PDA

View Full Version : Rotary



the feable
6 oktober 2009, 13:28
Welk pedaal gebruiken jullie voor rotary effects? Ik heb een FL-9 die het kan maar wel heel beperkt en met te weinig depth. Wat gebruiken jullie voor rotary effecten?

Henri H
6 oktober 2009, 13:31
Geen pedaal, maar m'n Rocktron Replifex kan het redelijk goed.

schizo910
6 oktober 2009, 13:49
Tsja, daar istie weer: Ibanez RC99

Lexvandoef
6 oktober 2009, 14:56
Ik gebruik daar ook een FL-9 voor, omdat ik die toch heb liggen, en een niet al te dik bovenop liggend wil hebben.

EuroCinema
6 oktober 2009, 16:11
Ibanez CS-9, Scofield-style.

Comfortably Daniel
6 oktober 2009, 19:20
Ik gebruik al een poosje geen rotary/leslie meer, maar heb nog steeds een Boss RT20 die af en toe mee mag doen. Klinkt goed op Mode I.
Ik gebruikte 'm met een expressie pedaal voor meer controle.

jaywalker
6 oktober 2009, 19:55
ik heb die van line6.
Heb diverse geprobeerd voor mijn setup, maar vond bij geen andere die heerlijke sound die in mijn flextone zat (oefen amp). Enig nadeel is de aparte voetschakelaar van die line6 serie.

Aca Ilic
6 oktober 2009, 20:06
H&K Rotosphere MK II....

Bouke
6 oktober 2009, 20:35
- H&K Rotosphere
- Leslie 16 cab :D

Mitch
6 oktober 2009, 22:32
Tsja, daar istie weer: Ibanez RC99

Wat hij zegt.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2009, 00:04
Wat hij zegt.


Als jullie nou es allebij je muil houden met RC99's hypen tot ik er 1 heb....:makeup: (wat wss niet heel lang meer gaat duren)

schizo910
7 oktober 2009, 00:19
Ik heb je in mijn erfenis gezet... :crazyhappy:

Dirk_Hendrik
7 oktober 2009, 15:50
Ja maar je bent ook gestopt met roken dus dat duurt me echt te lang.:seriousf:

Eezz
8 oktober 2009, 00:39
Ik heb de Boss RT-20 en ben daar best tevreden mee. Mooi in stereo ook. Vind het toch wel wat mooier dan het gebruik van een analoge chorus voor rotary effecten, hoewel dat ook weer z'n charmes kan hebben. Simpele tokkels krijgen gelijk zoveel meer sfeer!

Aca Ilic
8 oktober 2009, 20:11
ik lees ook heel veel goede dingen over DejaVibe 2, het zal ook moeten aangezien op Univox univibe gebaseerd is ( of Shin Ei Vibe, hoe je het ook wil hebben)...

ghk123
14 oktober 2009, 00:18
Hijg en Knetter Rotosphere: geweldig, mooiste,goeiste in stereo brrrr Wel kritisch met gitaarlevels en daardoor iets teveel ruis als je ze voor een versterker zet. Beter Line-level/FX-loop
Replifex is OK niet super
DG stomp! Ook niet slekt.
Rotovibe, DIY Univibe en Easyvibe en oude Ibanez Phasetone zijn phasers, Boss CE2 en Arion SHZ chorus zijn ook heel lekker maar geen rotary waarbij hoog en laag je met verschillende snelheden en 'rampspeeds' om te oren vliegen

Ja, heb ze allemaal....

Nog binnenwerk voor een Leslie 16 liggen... tijd

Boss RT20 en VoodooVibe ook gehad, konden me minder bekoren

jaywalker
14 oktober 2009, 10:18
bedankt voor deze (iets wat chaotische) informatie!

cosmos
14 oktober 2009, 13:05
Die van Line6 (http://line6.com/tonecore/rotomachine.html) is ook best goed hoor!

Chris Winsemius
14 oktober 2009, 13:10
Ja maar je bent ook gestopt met roken dus dat duurt me echt te lang.:seriousf:

Ik rook nog, zal ik 'm in mijn testament zetten voor jou?

:D

ieme
14 oktober 2009, 13:59
T-rex tremster, G-force, G-major, Line6 Mod pro....



(boss ce2 chorus en MXR phase EVH of Phase 90)

Nitefly7
14 oktober 2009, 14:23
Arion SCH-1 (D_H tb/vibe mod), soms i.c.m. Phase90..
CE-2 werkte ook erg prima...

Nielsje
14 oktober 2009, 15:02
http://www.overdrivemc.it/negozio/images/1912marshall.JPG

+

http://www.freefoto.com/images/9907/03/9907_03_21---Coil-of-rope_web.jpg

+

http://www.gelderlander.nl/multimedia/archive/00789/rutger-smith_789132b.jpg

=

Instant rotary

Dirk_Hendrik
14 oktober 2009, 19:32
Ik rook nog, zal ik 'm in mijn testament zetten voor jou?

:D

Nee, laat maar.
Als het goed is is er 1 onderweg naar me van een aardige duitse "Hans" voor een prettige 80 euro.

(En dan heb ik eidelijk het rijtje "Ibanez Neo-Classics (TK999, TC999, FL99, PH99, AD99 en RC99) compleet!)

schizo910
14 oktober 2009, 22:08
€80, da's wel een heel goede deal ja!

Chris Winsemius
14 oktober 2009, 22:11
€80, da's wel een heel goede deal ja!

Gio, weet jij waar die Hendrik_Dirk woont?

:D

Toffe deal D_H!

schizo910
14 oktober 2009, 22:12
Gio, weet jij waar die Hendrik_Dirk woont?

:D

Toffe deal D_H!

Ja waarde vrind Chris, de locatie van zijn woning is mij bekend!

livepulse
15 oktober 2009, 18:31
Heb een Rotovibe eerste uitgave en een
http://www.nmia.com/~vrbass/vibratone/1968_Vibratone.gif
maar dat is eigenlijk geen pedaal... ;)

jaywalker
16 oktober 2009, 10:07
Die van Line6 (http://line6.com/tonecore/rotomachine.html) is ook best goed hoor!

[Mediamarkt lullo modus]
Inderdaad, top apparaatje!
[/Mediamarkt lullo modus]

ghk123
16 oktober 2009, 16:31
Net nieuwe demo op myspace geplaatst, zie handtekening

In het nummer Terrible day is de H&K Rotosphere to horen

Sinner
19 oktober 2009, 11:58
Digitech EX7 standje 5 of 6 uit mijn hoofd. Heel mooi rotary geluid. Goed te tweaken en je kunt de snelheid varieren met het expressiepedaal!

Marshallover
19 oktober 2009, 12:25
Eventide Modfactor! Geniale Rotary!

Riky
19 oktober 2009, 12:55
ik gebruik die van mn Vox tonelab. Klinkt erg lekker vind.

Heibel
19 oktober 2009, 14:47
De Danelectro Cool Cat Vibe heeft een mixfunctie, waardoor er Univibe- achtige geluiden mogelijk worden. Natuurlijk niet helemaal hetzelfde als een leslieachtige simulatie, maar voor het geld en de bruikbaarheid een prettig en muzikaal effect..

Bouke
19 oktober 2009, 16:41
De Danelectro Cool Cat Vibe heeft een mixfunctie, waardoor er Univibe- achtige geluiden mogelijk worden. Natuurlijk niet helemaal hetzelfde als een leslieachtige simulatie, maar voor het geld en de bruikbaarheid een prettig en muzikaal effect..

Danelectro heeft zelfs een eigen rotary-effect: Rocky Roads, niet eens zo'n verkeerd ding...

HalfBlindLefty
19 oktober 2009, 18:03
Voorlopig maar met het ingebouwde Vibratone effect in mijn CT, maar deze lijkt me ook wel aardig.
http://www.youtube.com/watch?v=6drlD4ZaHFA&NR=1

Dirk_Hendrik
19 oktober 2009, 18:34
€80, da's wel een heel goede deal ja!
Binnen!!:cheerup:

Squier4ever
19 oktober 2009, 18:39
Marshall Vibratrem, leuk dingetje voor slechts 37€ nieuw :D

Dirk_Hendrik
15 februari 2010, 20:48
HaH!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180467223882

:rockon:

schizo910
15 februari 2010, 21:37
HaH!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180467223882

:rockon:


Wacht effe... heb jij die gewonnen? En heb je er straks dus ineens twee?

Mitch
15 februari 2010, 21:43
Als er bij staat "Für Bastler" en hij is voor weinig weggegaan kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat D_H 'm heeft. De ploert. :D
Ontbrekende bodemplaat, niet getest op functioneren. Nice score!

Dirk_Hendrik
15 februari 2010, 21:47
Ontbrekende bodemplaat, niet getest op functioneren. Nice score!

Who cares :seriousf: Die bodemplaat basteln we da gewoon wieder bei.

Eeh ja Gio... idd 2 :soinnocent: Kan ik eindelijk eens true stereo chorussen.

Mitch
15 februari 2010, 21:59
Was ook serieus bedoeld hoor, niet ironisch! Met een beetje mazzel hoef je 'm geen eens te repareren en is het een kwestie van ontbrekende bodemplaat scoren en klaar!

Dirk_Hendrik
15 februari 2010, 22:29
Met een beetje mazzel hoef je 'm geen eens te repareren

Da's geen mazzel... da's saai :(. Net als m'n tubeking die volgens de verkoper alleen maar hard bromde en werd afgeleverd met "bijbehorende" wisselspanningsadapter.

Liquid_Metal
15 februari 2010, 22:32
Da's geen mazzel... da's saai :(. Net als m'n tubeking die volgens de verkoper alleen maar hard bromde en werd afgeleverd met "bijbehorende" wisselspanningsadapter.

Ja sommige mensen :P.

Ik gebruik voor rotary een chorus uit de G-Major 2. Met heel weinig depth en een erg hoge snelheid. Gebruik een expressiepedaal om te wisselen van 'snel' naar sneller.

Mitch
15 februari 2010, 22:35
Da's geen mazzel... da's saai :(.
Dat was dan ook wél weer ironisch bedoeld :D

Net als m'n tubeking die volgens de verkoper alleen maar hard bromde en werd afgeleverd met "bijbehorende" wisselspanningsadapter.
:nervous:


:chicken:


:seriousf:

Woorden schieten tekort.

llahsraM
15 februari 2010, 22:45
T-Rex Betavibe

Deze vind ik echt geweldig klinken! wel duur..

schizo910
16 februari 2010, 13:48
Eeh ja Gio... idd 2 :soinnocent: Kan ik eindelijk eens true stereo chorussen.

Dus jarenlang zeiken maak je nu dubbel en dwars goed... :p

Aca Ilic
16 februari 2010, 15:15
T-Rex Betavibe

Deze vind ik echt geweldig klinken! wel duur..

toch missen de meeste pedalen( behalve H&K Rotosphere) functie stoppen van de roterende speaker. Deze geluid is bij H&K zeer bruikbaar, jammer dat pedaal zoals Betavibe deze functie niet heeft.Voor dat prijs mag je best een extra switch met deze functie verwachten hoor...
Aan de andere kant ( niet omdat ik hem heb, maar omdat ik meeste uitgeprobeerd had) is een buis in leslie simulatie een plus punt.

Mr.Jay
16 februari 2010, 18:02
Mijn ervaringen:
De H&K is een verschrikkelijke ruisbak. Heb em nu al 3 x gehad maar hik daar steeds tegenaan. Het effect doet ie goed, maar het level van het effect is té aanwezig vind ik zelf. Het beste werkt ie inderdaad in de effectloop en niet vóór een amp, maar beste zou je em ook aan een 2e amp kunnen hangen die je dan bij mixt. Het effect vind ik vooral in soli té aanwezig anders.
Heb inmiddels ook de OPTION 5 gehad ( erg goeie imitatie maar ook téveel aanwezig) en heb nu alweer een tijdje de DLS ROTOSIM, deze kun je tenminste met vrij veel instelpotjes meer naar smaak bijstellen.
De Line 6 roto vind ik wel de slechtste die er zo ongeveer is.

Aca Ilic
17 februari 2010, 00:30
Mijn ervaringen:
De H&K is een verschrikkelijke ruisbak. Heb em nu al 3 x gehad maar hik daar steeds tegenaan. Het effect doet ie goed, maar het level van het effect is té aanwezig vind ik zelf. Het beste werkt ie inderdaad in de effectloop en niet vóór een amp, maar beste zou je em ook aan een 2e amp kunnen hangen die je dan bij mixt. Het effect vind ik vooral in soli té aanwezig anders.
Heb inmiddels ook de OPTION 5 gehad ( erg goeie imitatie maar ook téveel aanwezig) en heb nu alweer een tijdje de DLS ROTOSIM, deze kun je tenminste met vrij veel instelpotjes meer naar smaak bijstellen.
De Line 6 roto vind ik wel de slechtste die er zo ongeveer is.

Klopt Jay, wat ruisen betreft dan, maar dat je hem 3 keer gehad hebt betekent dus dat je het toch op e.o.a. manier goed vond ;-)
By the way, H&K heeft net zo veel instel mogelijkheden als DLS, plus je geluid kleuren kun je ook bepalen door met buisjes te spelen en wisselen, en stoppen van roterende speaker blijft nog steeds een plus .Dat een beetje ruis vergeet je als de band begint te knallen....

Mr.Jay
17 februari 2010, 09:13
Klopt Jay, wat ruisen betreft dan, maar dat je hem 3 keer gehad hebt betekent dus dat je het toch op e.o.a. manier goed vond ;-)
By the way, H&K heeft net zo veel instel mogelijkheden als DLS, plus je geluid kleuren kun je ook bepalen door met buisjes te spelen en wisselen, en stoppen van roterende speaker blijft nog steeds een plus .Dat een beetje ruis vergeet je als de band begint te knallen....

2 keer later nog door inruil verkregen en opnieuwr een kans gegeven, maar toch weer weggedaan. Het is een prima Leslie verder, velen gebruiken em. Dat kleuren door buisjes valt wel mee, dat is heel marginaal, allemaal geprobeerd. Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn de ruis flink omlaag te brengen maar daar ben ik nooit aan begonnen.
Wat mij verder het meest stoorde was de hoge aanwezigheid van het Leslie-effect.
Te direct en teveel. Ik zei al, het mooiste vond ik een 2e amp met dáárop het pedaal, dan kun je mixen. Net als de grootheden die een echt Lesliecab gebruikten, deze vaak in een mix met andere (droge) amps draaiden en niet alleen over die Leslie speelden.
De DLS bevalt mij prima, is compacter, draait op een normale 9V voeding en heeft dus wel degelijk méér instelmogelijkheden (binnenin zitten nog een aantal potmeters).
Daarbij gebruik ik het effect hoogstzelden, dus vond ik ene kleiner pedaal een handigere oplossing. De Option 5 klonk ook heel erg goed, kleurde op een andere manier. De DLS is minder gekleurd vind ik. De H&K (Tubeman, Replex, Roto) kleuren enorm, wel aangenaam (veel laag toegevoegd en hoog weggehaald) maar als je daar gevoelig voor bent gaat het je storen. Verder ieder zijn ding natuurlijk.

Aca Ilic
17 februari 2010, 10:04
2 keer later nog door inruil verkregen en opnieuwr een kans gegeven, maar toch weer weggedaan. Het is een prima Leslie verder, velen gebruiken em. Dat kleuren door buisjes valt wel mee, dat is heel marginaal, allemaal geprobeerd. Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn de ruis flink omlaag te brengen maar daar ben ik nooit aan begonnen.
Wat mij verder het meest stoorde was de hoge aanwezigheid van het Leslie-effect.
Te direct en teveel. Ik zei al, het mooiste vond ik een 2e amp met dáárop het pedaal, dan kun je mixen. Net als de grootheden die een echt Lesliecab gebruikten, deze vaak in een mix met andere (droge) amps draaiden en niet alleen over die Leslie speelden.
De DLS bevalt mij prima, is compacter, draait op een normale 9V voeding en heeft dus wel degelijk méér instelmogelijkheden (binnenin zitten nog een aantal potmeters).
Daarbij gebruik ik het effect hoogstzelden, dus vond ik ene kleiner pedaal een handigere oplossing. De Option 5 klonk ook heel erg goed, kleurde op een andere manier. De DLS is minder gekleurd vind ik. De H&K (Tubeman, Replex, Roto) kleuren enorm, wel aangenaam (veel laag toegevoegd en hoog weggehaald) maar als je daar gevoelig voor bent gaat het je storen. Verder ieder zijn ding natuurlijk.

mee eens bro.....