PDA

View Full Version : Gibson flying V



poisonousgame
5 oktober 2009, 23:23
Hey iedereen

Ik zou graag jullie mening eens hebben van de gibson flying V gitaar.
Ik ga binnekort een nieuwe gitaar kopen, maar twijfel nog tussen een paar modellen. Persoonlijk vind ik de flying V geweldig klinken en bovendien nog goedkoop voor Gibson.

http://www.guitarkiller.com/Guitars/Gibson%20Flying-V%20Electric%20Guitar.jpg

geert1976
5 oktober 2009, 23:24
wat zijn de andere gitaren op je verlanglijstje en wat is je muziekstijl en waar en hoe gebruik je je gitaar:ok:

HUESSEN
5 oktober 2009, 23:43
Heb er zelf 3 gehad waarvan ik er nog 2 heb(waarvan 1 zelfde als jou foto).Het zijn geweldige gitaren,lekker simpel en degelijk.Een geweldige sound en sustain.Als het model jou bevalt kan ik een Gibson V absoluut aanraden.Deze gitaar ROCKT en met het gebruik van de volume knop kun je wat geluid betreft veel kanten op.Wel proberen in een winkel ofzo en niet zomaar via internet bestellen.De feeling van de hals kan nogal verschillen.

ps. Tweedehands kun je er ook goed een aanschaffen.Scheelt je toch een €200-€300 en ze blijven het waard!

:zz:

speedmusic
6 oktober 2009, 08:05
Het enige maar dan ook enige nadeel is dat de gitaar met zittend niet lekker in positie is te krijgen, althans bij mij maar ja wie gaat er nu zitten met een V. :zz:

Marc Oblivian
6 oktober 2009, 09:26
Hmmm...de 'V' om je ene bovenbeen heen zetten werkt perfect als je zit hoor. Explorer is juist wat lastiger als het op zittend spelen aankomt.
Maar inderdaad: wie speelt er zittend met een V?:-)

budje
6 oktober 2009, 09:34
Zomaar ff om de topicstarter lekker te maken: De koelste V speler (http://www.youtube.com/watch?v=Fm7EUbCvgMc) die er was!

lindstrom
6 oktober 2009, 09:55
Flying V blijft een vette gitaar! stiekem wil ik er ook ooit nog een..

nickofzo
6 oktober 2009, 10:16
Flying V blijft een vette gitaar! stiekem wil ik er ook ooit nog een..

ik ook^^
maar wel een faded cherry dan :D

lindstrom
6 oktober 2009, 10:19
ik ook^^
maar wel een faded cherry dan :D

ik wil hem metallic paars met een floyd rose, een dimarzio tonezone Fspaced en een bluesbucker. :)

Daan_B
6 oktober 2009, 11:24
Poisonousgame, ik heb zelf een tijdje een Flying V gehad, beviel niet slecht alleen speel ik persoonlijk liever op een Stratocaster.
Je moet wel wennen aan het zittend spelen, je kan hem niet zo op schoot leggen maar je moet de onderste vleugel onder je rechter been haken.
Het geluid is erg geschikt voor Rock, Blues en Metal, de pickups hebben een hoge output waardoor je heerlijk kan scheuren.
En, een Flying V staat gewoon rete vet on stage!:cooler:

lindstrom
6 oktober 2009, 11:25
Je moet wel wennen aan het zittend spelen, je kan hem niet zo op schoot leggen

daar is hij ook niet voor gemaakt, je moet er mee staan, rocken, beesten, dikke licks mee spelen!

blademan
6 oktober 2009, 14:15
Reverend maakt ook te gekke V's. Zeker die Ron Asheton V vind ik mooi!!

http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/set_neck_series/hi-res/ron_asheton_rorg_lg.jpg

http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/set_neck_series/hi-res/volcano_vintage_clear_lg.jpg

poisonousgame
6 oktober 2009, 18:44
Wel,
Ik twijfel nog tussen flying V of les paul.
Ik speel voor al rock, zoals acdc/metallica/Seven nation army/.. Dus van rock tot hardere rock. Het nadeel aan een les paul is natuurlijk de prijs. En op internet heb ik een flying V zoals op die foto gevonden voor 900euro inclusief gibson case :)

FrankC
6 oktober 2009, 20:52
Wel,
Ik twijfel nog tussen flying V of les paul.
Ik speel voor al rock, zoals acdc/metallica/Seven nation army/.. Dus van rock tot hardere rock. Het nadeel aan een les paul is natuurlijk de prijs. En op internet heb ik een flying V zoals op die foto gevonden voor 900euro inclusief gibson case :)

Je noemt 2 gitaren op met een heel verschillende feel en sound. Uitproberen zou ik zeggen. Moet het een Gibson zijn? ESP past ook wel in het straatje hardere rock/metal.

Quicksilver
6 oktober 2009, 20:56
Wel,
Ik twijfel nog tussen flying V of les paul.
Ik speel voor al rock, zoals acdc/metallica/Seven nation army/.. Dus van rock tot hardere rock. Het nadeel aan een les paul is natuurlijk de prijs. En op internet heb ik een flying V zoals op die foto gevonden voor 900euro inclusief gibson case :)

Hoe kom jij erbij dat Les Paul's van zichzelf al duurder zijn dan V's? :???:

Ferraririk
6 oktober 2009, 20:57
dat zijn ze ook ;)

poisonousgame
6 oktober 2009, 20:57
Je noemt 2 gitaren op met een heel verschillende feel en sound. Uitproberen zou ik zeggen. Moet het een Gibson zijn? ESP past ook wel in het straatje hardere rock/metal.

Ja, weet ik.
Ik heb ze alletwee al eens uitgeprobeerd. Persoonlijk vind ik dat de les paul nét iets meer heeft, maar of 't zoveel geld meer waard is, weet ik niet. Dan zou ik eerder naar flying V gaan. De beide gitaren passen bij mijn genre vind ik. Ja, liefst een Gibson, vind ik nog altijd hét best klinken, die typische Gibson-klank.

poisonousgame
6 oktober 2009, 21:00
Hoe kom jij erbij dat Les Paul's van zichzelf al duurder zijn dan V's? :???:

Inderdaad, les paul's zijn duurder dan flying V's :)
Kijk maar eens op de site van gibson:
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars.aspx

Quicksilver
6 oktober 2009, 21:02
Inderdaad, les paul's zijn duurder dan flying V's :)
Kijk maar eens op de site van gibson:
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars.aspx

Okay.. Vraag me af waarom want sommige hebben bijna identieke hardware als ik soms zo kijk?

Ik vraag me ook nog steeds af waarom de Jackson RR24M maar in de €800,- kost en normale RR24 €1000+

Baco
6 oktober 2009, 21:04
Wel,
Ik twijfel nog tussen flying V of les paul.
Ik speel voor al rock, zoals acdc/metallica/Seven nation army/.. Dus van rock tot hardere rock. Het nadeel aan een les paul is natuurlijk de prijs. En op internet heb ik een flying V zoals op die foto gevonden voor 900euro inclusief gibson case :)

Hier (http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Flying-V-Ebony) nog iets goedkoper...

Idd nog steeds een van de mooiste traditional V's...

poisonousgame
6 oktober 2009, 21:14
Hier (http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Flying-V-Ebony) nog iets goedkoper...

Idd nog steeds een van de mooiste traditional V's...

Die site die jij mij stuurde, met flying V voor 859 euro ben ik ook al tegengekomen, maar ik persoonlijk koop het liever 2ehands, of bij iemand waar ik kan testen. Want je weet nooit, die gitaren worden verstuurd met de post, misschien dat er iets aan mis is. En bij die 2ehands V voor 900 euro zat er een gibson case bij, dus is die deal zelf nog beter :)

Quicksilver
6 oktober 2009, 21:16
Die site die jij mij stuurde, met flying V voor 859 euro ben ik ook al tegengekomen, maar ik persoonlijk koop het liever 2ehands, of bij iemand waar ik kan testen. Want je weet nooit, die gitaren worden verstuurd met de post, misschien dat er iets aan mis is. En bij die 2ehands V voor 900 euro zat er een gibson case bij, dus is die deal zelf nog beter :)

Maar bij die 2ehands V voor 900 euro heb je kans dat je genaaid word, en bij musicstore of thomann (bijv.) kun je hem binnen 30 dagen terugsturen als hij je niet bevalt, zijn ze heel soepel in.
Koffer moet niet moeilijk zijn, liever 50-100 euro extra en dan op safe. ;)

Baco
6 oktober 2009, 21:24
Die site die jij mij stuurde, met flying V voor 859 euro ben ik ook al tegengekomen, maar ik persoonlijk koop het liever 2ehands, of bij iemand waar ik kan testen. Want je weet nooit, die gitaren worden verstuurd met de post, misschien dat er iets aan mis is. En bij die 2ehands V voor 900 euro zat er een gibson case bij, dus is die deal zelf nog beter :)

Euh, voor zover ik weet komt een Flying V altijd met koffer, dus als je liever meer betaalt voor een 2ehandse... ;)

En, niemand houdt je tegen om eens langs te gaan bij hen hé

poisonousgame
6 oktober 2009, 21:37
Maar bij die 2ehands V voor 900 euro heb je kans dat je genaaid word, en bij musicstore of thomann (bijv.) kun je hem binnen 30 dagen terugsturen als hij je niet bevalt, zijn ze heel soepel in.
Koffer moet niet moeilijk zijn, liever 50-100 euro extra en dan op safe. ;)

Wist ik niet dat je ze kon terugsturen :)
Krijg je dan je geld helemaal terug?

Quicksilver
6 oktober 2009, 21:39
Wist ik niet dat je ze kon terugsturen :)
Krijg je dan je geld helemaal terug?

Ja, maar de verzendkosten moet je wél zelf betalen. ;)

poisonousgame
6 oktober 2009, 21:39
Euh, voor zover ik weet komt een Flying V altijd met koffer, dus als je liever meer betaalt voor een 2ehandse... ;)

En, niemand houdt je tegen om eens langs te gaan bij hen hé

Ik ga eens een mailtje sturen naar die site voor meer informatie, kan ik direct vragen of er een case bijzit :)
Heeft iemand hier al ervaring mee met gitaren kopen via online winkels?

poisonousgame
6 oktober 2009, 21:47
Ja, maar de verzendkosten moet je wél zelf betalen. ;)

Dus volgens jou is zo een site wel helemaal betrouwbaar? :)

Quicksilver
6 oktober 2009, 22:42
Dus volgens jou is zo een site wel helemaal betrouwbaar? :)

Thomann.de en musicstore.de zijn doorgaans HELE bekende websites, bijna elke gitaarnetter kent het wel. Ja, ik vertrouw blind op die winkels. :hippie:

lindstrom
6 oktober 2009, 22:46
Thomann.de en musicstore.de zijn doorgaans HELE bekende websites, bijna elke gitaarnetter kent het wel. Ja, ik vertrouw blind op die winkels. :hippie:

ik ook, vooral thomann! goede service, snelle levering!

poisonousgame
6 oktober 2009, 22:52
Ok ik heb een mailtje gestuurd ;)
Alvast bedankt voor de info!

lindstrom
6 oktober 2009, 22:53
cool! laat even weten als hij er is,.. en wel met foto's!!!

Quicksilver
6 oktober 2009, 23:04
Inderdaad, ben ook errug benieuwd. En kun je ook een soundclip maken? :crazyhappy:

geert1976
6 oktober 2009, 23:46
laat mij dan maar weer de azijnpisser zijn:sssh:

Ik zou zelf nooit online een gitaar kopen, ik wil voordat ik hem koop, voelen snuiven, betasten en bespelen, maar wie ben ik:???:

poisonousgame
7 oktober 2009, 14:13
Ja hoor zal ik doen :)
Ik moet nog even wachten tot m'n andere gitaar verkocht is.
De V wordt bij rock palace inderdaad geleverd met originele gibson case ;)
Als ik m'n V heb zal ik zeker een soundsample maken ;)

Baco
7 oktober 2009, 14:20
De V wordt bij rock palace inderdaad geleverd met originele gibson case ;)

Zie je wel ;) En nog een pak goedkoper dan Thomann en co...

RoelTM
7 oktober 2009, 14:25
Okay.. Vraag me af waarom want sommige hebben bijna identieke hardware als ik soms zo kijk?
Simpelere finish, geen mooi gevlamd en gecarved topje en zo zijn er waarschijnlijk nog wel meerdere dingen die de V goedkoper maken dan de LP.

Edit: geen binding. ;)

lindstrom
7 oktober 2009, 14:47
laat mij dan maar weer de azijnpisser zijn:sssh:

Ik zou zelf nooit online een gitaar kopen, ik wil voordat ik hem koop, voelen snuiven, betasten en bespelen, maar wie ben ik:???:

bah, en dan de zweet en huidresten van een ander opsnuiven.

voor het zelfde geld heeft iemand net staan pissen ergens, zijn handen niet gewassen, die gitaar beet gehad, kom jij binnen en begin je eraan te snuiven...

gitaren zijn maar vieze dingen :P

poisonousgame
7 oktober 2009, 20:13
Haha dat is al heel ver gezocht ;)
Vind 't vooral goed dat je de gitaar kunt terugsturen als ze je niet bevalt

nickofzo
7 oktober 2009, 20:39
laat mij dan maar weer de azijnpisser zijn:sssh:

Ik zou zelf nooit online een gitaar kopen, ik wil voordat ik hem koop, voelen snuiven, betasten en bespelen, maar wie ben ik:???:

kunnen we in ieder geval samen de azijnpisser uithangen

michi3l
7 oktober 2009, 21:25
kunnen we in ieder geval samen de azijnpisser uithangen

Dan maar met z'n 3en. Net zoals 2de hands. Doe ik ook niet aan.
Wat gaat er boven een heerlijke nieuwe gitaar? :lovelove:

Ferraririk
7 oktober 2009, 21:32
Dan maar met z'n 3en. Net zoals 2de hands. Doe ik ook niet aan.
Wat gaat er boven een heerlijke nieuwe gitaar? :lovelove:

Een heerlijke oude, oud geurende, versleten, afgeragde strat, van pre- '72

Rock Bottom
7 oktober 2009, 21:32
Dan maar met z'n 3en. Net zoals 2de hands. Doe ik ook niet aan.
Wat gaat er boven een heerlijke nieuwe gitaar? :lovelove:

Daar lig je dan met geert niet op een lijn die wil alles zo oud mogelijk.

geert1976
7 oktober 2009, 21:42
Daar lig je dan met geert niet op een lijn die wil alles zo oud mogelijk.

Klopt en die oudjes spelen heerlijk:rockon::rockon:

een Gibson is net als wijn, hoe ouder hoe lekkerder en meer bite die heeft:soinnocent:

nickofzo
7 oktober 2009, 23:17
niks mis met oudjes alleen online kopen zonder te proberen is het probleem eigenlijk:P

rijsberman
8 oktober 2009, 00:11
Dan maar met z'n 3en. Net zoals 2de hands. Doe ik ook niet aan.
Wat gaat er boven een heerlijke nieuwe gitaar? :lovelove:

Een heerlijke nieuwe vrouw, wellicht?

poisonousgame
8 oktober 2009, 17:15
Een heerlijke nieuwe vrouw, wellicht?

Haha, we dwalen af van gibson flying V naar vrouwen ;)

michi3l
8 oktober 2009, 17:18
Een heerlijke nieuwe vrouw, wellicht?

Jep.....

half on-topic dan maar:

heeft iemand enig idee hoe zoiets speelt(geluid/prijs verhouding):

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_fv430bk.htm

http://images6.thomann.de/pics/prod/151035.jpg

poisonousgame
8 oktober 2009, 17:19
Even de belangrijkste vraag,
Wat vinden jullie dat ik zou moeten kiezen/ doen, of met andere woorden, wat zouden jullie zelf kiezen?

1) Gibson flying V, inclusief hardcase, riem & stemaparaat, maar 2ehands
---> 850 euro

2) Gibson flying V, inclusief hardcase, nieuw op rockpalace (wel online kopen & leveren)
---> 859 euro

deefke666
8 oktober 2009, 17:22
hallo,

met zo'n klein prijsverschil zo ik toch liever voor de nieuwe gaan denk ik (als het voor mij zou zijn toch)

grtz d

Baco
8 oktober 2009, 21:11
Even de belangrijkste vraag,
Wat vinden jullie dat ik zou moeten kiezen/ doen, of met andere woorden, wat zouden jullie zelf kiezen?

1) Gibson flying V, inclusief hardcase, riem & stemaparaat, maar 2ehands
---> 850 euro

2) Gibson flying V, inclusief hardcase, nieuw op rockpalace (wel online kopen & leveren)
---> 859 euro

Nieuw, een riem en stemapparaat kosten de wereld niet. Woon je zo ver van Rockpalace vandaan?

poisonousgame
8 oktober 2009, 21:16
Nieuw, een riem en stemapparaat kosten de wereld niet. Woon je zo ver van Rockpalace vandaan?

Ik woon in belgie dus ja ver :)
Ik zit er juist wat mee om 't via internet te regelen, het gaat ten slotte om een hele som geld.

Baco
8 oktober 2009, 21:19
Ik woon in belgie dus ja ver :)
Ik zit er juist wat mee om 't via internet te regelen, het gaat ten slotte om een hele som geld.

Ach zo, dat wist ik niet. Ik heb m'n Randall RM100KH daar gekocht (ik woon ook in België), supervlotte afhandeling, wat mij betreft een aanrader!

poisonousgame
8 oktober 2009, 21:33
Ach zo, dat wist ik niet. Ik heb m'n Randall RM100KH daar gekocht (ik woon ook in België), supervlotte afhandeling, wat mij betreft een aanrader!

Juist spijtig dat ze ze niet binnen hebben. Ze moeten ze nog bestellen, en dat kan 2 tot 3 weken duren. Heb jij hem dan gaan halen of ook via verzending gekregen?

Baco
8 oktober 2009, 22:17
Juist spijtig dat ze ze niet binnen hebben. Ze moeten ze nog bestellen, en dat kan 2 tot 3 weken duren. Heb jij hem dan gaan halen of ook via verzending gekregen?
Vreemd, toen ik die link postte was ie nog in stock. Ik heb die Randall laten versturen, op 1 dagje staan ze er mee aan je deur ;)

poisonousgame
8 oktober 2009, 22:24
Vreemd, toen ik die link postte was ie nog in stock. Ik heb die Randall laten versturen, op 1 dagje staan ze er mee aan je deur ;)

Ja toen hadden ze hem nog, maar 'n paar dagen later niet meer :dontgeti:
Fantastisch, na 1 dag al!
Ik zal een mailtje sturen, hopelijk hebben ze nog een binnen.

duckman
9 oktober 2009, 10:42
@ TS: ik heb je een prive bericht gestuurd.

groet,Arjan

poisonousgame
10 oktober 2009, 19:41
@ TS: ik heb je een prive bericht gestuurd.

groet,Arjan

& ik heb je geantwoord ;)