PDA

View Full Version : Tap Tempo Tremolo



Erik Buis
5 oktober 2009, 23:18
Na weer eens googelen op tap tempo tremolo kwam ik een amerikaans bedrijf tegen die een chip (MV-52) aanboden die mbv een voet-(tap)-schakelaar een puls in het tap-ritme uitstuurde. Mijn bedoeling was om daarmee een tap-tempo tremolo te maken, zoals o.a. de Empress. De prijs was $ 9,95 per chip alleeen de verzendkosten waren niet duidelijk. Dus een mailtje gestuurd, verzendkosten bleken$12,95, maar het bleek ook dat ze nog een chip hadden ( de MV-53 ), een complete tap-tempo gestuurde LFO met divider opties, 4 golfvormen, duty cycle en 9 presets!! Hier loop ik al jaren naar te zoeken. Voor wie geinteresseerd is: http://www.moltenvoltage.com/mv-53.html

Ik ga zelf 2 stuks bestellen, 1 om mee te experimenteren en 1 om een uiteindelijke ultieme TapTempoTremolo te maken.

Als er nog andere geinteresseerden zijn dan wil ik best meer chips bestellen, scheelt in de verzendkosten..laat maar weten.

Mijn uitgangspunt is een tremolo met minimaal 3 voetschakelaars: effect aan/uit, tap tempo en preset ( eventueel 2 schakelaars voor preset: up en down). Je kan voor elke preset de golfvorm en de divider instellen ( divider bepaalt hoe snel de tremolo gaat, net zo snel als je tapt, of 2x, 3 x of 4x zo snel). Hiernaast 3 potmeters voor rate/wave, duty cycle ( symmetrie) en depth. Voor de indicatie van de presets 9 leds, voor de golfvorm 4 leds en voor de divider ook 4 leds.

Voor het geval er al mensen bezig zijn met deze chip en ervaring hebben hoor ik het graag..ik hou het forum niet elke dag bij.

Ik ga de chips eind van deze week bestellen denk ik ( 9 oktober).

speedmusic
6 oktober 2009, 08:07
Hi Erik, ik heb wel interesse in een compleet pedaal ben zelf totaal niet handig.

Liquid_Metal
6 oktober 2009, 08:27
Klinkt érg gaaf, maar ik denk dat het een beetje té veelzijdig is in dagelijks gitaargebruik :P.
Ik denk dat ik maar gewoon bij MIDI taptempo blijf :P.