PDA

View Full Version : Aparte technieken voor aparte geluiden



MikeDirnt
4 april 2003, 14:07
Ik wil wel eens weten of jullie aparte technieken gebruiken voor bepaalde geluiden.

ik zelf neem wel eens een oude jackplug
http://zeus.jesus.cam.ac.uk/~acew2/photos/data/jackplug.jpg

leg een van de hoge snaren in het kuiltje van de jackplug. En kan dan slide wat ik wil tot boven de elementen. Zo kom je lekker hoog. Schakel wel op het element het dichts bij de brug. Probeer maar is uit...

Hebben jullie nog iets aparts ?

Negative K3 fan
4 april 2003, 14:17
Zo apart is die techniek ook weer niet, gewoon een beetje sliden, dat kan ook met een slide of een pen of een koperen buis...

Ohzoso
4 april 2003, 14:50
Ik heb me s laten pijpen door m`n ex toen k nt spelen was.Toen k daar was stoekte ik met de body op haar kop.Jonge, dat geeft n apart geluid, probeer DAT maar es......

Mithrandir
4 april 2003, 14:55
Mag ik je ex ff lenen dan?

poepsnaar
4 april 2003, 16:03
toen ze laatst bij mij had vertelde zé nog dat jouw "tremelo'tje" een beetje verrot was ?

MikeDirnt
4 april 2003, 16:11
Op 2003-04-04 14:17, schreef Negative K3 fan:
Zo apart is die techniek ook weer niet, gewoon een beetje sliden, dat kan ook met een slide of een pen of een koperen buis...


Onder je snaar... je tilt dus de snaar een stukkie op je slide er niet overheen

Negative K3 fan
4 april 2003, 16:30
Op 2003-04-04 16:11, schreef MikeDirnt:


Op 2003-04-04 14:17, schreef Negative K3 fan:
Zo apart is die techniek ook weer niet, gewoon een beetje sliden, dat kan ook met een slide of een pen of een koperen buis...


Onder je snaar... je tilt dus de snaar een stukkie op je slide er niet overheen


Dan maakt het nog niet zoveel verschil...

MikeDirnt
9 april 2003, 23:53
grmbl...
Denk ik weer wat leuks te hebben :sad:

Kjiratsiekoedel
10 april 2003, 00:31
Het recept voor Chinese geluiden (werkt het best bij klassieke gitaren)

1. neem een sateprikker
2. neem je (klassieke) gitaar
3. vlecht de prikker tussen de snaren door, bij de brug
4. en spelen maar!!!!!

M Kactus
10 april 2003, 00:32
Nou, ik liep anders wel direct te zoeken naar een extra jack :smile: Vond het wel tof... Ik doe van die dingen niet echt, vind het maar een raar idee, maar soms zullen er wel toffe dingen uitkomen?

Trouwens echt wel een kewl geluidje, maar die negk3 vindt niets erg speciaal :wink:.

Ben benieuwd naar volgende reacties (nog meer perverse geesten hier? :wink:)
M Kactus

Pee
10 april 2003, 10:19
kijk hier eens:

http://www.vai.com/LittleBlackDots/84/weird_noises.html

http://www.vai.com/LittleBlackDots/84/whammy.html

Negative K3 fan
10 april 2003, 14:32
12. Stretch the highest note on your guitar until the string breaks.

dat is wel een leuke, ik heb zelf ook wel wat geinige dingen, maar ik kan er zo niet heel veel verzinnen op enkele clichés na...

een floyd rose is trouwens heel erg handig voor dit soort vage geluidjes.

kokteejl
13 april 2003, 21:18
je plectrum omgekeerd op de E en A-snaar zetten en heel hard beginnen trillen...gheghe is wel leuwk

Negative K3 fan
13 april 2003, 21:27
het gaafste is natuurlijk om je gitaar te mishandelen, daar komen vaak de gaafste geluiden uit, zoals SRV en hendrix enzo.

kokteejl
13 april 2003, 21:32
jah met die tanden...

Negative K3 fan
13 april 2003, 21:35
of op dee body van je gitaar gaan staan en de nek naar je toe trekken, pure mishandeling.

in de fik steken, alleen daar komen voolgens mij niet zulke miraculeuze geluiden vanaf.

Ronald
14 april 2003, 11:17
poppen zoals op een bas maar dan met je gitaar, de intro van no place to hide van korn is geloof ik zo gespeeld

of zet je tone knop helemaal open en distortion lekker hoog, demp nu je snaren af door gewoon je vingers over de hals te leggen, ga nu met je plectrum (het handigste is je plectrum ondersteboven houden) en ga snel op en neer over je snaren. geeft een heel leuk effectje :smile:

Mithrandir
15 april 2003, 19:44
Moet je eens met een scheerapparaat boven je element gaan hangen (scheerapparaat wel aan zetten natuurlijk) en dan wat op en neer bewegen, op zicht best een geinig effect.

Ja, je doet nog eens wat als je je gitaar vast hebt en je ziet je scheerapparaat binnen handbereik liggen.

Maak alleen je scheerapparaat wel goed schoon van tevoren, anders zit je gitaar onder :sad:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-04-15 19:46 ]</font>

kokteejl
15 april 2003, 20:52
of van stukjes zilverpapier kleine worstjes maken en zo een 10/20-tal rond je snaren klemmen, aan je brug ofzo...krijg je zo een iets langere sustain :razz: