PDA

View Full Version : Wat doe ik ermee??



ellisvertellis
6 oktober 2009, 00:16
Ik heb verschillende gitaren, waarvan er maar 3 goeie bij zitten: 2 fenders en een ibanez. Ik bespeel ze alledrie. Er zit ook een heel goedkope chinese of Koreaanse "the animal" les paul kopie bij die ik ook regelmatig vastpak bij gebrek aan een echte Les Paul.
Na weer zo'n sessie "jam eens op een exotische gitaar" viel mij oog op mijn allereerste elektrische gitaar, een Hondo 2. Dat ding staat nu al 16 jaar toe te kijken hoe weinig vooruitgang ik boek en had een uitstraling die leek te zeggen: "als je mij nu eens zou oplappen, zou het dan niet een pak beter gaan?"

Van restaureren van gitaren heb ik weinig kaas gegeten, dus vraag ik het jullie gewoon: wat doe ik er mee? En nog: is het eigenlijk wel de moeite?

Ziehier het bewuste slachtoffer,

Dames en heren: mijn eerste gitaar!

http://img121.imageshack.us/img121/865/hondo.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/1228/img4551.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/9112/img4549b.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/7180/img4552f.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/8535/img4554k.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/332/img4555i.jpg

hezz
6 oktober 2009, 00:31
Doen. Het is je eerste elektrische gitaar, het verdient je respect. Daarnaast ziet ze er ook nog gaaf uit, ik zou haar niet teveel 'oplappen' in de zin van herspuiten e.d. want ze heeft zoals ze er nu uit ziet veel karakter. Vervang de elektronica een keer, misschien wat nieuwe hardware e.d. misschien zelfs een Bigsby?

ellisvertellis
6 oktober 2009, 00:47
Wow! Een Bigsby!! Zo ver had ik nog niet durven denken... Maar het spreekt me wel aan hoor! Een Les Paul-model met een Bigsby, ik heb zelfs moeite het mij voor de geest te halen...












.......... ok dan, deal! Ik begin alvast met de hardware te kiezen, al heb ik er hoegenaamd geen verstand van! Tips zijn welkom!! :cheerup:

geert1976
6 oktober 2009, 00:49
Ik zie Dimarzio pickups (dus die kunnen blijven zitten) en set neck en een solid body, dus de moeite waard.

hhmmja een van de betere hondo's.

plant er een nieuwe goede brug op, bv gotoh en goede tuners, nieuw topkammetje van been en verder niets aan doen.

Solidarnosc
6 oktober 2009, 00:54
Ik wil hem wel graag hebben. :punk:

Solidarnosc.

wietse
6 oktober 2009, 06:59
Ik zie Dimarzio pickups (dus die kunnen blijven zitten) en set neck en een solid body, dus de moeite waard.

hhmmja een van de betere hondo's.

plant er een nieuwe goede brug op, bv gotoh en goede tuners, nieuw topkammetje van been en verder niets aan doen.

precies wat ik dacht, ook nog controlcavityafdekplaat halen/maken en trusrod covertje, de 3 weg schakelaar kan je beter vervangen want daar vind je nooit weer een wit knopje voor, die oude japanners gebruikten een afwijkende maat schroefdraad namelijk.
maar je kan het namelijk ook zo laten als je dit niet erg vindt.
potmeters e.d kan je altijd nog gaan vervangen als die daadwerkelijk stuk blijken te zijn.

hondo II's met deze kleurstelling horen eigenlijk altijd tot de beteren, mooi stuk hout en een paar dimarzio's, en voor hondo een zeldzame gelijmde hals, hier kan je nog veel plezier van hebben.

Stratocaster
6 oktober 2009, 08:01
Toffe gitaar man, maar zie ik op de 3e foto geen enorme sleuven in de fret?

Hiro
6 oktober 2009, 08:02
Het is nooit verkeerd om je oude maar vooral eerste gitaar op te lappen, hij verdient je respect en je kna er enorm veel van leren hoe een gitaar werkt en in elkaar zit.

De dimarzio pu laten zitten die zijn goed.
Potmeters vervangen, niets aan de body doen, is lekker vintage ;)
Nieuw brugje halen met stopbar, kijken of de hals niet krom of getorderd is aangezien hij al heel lang zonder snaren ergens staat te vergaan.

Alles helemaal eruit halen, een keer boenen ( is ook goed voor het geluid)

En inderdaad misschien een tremelo erop zetten :)

Midwolda
6 oktober 2009, 08:28
Verdulleme da's èèn van de mooiste Hondo II's die ik ooit gezien heb!
Die verdient het zeker om weer tot leven vertroeteld te worden.
Tja, wel versleten frets... dat probleem heb ik ook met mijn Morris LP.
Een refret-job kost meer dan de hele gitaar waard is. Ben ik ook nog niet uit.
Wel even die rare spaanplaatschroeven bij het brug-element vervangen, ziet er niet uit zo.
En wizard hat knoppen, vind ik altijd veeeel mooier dan die speedknobs.
Voor de rest alleen vervangen wat nodig is en flink poetsen, gaaf dingetje hoor!
En verkopen kan natuurlijk ook altijd... liefhebbers genoeg! ;)

gorgasm
6 oktober 2009, 08:37
geef m aan macwilliams!

altijd feest, je ziet, een draadje van XXblz.

beroemder wordt je gitaar nooit!

mesaman
6 oktober 2009, 08:47
niet rare dingen gaan doen.fretdress en loop de electronica na.eventueel de tuners in dien nodig ook de topkam(ik denk het niet)laat de lak zoals het is.anders krijg je er spijt van hoor.ik heb ook zoiets gehad en het was een goede gitaar.verkijk je er niet opomdat er hondo op staat.dat kunnen meer mensen je vertellen

Jilles
6 oktober 2009, 10:44
Ik heb wel een sóórt van les paul met een bigsby erop, als je wilt weten hoe het er een beetje uit zal gaan zien? Moet je alleen wel even je hand op de bovenste helft van de gitaar houden! :seriousf: De kont van de gitaar is gelijk aan die van een LP.
Stuur maar een PMmetje als je intresse hebt, maar waarschijnlijk is er hier op het forum ook vast wel iemand die een echte LP met bigsby heeft.
Jilles

schizo910
6 oktober 2009, 10:50
LP met bigsby? Dan denk ik Neil Young!

http://stevenhartsite.files.wordpress.com/2009/04/old-black.jpg

geert1976
6 oktober 2009, 10:53
niet rare dingen gaan doen.fretdress en loop de electronica na.eventueel de tuners in dien nodig ook de topkam(ik denk het niet)laat de lak zoals het is.anders krijg je er spijt van hoor.ik heb ook zoiets gehad en het was een goede gitaar.verkijk je er niet opomdat er hondo op staat.dat kunnen meer mensen je vertellen

klopt deze Hondo is een prima gitaar waar je een paar kleine dingetjes aan moet doen, maar als je hem klaar hebt heb je een fijne gitaar;)

Ibanez666
6 oktober 2009, 11:19
LP met bigsby? Dan denk ik Neil Young!

http://stevenhartsite.files.wordpress.com/2009/04/old-black.jpg

wat een gave afgetrapte bak zeg

ellisvertellis
6 oktober 2009, 11:51
Wow... *snif* ik ben ontroerd..

Het ziet er naar uit dat deze gitaar nog een tweede leven tegemoet gaat. Of een derde, veel weet ik niet over de levensloop van het ding. Ik kocht hem van mijn buurman voor 3000 Bfr (=75euro) 16 jaar geleden. Die buurman woont niet meer in de straat, maar heel soms loop ik hem tegen het lijf.

Op het serienummer stickertje staat "HDS 74..", het laatste getal of letter is voorgoed verdwenen. Iemand daarover een idee?

Het brugelement staat helemaal scheef in zijn pocket (heeft dat trouwens altijd gedaan voor zover ik weet), de plastieken houders (of hoe heet dat) zijn op verscheidene plaatsen gebarsten, maar lijken nog te houden, er zijn behoorlijk wat schroefjes die ontbreken of vervangen door andere van verschillende types,enz.

De pots zijn stuk. 't Is te zeggen, er komt, als het goed is, klank door, maar ze draaien door, kraken als de poorten van de hel en de toneknoppen steken ver uit de body (=normaal?).

Een controlcavityafdekplaat heb ik hoor, had ze er af gehaald op zoek naar een volledige serienummer. Een trussrodcover heb ik niet.

En wat die frets betreft: ik heb een maat die gitaarbouw heeft gedaan, onlangs een LP heeft gekocht en graag eens een herfret zou willen oefenen op een elektrische gitaar... :lp:

Alvast bedankt allemaal voor de tips en ik hou jullie op de hoogte (jaja... mét foto's ;))

Midwolda
6 oktober 2009, 12:05
Goed zo! :cheerup: Dat gaat helemaal goedkomen met deze Hondo II.
Het zou me inderdaad niet verbazen als ze van 1974 zou zijn. Hoewel, da's wel erg vroeg... voor een II.
En die maat van je mag ook wel oefenen op de hals van mijn Morris hoor... ;)

Chris Winsemius
6 oktober 2009, 12:10
1e (elektrische) gitaar: gewoon houden!

Volgens mij heb je er ook veel op gespeeld en da's een goed teken. Herlakken zou ik zelf niet doen maar ik hou zelf wel van "gitaren met 'n doorleefde geschiedenis".

Ontbrekende/slechte parts vervangen, goed af (laten) stellen en lekker koesteren.

bat
6 oktober 2009, 12:19
Wat een lekker ding die gitaar...

geert1976
6 oktober 2009, 12:55
ik zal vanavond is even kijken of ik deze in de brochure zie staan, ik denk zelf trouwens dat deze Les Paul van ongeveer de periode 77/81 is

ellisvertellis
6 oktober 2009, 13:12
En die maat van je mag ook wel oefenen op de hals van mijn Morris hoor... ;)


Haha, ik zal het hem voorstellen! Ik probeer hem trouwens al even het forum binnen te krijgen. Kan je't zelf vragen! Niet allemaal tegelijk dan he! :)

Luca P
6 oktober 2009, 13:18
...is het eigenlijk wel de moeite?

Ja....
Ik deed jaren geleden mijn eerste electrische gitaar weg. Later kreeg ik spijt. Gelukkig kon ik na een jaartje of 25 een zelfde exemplaar op de kop tikken. En die doe ik niet meer weg.

http://img380.imageshack.us/img380/4050/dscn06193yl.jpg

Dus knap hem maar lekker op voor het te laat is.

Henri H
6 oktober 2009, 13:44
Mijn eerste gitaar was ook een Hondo, prima dingetje, maar ik heb 'm ingeruild destijds voor een Ibanez Artist. Ik kon alle centen gebruiken destijds, maar heb er niet echt spijt van dat ik hem niet meer heb, was een leuk ding, niet meer niet minder. Hij zag er ook een stuk minder uit.
Toen ik hem kocht zat er zwart plakplastic op de gehele top. Ik heb dit eraf gehaald, maar de top zag er een stuk minder mooi uit dan deze. Vandaar ook het plastic waarschijnlijk.

.....
En wat die frets betreft.....Ik zou eerst kijken of je last hebt van de huidige staat v.d. frets. Als de gitaar niet meer goed bespeelbaar is, kun je over vlakken/refretten gaan denken.

Succes!

zoon van Piet
6 oktober 2009, 14:08
Geert zit goed in de buurt met zijn schatting: 77-81.. al herinner ik me dat Hondo II-met DiMarzio's pas vanaf pakweg 79 te koop waren..
je komt ze overigens vaak tegen met de DiMaffios vervangen door andere pu's.. ik zou even kijken of er een zonnelogo op de bodem staat..

ellisvertellis
6 oktober 2009, 14:55
Geert zit goed in de buurt met zijn schatting: 77-81.. al herinner ik me dat Hondo II-met DiMarzio's pas vanaf pakweg 79 te koop waren..
je komt ze overigens vaak tegen met de DiMaffios vervangen door andere pu's.. ik zou even kijken of er een zonnelogo op de bodem staat..


Als de gitaar van '79 is, is ze even oud als ik :)
Op de bodem van de PUs? Zal ik vanavond doen!
Zal hem trouwens eerst al eens demonteren om schoon te maken. Ik denk aan een lichte zeepoplossing voor de buitenkant en de hals om te ontvetten en daarna boenwas voor de body en de hals met limoenolie (heb ik hier ergens gelezen). Is Fast Fret ook goed ipv limoenolie?

grtz

Noid
6 oktober 2009, 15:05
@ TS:
Ik heb ergens nog een Hondo II hals liggen (die krom is, waardoor je er nooit zuiver op kon spelen, maar da's een ander verhaal). Ik kan wel kijken of daar de trussrod cover nog bij is. Die schenk ik je graag voor je Hondo.

Overigens leuk om zoveel reacties van mensen die een goede Hondo hebben gehad te lezen. Die van mij was echt ruk, vooral door de kromme hals. Ik kocht hem eind 80-er jaren omdat er Dimarzio's inzaten. Die, en de Schallers (stemmechanieken) die ik er later op heb gezet, waren om eerlijk te zijn de enige echt positieve punten.

ellisvertellis
6 oktober 2009, 15:22
@ TS:
Ik heb ergens nog een Hondo II hals liggen (die krom is, waardoor je er nooit zuiver op kon spelen, maar da's een ander verhaal). Ik kan wel kijken of daar de trussrod cover nog bij is. Die schenk ik je graag voor je Hondo.

Overigens leuk om zoveel reacties van mensen die een goede Hondo hebben gehad te lezen. Die van mij was echt ruk, vooral door de kromme hals. Ik kocht hem eind 80-er jaren omdat er Dimarzio's inzaten. Die, en de Schallers (stemmechanieken) die ik er later op heb gezet, waren om eerlijk te zijn de enige echt positieve punten.


Da's heel vriendelijk van je! Als ik eens iets terug kan doen, dan laat je't mij maar weten!
Tja, sentiment... Ik herinner mij nog dat ik vooral vloekte op de tone- en volumepots, al wist ik toen niet hoe dat heette. Ook heb ik het ding verscheidene keren uit elkaar gehaald om god-weet-welke reden. Heb er wel uren mee doorgebracht. Ze heeft altijd op slaapkamers gestaan, hopelijk niet te dicht tegen een verwarming...

zoon van Piet
6 oktober 2009, 15:30
Overigens leuk om zoveel reacties van mensen die een goede Hondo hebben gehad te lezen. Die van mij was echt ruk, vooral door de kromme hals. Ik kocht hem eind 80-er jaren omdat er Dimarzio's inzaten. Die, en de Schallers (stemmechanieken) die ik er later op heb gezet, waren om eerlijk te zijn de enige echt positieve punten.

natuurlijk heb je gelijk, Noid.. de meeste Hondo's waren volslagen bagger.. Maar het is ons allemaal eigen om terug te kijken met minder scherpe ogen. Een tikkie melancholie en onze aanleg om goede herinneringen betre te bewaren dan slechte.. het maakt dat een gitaar die toen niet echt ( of: echt niet) hip was, nu toch warme geveolens opwekt..

en: dit is een duurdere Hondo, dus heel wat beter dan de meuk die je voor hfl 79,- nieuwprijs(!) kon kopen..

Noid
6 oktober 2009, 15:57
natuurlijk heb je gelijk, Noid.. de meeste Hondo's waren volslagen bagger.. Maar het is ons allemaal eigen om terug te kijken met minder scherpe ogen. Een tikkie melancholie en onze aanleg om goede herinneringen betre te bewaren dan slechte.. het maakt dat een gitaar die toen niet echt ( of: echt niet) hip was, nu toch warme geveolens opwekt..

en: dit is een duurdere Hondo, dus heel wat beter dan de meuk die je voor hfl 79,- nieuwprijs(!) kon kopen..

Ja, mooi hoe ons selectieve geheugen het verleden "verzacht" en we dingen jaren later in een andere context plaatsen.

Mijn Hondo was helaas een duurdere Hondo van meer dan fl 350,-. Vrijwel identiek aan die van TS, maar dan met een bolt-on neck.

@ ellisvertellis:
Ik kijk vanavond wel even of ik hem nog heb. Heb je overigens de slagplaat ook nog nodig?
M.b.t. de hoogte van die potmeters kan ik me nog herinneren dat er aan de binnenkant (binnen de body) ronde opvulplaatjes om de asjes van de potmeters zaten, zodat ze niet zo hoog boven de body uitstaken.

soup
6 oktober 2009, 16:06
Mooie kleur.

Ik zou er geen bigsby opzetten.

ellisvertellis
6 oktober 2009, 16:10
@ ellisvertellis:
Ik kijk vanavond wel even of ik hem nog heb. Heb je overigens de slagplaat ook nog nodig?
M.b.t. de hoogte van die potmeters kan ik me nog herinneren dat er aan de binnenkant (binnen de body) ronde opvulplaatjes om de asjes van de potmeters zaten, zodat ze niet zo hoog boven de body uitstaken.


Een slagplaat heb ik nooit gehad! Welke kleur is die dan? Als ze echt niet meer nodig hebt, graag dan!
Na er nieuwe pots te hebben ingestoken zal ik eens kijken of er nog aanpassing nodig is voor de knoppen.

Thnx!!

ellisvertellis
7 oktober 2009, 00:31
Geert zit goed in de buurt met zijn schatting: 77-81.. al herinner ik me dat Hondo II-met DiMarzio's pas vanaf pakweg 79 te koop waren..
je komt ze overigens vaak tegen met de DiMaffios vervangen door andere pu's.. ik zou even kijken of er een zonnelogo op de bodem staat..


Yep: het zijn DiMarzio's :crazyhappy:

http://img143.imageshack.us/img143/2016/img4558.jpg

geert1976
7 oktober 2009, 01:02
hier een pagina uit de catalogus van 1977, toen werden er al Dimarzio's in Hondo's geleverd, zo zag die van jou er ook uit....

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/cat_1977hondo_electrics_page04.jpg

zoon van Piet
7 oktober 2009, 13:02
Het is pijnlijk geconfronteerd te worden met het ongelijk van je eigen geheugen..ik weet dat ik die dingen zag, weet in welke winkel en in welke bandje ik toen speelde, kan aan de hand daarvan precies vaststellen dat het 1979 moet zijn geweest..
maar het is dus 1977...?

mijn haar, mijn jeugd, mijn toekomst, mijn dromen en nu mijn geheugen... alles gaat naar de klote!
en die klote gaan naar je knieën...

Henri H
7 oktober 2009, 13:22
:seriousf::seriousf::seriousf:

ellisvertellis
7 oktober 2009, 17:24
Pfoeh, uitzoeken welke brug ik nodig heb is zo eenvoudig nog niet! En van welke winkel? Thomann.de? Al die dingen zijn maar half standaard lijkt me..

Als stoptailpiece dacht ik aan deze: http://www.thomann.de/be/gotoh_ge101zc.htm

..als ze past tenminste.

Maar dan de bijhorende brug: zoek ik nikkel of zink of chrome? Koop ik ze apart of in set? :???: En dan ben ik nog niet eens aan de tuners en de topkam...

Dit gaat nog even duren denk ik....

Daan_B
7 oktober 2009, 18:01
Alleen fender kennis hier, maar ik zou voor nickel gaan, is meer 'vintage', chroom lijkt me te nieuw staan voor deze beauty.

geert1976
7 oktober 2009, 19:13
Pfoeh, uitzoeken welke brug ik nodig heb is zo eenvoudig nog niet! En van welke winkel? Thomann.de? Al die dingen zijn maar half standaard lijkt me..

Als stoptailpiece dacht ik aan deze: http://www.thomann.de/be/gotoh_ge101zc.htm

..als ze past tenminste.

Maar dan de bijhorende brug: zoek ik nikkel of zink of chrome? Koop ik ze apart of in set? :???: En dan ben ik nog niet eens aan de tuners en de topkam...

Dit gaat nog even duren denk ik....

waarom wil je een nieuwe brug?, ik heb er nog wel eentje overigens, die is nog helemaal gaaf, dus niet relic:ok:

ellisvertellis
7 oktober 2009, 20:48
waarom wil je een nieuwe brug?, ik heb er nog wel eentje overigens, die is nog helemaal gaaf, dus niet relic:ok:

Jij had mij dat aangeraden Geert, samen met een nog andere mensen. Dus ik op zoek naar een nieuwe brug. Bedoelde je dan een "andere" of "betere" brug misschien? :seriousf:
Ook goed hoor, jullie zijn de experts hier!
Maar hoe weet ik dan of ze gaat passen?? Ik wil ze wel overnemen van je.
Binnenkort zit er van iedereen een stukje op mijn Hondo :cooler:

geert1976
7 oktober 2009, 20:56
Jij had mij dat aangeraden Geert, samen met een nog andere mensen. Dus ik op zoek naar een nieuwe brug. Bedoelde je dan een "andere" of "betere" brug misschien? :seriousf:
Ook goed hoor, jullie zijn de experts hier!
Maar hoe weet ik dan of ze gaat passen?? Ik wil ze wel overnemen van je.
Binnenkort zit er van iedereen een stukje op mijn Hondo :cooler:

is bij Hondo een standaardmaat, maar als je nieuw wil inclusief zadels etc. zou ik de gotoh nemen, die passen precies op de Hondo.

bruggetje bij mij heeft geen zadels en schroefjes meer en je hebt gelijk gelijk een nieuwe, dan zit die de komende jaren goed.

Stoptail vervangen lijkt me ook een goed idee, die van de Hondo is een lichtgewicht stoptail, gewoon een lekkere zware nemen.

Voor wat betreft de slagplaat, zorg dat je een originele krijgt, want een universele voor bv Epiphone, Vintage etc. passen niet.

ellisvertellis
7 oktober 2009, 22:08
Stoptail vervangen lijkt me ook een goed idee, die van de Hondo is een lichtgewicht stoptail, gewoon een lekkere zware nemen.

Voor wat betreft de slagplaat, zorg dat je een originele krijgt, want een universele voor bv Epiphone, Vintage etc. passen niet.


De stoptail moet ik zowiezo vervangen, die ben ik in één van mijn demonteerfrenzies kwijtgespeeld.

Hier zijn wat foto's van de brug, ik ga ze toch nog een kans geven denk ik, hoewel ik twijfel als ik naar de ingesleten zadeltjes kijk. Gaan de snaren daaronder lijden?

http://img12.imageshack.us/img12/7508/img4562o.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/1664/img4563s.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/4981/img4564q.jpg

Midwolda
7 oktober 2009, 22:19
Eeeeh... die brug kwam er bij mij niet meer op hoor.
Vervangen maar.

Luigi
7 oktober 2009, 22:34
Mooie oude gitaar, mooie oude brug ook. Behouden zou ik zeggen en de zadels vervangen.

ellisvertellis
7 oktober 2009, 22:39
Haha, die zadels hebben echt iets van het Stenen Tijdperk, als ik ze zo bekijk :seriousf:

Midwolda
7 oktober 2009, 22:50
Mooie oude gitaar, mooie oude brug ook. Behouden zou ik zeggen en de zadels vervangen.

Er moet toch al een nieuwe stoptail op.
Dat nieuwe chroom vind ik geen gezicht naast zo'n oude brug. Of andersom.
Ik zou er meteen een compleet nieuwe set op monteren.

Noid
7 oktober 2009, 22:55
Ik zou het inderdaad eerst proberen met de originele hardware (voor zover je die nog hebt).

M.b.t. de trussrodcover en de slagplaat heb je geluk, die heb ik weer gevonden. Die slagplaat is inderdaad zoals Geert1976 al aangaf geen standaardmaat en je hebt extra geluk dat de beugel er ook nog bij is, want dat is ook een afwijkende.

http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG1167.jpg

Voor dat lekkere nostalgische gevoel van Zoon van Piet heb ik zelfs het dimarzio stickertje wat binnen de cavity op de afdekplaat zat op de foto gezet :)

Leuk dat je je oude beestje weer opknapt, dus die trussrod cover en slagplaat (excl verzendkosten) krijg je van mij (svp verder via PM).

ellisvertellis
7 oktober 2009, 23:41
Ik zou het inderdaad eerst proberen met de originele hardware (voor zover je die nog hebt).

M.b.t. de trussrodcover en de slagplaat heb je geluk, die heb ik weer gevonden. Die slagplaat is inderdaad zoals Geert1976 al aangaf geen standaardmaat en je hebt extra geluk dat de beugel er ook nog bij is, want dat is ook een afwijkende.

http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG1167.jpg

Voor dat lekkere nostalgische gevoel van Zoon van Piet heb ik zelfs het dimarzio stickertje wat binnen de cavity op de afdekplaat zat op de foto gezet :)

Leuk dat je je oude beestje weer opknapt, dus die trussrod cover en slagplaat (excl verzendkosten) krijg je van mij (svp verder via PM).


Geweldig Noid! Ik en mn Hondo zijn je eeuwig dankbaar!! (PM..)




Ik denk dat ik idd gewoon best een hele nieuwe brugset erop zet. Herinnerde mij tijdens het schoonmaken nog de zadels die niet op hun plaats bleven door dat ijzerdraadje, waarvan ik de naam niet ken, dat maar niet op z'n plaats wilde blijven zitten. Hier in de buurt wonen nog wel wat mensen waarvan ik weet dat ze reserveonderdelen hebben liggen. Kan ik ze ook gelijk passen.

Aan iedereen een tussentijdse bedankt alvast voor alle info en tips!

TIMBER
8 oktober 2009, 07:38
En van welke winkel? Thomann.de?

Heb je al eens bij Vox en Tonefactory gekeken..?? Zijn gewoon nederlandse webwinkels.
Zelf haal ik het meeste bij Tonefactory en heb daar goede ervaringen mee.

www.tonefactory.nl
www.voxhumana.nl



.

wietse
8 oktober 2009, 08:13
Mooie oude gitaar, mooie oude brug ook. Behouden zou ik zeggen en de zadels vervangen.


de pest is dat er vaak niks standaard op past, andere zadeltjes passen vaak ook niet lekker, heb het ook wel eens geprobeerd maar dan wiebelden de nieuwe zadels en dat is ook niet goed.
ook kan de bout afstand van de brug (en staartstuk) wel eens kleiner zijn dan normaal.
trouwens die zadels zien er in mijn ogen normaal uit voor een hondo brug, die zijn altijd vrij diep ingevijld.

jammer dat je zo'n roteind weg woont, ik heb nog wel wat staartstukken liggen alleen geen idee welke past.
je kan ook eens http://www.lordbizarre.com benaderen, die woonde altijd in leuven maar is volgens mij verhuisd naar wange.
die zal vast wel wat hebben liggen, tenminste als hij het verkopen wil.

TIMBER
8 oktober 2009, 08:18
trouwens die zadels zien er in mijn ogen normaal uit voor een hondo brug, die zijn altijd vrij diep ingevijld.


Nee ze zijn echt ingeslepen omdat het materiaal nogal zacht is. Heb jaren geleden bij een kennis zijn Hondo de zadeltjes wel eens bij geveild zodat ze weer wat vlakker waren. Kan nu haast weer..;)