PDA

View Full Version : Paintjob - Refinishing - Metallic



Luuk
5 oktober 2009, 21:45
Hallo allen,

Ik zit te denken om mijn zwarte Paul Reed Smith (prs), met wat lakschade om te toveren met een nieuwe lak naar een gruwelijke gitaar.

Het gaat om een Paul Reed Smith - Classic Electric (CE) - 22 met tremolo

Zelf kan ik hem natuurlijk uit elkaar halen en strippen van de electronica en schroeven, maar het lak/spuit werk wil ik laten doen.

Mijn wens is de body om te toveren tot een van de onderstaande juwelen
http://www.corvetteblogger.com/images/content/020507_1.jpg
http://www.rudysmusic.com/images/2856.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand wie dit goed kan (en dus ervaring mee heeft).

Over de prijs komen we wel uit

Jilles
5 oktober 2009, 21:48
Het tweede ontwerp ziet er echt tof uit. Verder kan ik je helaas niet helpen, sorry. :soul:

Midwolda
5 oktober 2009, 21:53
Dit soort spuitwerk vindt je ook vaak op custom en chopper motoren.
Probeer het eens aan die kant, zeker weten dat dat gaat lukken.

Luuk
5 oktober 2009, 21:55
Dit soort spuitwerk vindt je ook vaak op custom en chopper motoren.
Probeer het eens aan die kant, zeker weten dat dat gaat lukken.

Dat is zo, maar ik heb al heteen en ander nagelezen, maar slecht verfwerk kan de toon van je gitaar ruwineren. Dus daarom eerst even via deze manier kijken.

Zou zonde zijn van mijn prs als hij dood is..

barno
5 oktober 2009, 22:11
Kolfje naar de hand van Fred Dons

Midwolda
5 oktober 2009, 22:16
Ja, natuurlijk wil je dat het goed en zorgvuldig gebeurt.
Heb je zelf al nagedacht over de laksoorten en de finish?

Meeste van die custombike-spuiters zijn trots op hun werk en zullen er geen potje van maken.
Ze spuiten ook wel valhelmen enzo en als daar iets mee fout gaat kun je 'm ook weggooien.
Goed overleggen dus, en van te voren een totaalprijs afspreken.
O ja, en zelf kaal schuren, want werkuren kosten duur...

Hiro
6 oktober 2009, 08:06
O ja, en zelf kaal schuren, want werkuren kosten duur...

Heel duur!

Marcel61
6 oktober 2009, 11:59
www.degiergitaarbouw.nl (http://www.degiergitaarbouw.nl)

Sander de Gier is 1 van Nederlands beste, maar niet goedkoop.

TrinityGC
6 oktober 2009, 13:08
Op zich zijn beide ontwerpen niet extreem moeilijk om te maken ( zeg ik als airbrusher zijnde dan he).
De meeste tijd gaat, er van uitgaande dat je hem zelf helemaal afschuurt, zitten in het allround painten van de body main color.
De vormen is een kwestie van afplakken ( zowel de eerste als de tweede qua ontwerp).

Het is dat ik de kleuren niet op voorraad heb, anders had ik nog wel wat voor je kunnen doen evt ( goed materiaalkosten worden uiteraard meegerekend in de prijs, maar gezien ik sinds kort pas mijn airbrushen weer op heb gepakt mis ik nu een heleboel kleuren enz).

gengar
7 oktober 2009, 13:25
Ik heb mijn ibanez zwart gespoten met een gouden metallic cross erop, supervet en met vriend in spuitcabine gespoten. Eerste lijkt me niet zo moeilijk, de tweede daarentegen wel, maar voor een airbrusher (ik gebruik mijn airbrush alleen voor spotrepair) misschien niet?? ik denk dat de prijs niet gaat meevallen, goed spuitwerk kost nou eenmaal goed geld. Besteed heel veel zorg aan het perfect voorbewerken, dus het schuurwerk. alleen zo kan het eindresultaat naar behoren zijn en kun je de prijs wat drukken.