue en wat een geweldig lekker rockgeluid zit daar in. Nu vind ik mijn engl blackmore ook geweldige sound hebben. En de epiphone custom blues 30 die ik heb heeft weer een heerlijke blues sound enz enz.

Nu zit ik al tijdje te kijken naar MTS van randall en heb ook Baco hier al over gesproken enzo. En zag ook dat egnater module versterkers had maar volgens mij zijn deze 2 amps gelijk omdat ze in samenwerking verband zijn gemaakt?

Is dit echt de uitkomst voor een veelzijdige amp? of is het het allemaal net niet?
Hij moet zowizo al uit amerika komen enzo dus ook weer extra kosten. Is het ideaal of is kan ik er beter een 2e hands marshall bij kopen voor de heerlijke rock crunch?

Baco
6 oktober 2009, 21:13
Hehe, ik ben eens benieuwd nr de reacties hierop ;)

Ter info: Egnater en Randall zijn idd hetzelfde design, met dat verschil dat Egnater dual channel modules standaard ondersteunt (altans de laatste amp/rack versies). De Randall RM100 reeks kan echter ook gemod worden (en zelfs van fabriek af besteld) dat ie dual channel modules aan kan, in de zin van dat ie ze volledig kan benutten, die dual channels werken zonder probleem in de Randall amps, doch enkel het eerste kanaal. Die Egnater modules (en amps) zijn ook een stuk duurder uiteraard.

Wat die JCM 800 betreft, de SL+ module is echt erg goed, een echte aanrader!

Thiez
6 oktober 2009, 21:24
haha jou reactie had ik al verwacht :P Ik was idd benieuwd naar wat reacties hier op gitaarnet hoe er over deze amps gedacht word. Of het nou echt de uitkomst is of niet.
2 channel heb je per kanaal nog low en high gain?
En sluiten de modules qua sound goed op elkaar aan? want je hebt toch wel dat als je van clean naar distortion gaat het moet kloppen met elkaar vind ik.

Baco
6 oktober 2009, 21:31
haha jou reactie had ik al verwacht :P Ik was idd benieuwd naar wat reacties hier op gitaarnet hoe er over deze amps gedacht word. Of het nou echt de uitkomst is of niet.
2 channel heb je per kanaal nog low en high gain?
En sluiten de modules qua sound goed op elkaar aan? want je hebt toch wel dat als je van clean naar distortion gaat het moet kloppen met elkaar vind ik.

Ik heb helaas geen ervaring met die Egnater spullen, sorry.

Modules hebben allen een EQ gedeelte (B/M/T + bright switch), Gain en Level , dus volume kan je zelf perfekt instellen. Amps hebben uiteraard ook een Master volume.

Thiez
7 oktober 2009, 16:20
heb op internet een stukje gevonden wat in het blad 'de gitarist' heeft gestaan:
http://gtrgear.com/Egnater/Manuals/EgnaterMod100-Gitarist0107.pdf

Gaat over de egnator versterker. en wat daar staat beloofd het zeker veel goed.
Alleen de prijs is idd erg veel geld.