PDA

View Full Version : Kan dit kwaad?



Quicksilver
6 oktober 2009, 20:45
Nog maar weer eensch zo'n zinloos topic by Quicksilver.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Ik ben van het weekend even wat aan het rommelen met mijn gitaar geweest (lees: Helemaal uit elkaar gehad) en heb toen besloten de pickup-covers eraf te laten. Het leek me wel een goed idee. Nieuwe snaren opgezet gisteren (tsjah, moest perse zaterdag dat doen toen ik op het idee kwam hem eens van inside-out beter te bekijken en alles ff te soppen) en raad eens: ik heb het NIET verkloot deze keer! :crazyhappy:

Hij speelt beter als van tevoren (heb de middelste pickup gelijk met de pickguard gedraait, als ik nu aansla raak ik de pickup niet meer, gebruik hem toch nooit) en met een beetje kracht kon ik nog een kwartslag in de halspen doen (dit mocht overigens niet baten, nek nog steeds zo krom als wat). Ik heb ook wat grafiet weer in de topkam gedaan en hij stemt nu wél beter (nog niet naar behoren, maar wel tot mijn grote tevredenheid aangezien het ernaar uitziet dat ik het er nog een poosje mee moet doen).

Nu de hamvraag: Kan het kwaad dat ik de covers eraf laat? Kan ik ze er beter weer opdoen bij de volgende re-string of maakt het niet uit?

Oh, en je mening mag je ook geven natuurlijk :rockon::seriousf:

http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_0404.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_0405.jpg

En sorry voor de slechte foto's, had alleen de iPhone bij de hand :seriousf:

Trouwens, dit was een mega-cheapo gitaar en ook nog eens tweedehands, slechte bouwkwaliteit etc, maar hij heeft géén badkuipje onder de pickguard. Je zou er HSH in kunnen bouwen als je zou willen.

Midwolda
6 oktober 2009, 20:49
Ik zie daar geen probleem in, maar dat komt omdat ik het zelf ook zo heb... :seriousf:
(zie "knuterij" in m'n sig)

Quicksilver
6 oktober 2009, 20:52
Ik zie daar geen probleem in, maar dat komt omdat ik het zelf ook zo heb... :seriousf:
(zie "knuterij" in m'n sig)

Okay, tof! Maar ik vroeg mij het af sinds het mij opviel dat de magneten toch vrij sterk waren, misschien komt er dan rommel in ofzo? :chicken:

En waarom zitten er gaten tussenin bij mijn pickups? :???:

Midwolda
6 oktober 2009, 21:02
Ja, zonder kapje zit er een extra millimeter ruimte tussen de pickup en de slagplaat...
daar zal allicht iets meer rommel door naar binnen kunnen komen.
Maar bij mijn gitaar gaat toch minstens 2x per jaar de slagplaat er af (experimenteer-plank).
Ik zou er niet wakker van liggen hoor.
En dat van die gaatjes heb ik ook nooit begrepen.

lindstrom
6 oktober 2009, 22:48
inderdaad geen probleem hoor, kun je gewoon zo laten! ziet er wel nice uit!

Henri H
6 oktober 2009, 22:56
Wat betreft die hals, zou het niet kunnen dat je de halspen de verkeerde kant op hebt gedraaid waardoor de hals krom is?

Quicksilver
6 oktober 2009, 23:02
Wat betreft die hals, zou het niet kunnen dat je de halspen de verkeerde kant op hebt gedraaid waardoor de hals krom is?

Neenee, met de klok mee ;) Was overigens al krom..
Verder nog iemand suggesties wat ik er nog aan zou kunnen verbeteren?

@lindstrom bedankt, vind het er zelf ook aardig wat toffer uitzien.. kostenloosch, maar toch ineens zo anders..

snaarplukker
6 oktober 2009, 23:28
En waarom zitten er gaten tussenin bij mijn pickups? :???:
Materiaalbesparing bij het spuitgieten van de bobbins.

Quicksilver
6 oktober 2009, 23:33
Materiaalbesparing bij het spuitgieten van de bobbins.

Bobbins? Sorry? :seriousf:
Ik heb niet bepaald veel verstand van pickups, behalve dan dat er achter 2 draadjes in gaan, er een magneet aan zit, er een heleboel draden doorheen lopen, ze vaak covers hebben die er blijkbaar wel héél gemakkelijk af gaan, en dat ze het geluid van mijn snaren door 'zenden' naar mijn jack-input.
Verder gaat mijn kennis erover niet, verklaar u nader please :chicken:

geert1976
6 oktober 2009, 23:39
Bobbins? Sorry? :seriousf:
Ik heb niet bepaald veel verstand van pickups, behalve dan dat er achter 2 draadjes in gaan, er een magneet aan zit, er een heleboel draden doorheen lopen, ze vaak covers hebben die er blijkbaar wel héél gemakkelijk af gaan, en dat ze het geluid van mijn snaren door 'zenden' naar mijn jack-input.
Verder gaat mijn kennis erover niet, verklaar u nader please :chicken:

de "klos" waar het koperdraad omheen wordt gewonden en de magneten, in rondom of onder geplaatst zijn

Quicksilver
6 oktober 2009, 23:47
de "klos" waar het koperdraad omheen wordt gewonden en de magneten, in rondom of onder geplaatst zijn

Onderaan dus..
En is dat bij elke SC zo, of alleen bij slechte zoals de mijne?

Ben overigens toen wel genaaid met deze gitaar zeg, hij zou al heel veel optredens hebben meegemaakt en toendertijd 'recent' nog zijn afgesteld?
Blijkt: komt uit starterspakket. Kom ik gister weer bij die winkel (heb er poos les gehad) en werd vriendelijk begroet, praatje gemaakt en hij was verbaast dat ik nog steeds op mijn caliber speelde. Of ik hem nog had weten af te stellen enigszins. Ja, maar niet heel goed (hun hadden ook vanalles geprobeerd) en ik had hier gehoord dat die calibers allemaal uit pakketten komen dus ik zo; ja hij kwam toch uit een startersset dus ik mag niet klagen "ja, was inderdaad startersset maar niet zo goed". Lekker dan.. Hadden wat ibanez staan. Dus ik proberen, vervolgens snaren gevraagd, met mijn pin het snaarpakje af te rekenen: werkt niet. Dus vaderlief met liefde voor zijn zoon heenrijden om het ff voor te schieten. Ik heb de gitaren allemaal bespeeld etc (London City Comet MK1 beviel ERG goed! Vond ik het fijnst spelen van allemaal! mooie hals heel erg mooi in de lak allemaal, geen scherpe fretjes, kaarsrechte nek zonder buzz, goede afwerking in het algemeen) dus.

Waarom ik dit verhaal ookalweer vertel? Gewoon, random, ben m'n ei kwijt :cheerup:

geert1976
7 oktober 2009, 00:00
de magneet onderaan geplaatst, hmm nee zijn wel meerdere die dat hebben (en dan bedoel ik een grote magneet aan de onderzijde), maar ja inderdaad wel vaak de goedkopere gitaren.

Heb je al onderhand budget voor een andere?

Quicksilver
7 oktober 2009, 00:04
de magneet onderaan geplaatst, hmm nee zijn wel meerdere die dat hebben (en dan bedoel ik een grote magneet aan de onderzijde), maar ja inderdaad wel vaak de goedkopere gitaren.

Heb je al onderhand budget voor een andere?

€200.- en daar gaat 2009 geen schot in komen als ik niet gauw ergens aan de bak kom.

geert1976
7 oktober 2009, 00:06
€200.- en daar gaat 2009 geen schot in komen als ik niet gauw ergens aan de bak kom.

goed zoeken, voor dat geld zijn er leuke gitaren te koop, maar je moet ze zien

Quicksilver
7 oktober 2009, 00:18
goed zoeken, voor dat geld zijn er leuke gitaren te koop, maar je moet ze zien

Ja maar mezelf kennende gaat de voorkeur naar een jackson rr, en vind maar eens een goede voor het geld, ik daag je uit :p
Tenzij er echt overduidelijk een heerlijke scheurgitaar onder m'n neus doorgaat word het toch wel een jackson :seriousf:

geert1976
7 oktober 2009, 00:20
Ja maar mezelf kennende gaat de voorkeur naar een jackson rr, en vind maar eens een goede voor het geld, ik daag je uit :p
Tenzij er echt overduidelijk een heerlijke scheurgitaar onder m'n neus doorgaat word het toch wel een jackson :seriousf:

oh, het is mij al zo vaak gelukt:cooler:

Quicksilver
7 oktober 2009, 00:36
oh, het is mij al zo vaak gelukt:cooler:

Laat het me weten als je iets mogelijk interessants voor me tegenkomt, wellicht doet deze "pretentieuze, arrogante" puber er zelfs wel wat mee :seriousf:

wietse
7 oktober 2009, 07:15
goed zoeken, voor dat geld zijn er leuke gitaren te koop, maar je moet ze zien

yep. zoals mijn aria.

Henri H
7 oktober 2009, 08:26
.....
Waarom ik dit verhaal ookalweer vertel? Gewoon, random, ben m'n ei kwijt :cheerup::seriousf::seriousf::seriousf:
Wel mooi verhaal hoor, zit toch nog wel een beetje lijn in, dat je genaaid bent enzo, balen.
Ik hou d'r wel van. :D

Succes met de zoektocht, voor €200,- moet je goed zoeken inderdaad, niet de eerste de beste kopen dus.

geert1976
7 oktober 2009, 20:48
Laat het me weten als je iets mogelijk interessants voor me tegenkomt, wellicht doet deze "pretentieuze, arrogante" puber er zelfs wel wat mee :seriousf:

ga jij maar eens langs Wietse voor die Aria, als die voor twee meijer weg mag heb je voor dat geld een beer van een gitaar, made by Matsumoku, heb erop gespeeld en dat ding gaat als een trein, bijkomend voordeel is dat Wietse zijn gitaren lekker afsteld.

dus PM-en! und schnell:ok:

Quicksilver
7 oktober 2009, 21:37
Mooie gitaar die inazuma, maar het is niet helemaal wat ik zoek.. Vind hem niet zo mooi (een boek beoordeel je ook niet op de kaft maar het oog wil ook wat..)
Het liefst een (goede) floyd erop, vandaar dat ik er nog even mee wacht denk ik.. Sorry :makeup:
Dit heeft overigens niets met mijn puberen te maken, het trekt me gewoon niet zo aan..