PDA

View Full Version : Ibanez ART120



Anderie
5 oktober 2009, 20:22
Ik ben van plan een Ibanez art 120 te kopen.. Is dit een beetje een goede gitaar? of hebben jullie tips voor betere gitaren in die prijsklasse?
Stijlen die ik leuk vind : blues,metal,rock

Eko
6 oktober 2009, 07:39
Met merken als Ibanez val je je geen buil. Het instrument zal goed gebouwd zijn. De reputatie is er niet voor niets. Er is een enorme hoeveelheid gitaren in die prijsklasse te koop. Koop die gitaar die je aanspreekt , dit is zeker een goede keus qua kwaliteit.

rijsberman
6 oktober 2009, 09:41
Ja hoor, prima ding.

Quicksilver
6 oktober 2009, 20:36
Niet gemeen bedoeld hoor, maar ik ben inmiddels wel redelijk klaar met dit soort vragen in het 'elektrische gitaren' forum. Kunnen de mods niet een extra subrubriek maken ofzo, waarin dit soort vragen gesteld kunnen worden? Elke keer weer (meestal dan) iemand met minder dan 20 posts (soms zelfs de enige post die ze maken, wat aantoont dat zij dus een username bezet houden die een ander wél zinvol zou kunnen gaan gebruiken). Ik heb persoonlijk niets tegen jou hoor, maar ik denk dat je m'n punt wel snapt.

OT: Ja, dat is een prima gitaar.

Eomer
6 oktober 2009, 22:53
Niet gemeen bedoeld hoor, maar ik ben inmiddels wel redelijk klaar met dit soort vragen in het 'elektrische gitaren' forum. Kunnen de mods niet een extra subrubriek maken ofzo, waarin dit soort vragen gesteld kunnen worden? Elke keer weer (meestal dan) iemand met minder dan 20 posts (soms zelfs de enige post die ze maken, wat aantoont dat zij dus een username bezet houden die een ander wél zinvol zou kunnen gaan gebruiken). Ik heb persoonlijk niets tegen jou hoor, maar ik denk dat je m'n punt wel snapt.

Quicksilver, ventje, sorry da'k 't zeg, maar koop nou eerst zelf eens een échte gitaar alvorens dit soort commentaren te geven. Het zou je als 15 jarige snotaap iig niet misstaan om een tikkie in te dimmen en niet overal op het forum van die belachelijk wijze commentaren rond te strooien. Je praat mee over de duurste gitaren terwijl je zelf een plank hebt die vele malen minder is dan de Ibanez art 120 uit deze post. Al die info die je hier rondbazuint is te vinden op het internet en géén eigen mening simpelweg omdat je (nog) geen ervaring hebt met dat soort kwaliteitsgitaren. Dát noem ik nou een username bezet houden die totaal zinloos is. Hoe kun je nou toch oordelen over de bouwkwaliteit van een gitaar die je alleen effe in een muziekwinkel vast hebt mogen houden?

Die jongen vraagt dus gewoon iets over een gitaar en dan kun je óf een zinnig antwoord geven óf je mond houden, maar zeker niet aan een moderator gaan vragen of er een subforum aangemaakt kan worden. Dat je inmiddels wel klaar bent met normale vragen over een normaal onderwerp wijdt ik dan maar aan het feit dat je in de waan bent heel veel verstand van gitaren te hebben.

Quicksilver
6 oktober 2009, 22:59
Quicksilver, ventje, sorry da'k 't zeg, maar koop nou eerst zelf eens een échte gitaar alvorens dit soort commentaren te geven. Het zou je als 15 jarige snotaap iig niet misstaan om een tikkie in te dimmen en niet overal op het forum van die belachelijk wijze commentaren rond te strooien. Je praat mee over de duurste gitaren terwijl je zelf een plank hebt die vele malen minder is dan de Ibanez art 120 uit deze post. Al die info die je hier rondbazuint is te vinden op het internet en géén eigen mening simpelweg omdat je (nog) geen ervaring hebt met dat soort kwaliteitsgitaren. Dát noem ik nou een username bezet houden die totaal zinloos is. Hoe kun je nou toch oordelen over de bouwkwaliteit van een gitaar die je alleen effe in een muziekwinkel vast hebt mogen houden?

Die jongen vraagt dus gewoon iets over een gitaar en dan kun je óf een zinnig antwoord geven óf je mond houden, maar zeker niet aan een moderator gaan vragen of er een subforum aangemaakt kan worden. Dat je inmiddels wel klaar bent met normale vragen over een normaal onderwerp wijdt ik dan maar aan het feit dat je in de waan bent heel veel verstand van gitaren te hebben.

Óf je hebt gelijk, of je bent persoonlijk zó gefrustreerd dat je maar hoopt die op mij te kunnen uiten, misschien met als uitkomst dat ik net zo erg als jij met mezelf in de knoop raak? Heb je weleens goed gelezen wat ik geschreven heb?

Géén ervaringen met kwalitatief goede gitaren? :seriousf::seriousf::seriousf:
Wat een charmante kerel ben je toch :stop:

Jij zult ongetwijfeld de nieuwe, betere aanwinst op dit forum zijn dan ik wellicht ooit zal zijn, maar zeg nou zelf, om dat 15 jarig kereltje zonder verstand van gitaren nou even af te zeiken..

Het is overigens één dag geleden dat ik de Art 120 heb bespeeld..

rijsberman
6 oktober 2009, 23:11
Ik vind persoonlijk een username bezetten en er slechts enkele posts mee maken minder erg dan een username bezetten en er de pretentieuze, arrogante eikel mee uithangen. Voor 300+ posts lang. Bovenstaande is ook weer een sterk staaltje postkunst. Die drie smilies geven inderdaad een overtuigend beeld van jouw brede ervaring met kwaliteitsgitaren. :stop:

Maar he, wie ben ik om me er mee te bemoeien.

@TS: Die ART120 is een broertje van mijn ARX500. En die is ook erg lekker. Volgens mij ga je daar veel plezier van hebben, in de genres die je noemt. :ok:

Quicksilver
6 oktober 2009, 23:19
Ik vind persoonlijk een username bezetten en er slechts enkele posts mee maken minder erg dan een username bezetten en er de pretentieuze, arrogante eikel mee uithangen. Voor 300+ posts lang. Bovenstaande is ook weer een sterk staaltje postkunst. Die drie smilies geven inderdaad een overtuigend beeld van jouw brede ervaring met kwaliteitsgitaren. :stop:

Maar he, wie ben ik om me er mee te bemoeien.

@TS: Die ART120 is een broertje van mijn ARX500. En die is ook erg lekker. Volgens mij ga je daar veel plezier van hebben, in de genres die je noemt. :ok:

Ik ben het helaasch niet met je eens (wat je zelf ook wel verwacht had uiteraard). Ik mag dan 15 wezen, en ik mag dan de pretentieuze, arrogante eikel mee uithangen maar ik haal toch wel een grote portie plezier uit dit forum, en ik probeer dan ook zoveel mogelijk mee te doen met degenen die er écht heel veel verstand van hebben. Zo probeer ik ervaring op te doen die ik wellicht anders niet zou opdoen. Ook heb ik inderdaad genoeg gitaren bespeeld om er iets over te kunnen zeggen. Dat ik geen goeie plank heb draagt daar toch helemaal niets aan bij?

Waarom ben ik direct een pretentieuze, arrogante eikel als ik mijzelf dusdanig probeer te verdedigen (lees: mijn verontwaardiging uitten) over een post welke alleen maar tegen mij gericht is. Volgens mij is mijn post helemaal niet zo'n rare post, omdat we steeds meer vragen krijgen 'is deze gitaar goed'? Ik leg uit dat ik dat geen probleem vind, maar dat we beter een subforum kunnen maken zodat we die vragen daar kunnen stellen, eventueel zonder dat iemand zich hoeft aan te melden. Dit hoeft toch niet persé gericht naar de topicstarter gericht te zijn? Ik heb geen kwaad woord over iemand gesproken, vervolgens krijg ik dat wel voor de kont? Waar is dat voor nodig?

geert1976
6 oktober 2009, 23:29
prima gitaar om mee te beginnen:ok:

ton36
7 oktober 2009, 00:01
over off-topic gesproken...................
ik denk dat je aan die ART120 veel plezier kunt gaan beleven

persoonlijk vind ik het te belachelijk voor woorden dat dit topic gebruikt word voor dit soort bekvechterij,
het geeft de beginnende gitarist nou niet bepaald een gevoel van `gezellig hier`

@quicksilver; als je klaar bent met dit soort vragen waarom reageer je dan?
is het niet beter om die vraag meteen bij een mod neer te leggen, of nog beter; start een topic over dit onderwerp zodat er een zinvolle discussie kan ontstaan....

Bernd Veenema
7 oktober 2009, 01:34
De ART120 is een prima gitaar hoor! Zeker voor het stevige werk erg geschikt!

Exi
7 oktober 2009, 12:17
Ik lees dat de ART120 actieve pickups heeft.
Ik weet niet of dit de TS zijn eerste gitaar wordt of niet, maar is dit dan een goede manier om te beginnen met een elektrische gitaar?
Of is het voor hem beter om met no-nonsense passieve pups te beginnen.

Het is overigens wel een hele mooie gitaar qua looks.:ok:
Doet me een beetje aan een Schecter Tempest Custom denken...hmm...

Riky
7 oktober 2009, 12:57
zolang je van de grg series afblijft heb je aan ibanez een prima gitaar;)

Bram+
7 oktober 2009, 14:13
Ik lees dat de ART120 actieve pickups heeft.
Ik weet niet of dit de TS zijn eerste gitaar wordt of niet, maar is dit dan een goede manier om te beginnen met een elektrische gitaar?
Of is het voor hem beter om met no-nonsense passieve pups te beginnen.

Wat zou het probleem zijn vraag ik me af? Het enige verschil is dat je er batterijen (gewoon AA's trouwens, geen 9 volt) in moet doen, maar daar heb je volgens mij niet echt extra technische kennis voor nodig. Het is sowieso niet lastiger voor een beginner dan voor een gevorderde om daar mee om te gaan dunkt me.


zolang je van de grg series afblijft heb je aan ibanez een prima gitaar;)
Eigenlijk zijn de hele GIO-series het beste te ontwijken, dus ook GRX, GSA, GAX, GART, GXR, GSR voor de viersnarigen onder ons, etc. maar als je budget niet toereikend is en je per se nieuw wil kopen is het een redelijk alternatief, niet slechter dan de gitaren die andere grote merken voor dat geld bieden.

den titten
7 oktober 2009, 15:25
Wel, ik hoop dat de mensen mij ook niet kan aanvallen maar:

Ik heb absoluut geen ervaring met gitaren. Maar enkele maanden geleden zat ik in hetzelfde parket als jou. En ik heb misschien een keuze gemaakt die jij ook misschien kan overwegen.
De gitaar waar jij over spreekt is een Ibanez LesPaul replica, sorry als dit een foute benaming is, maar voor mij (ja ik weet er niet veel van) is een LesPaul = een Gibson...
En hier gaat mijn opmerking net over. Als je tweedehands goed uitkijkt naar een Gibson ga je voor een 100€ meer een gitaar hebben die, denk ik, beter is.
Dan kan je natuurlijk de discussie openen van: 2ehands vs nieuws, service, en....

Gewoon even mijn visie (on topic ! :p)

Exi
7 oktober 2009, 15:26
Wat zou het probleem zijn vraag ik me af? Het enige verschil is dat je er batterijen (gewoon AA's trouwens, geen 9 volt) in moet doen, maar daar heb je volgens mij niet echt extra technische kennis voor nodig. Het is sowieso niet lastiger voor een beginner dan voor een gevorderde om daar mee om te gaan dunkt me.

Ik dacht meer aan de feel en het geluid. Met actieve pickups spelen geeft je toch een ander gevoel en vaak zit je dan teveel met het geluid van de pickups te rommelen. Het is toch weer een extra variabele om rekening mee te houden.
Het is juist leuk om een passieve set te hebben en dan je instellingen van je versterker te leren gebruiken om het geluid te krijgen wat je wil hebben.

ach, misschien ben ik gewoon uit mn nek aan het lullen, dus daar stop ik maar mee:makeup:;)

Quicksilver
7 oktober 2009, 15:29
Wel, ik hoop dat de mensen mij ook niet kan aanvallen maar:

Ik heb absoluut geen ervaring met gitaren. Maar enkele maanden geleden zat ik in hetzelfde parket als jou. En ik heb misschien een keuze gemaakt die jij ook misschien kan overwegen.
De gitaar waar jij over spreekt is een Ibanez LesPaul replica, sorry als dit een foute benaming is, maar voor mij (ja ik weet er niet veel van) is een LesPaul = een Gibson...
En hier gaat mijn opmerking net over. Als je tweedehands goed uitkijkt naar een Gibson ga je voor een 100€ meer een gitaar hebben die, denk ik, beter is.
Dan kan je natuurlijk de discussie openen van: 2ehands vs nieuws, service, en....

Gewoon even mijn visie (on topic ! :p)

Wil jij mij even uitleggen hoe jij aan gibsons komt voor onder de €500,-
Dit is een budgetgitaar met goede prijs/kwaliteits verhouding, en wat dacht jij van Epiphone (by Gibson) dan? Dat zijn ook geen 'echte' les pauls?

Oh, en dit is geen aanval op jou ;)

den titten
7 oktober 2009, 15:32
Euhm,
Sja, gevonden op internet. Geluk hebben ? Geduldig zijn ? In het zak gezet zijn met een rotgitaar (dit is niet het geval :p) ?
En om precies te zijn heb ik ze iets meer dan 500€ betaald.
Ik kan me niet uitspreken over gitaren, ik ben een leek, maar ik vermeld de mogelijkheid...

Quicksilver
7 oktober 2009, 15:35
Euhm,
Sja, gevonden op internet. Geluk hebben ? Geduldig zijn ? In het zak gezet zijn met een rotgitaar (dit is niet het geval :p) ?
En om precies te zijn heb ik ze iets meer dan 500€ betaald.
Ik kan me niet uitspreken over gitaren, ik ben een leek, maar ik vermeld de mogelijkheid...

Nu nog een fatsoenlijke amp :seriousf::hippie:

den titten
7 oktober 2009, 15:38
Goh, misschien wel, maar die Vox VT15 doet zijn werk goed. Als er tot nu toe iets mis is, ligt het wel aan mezelf :rockon:

Ik probeer mezelf gitaar te leren, maar ik heb teveel hobbies, te weinig tijd en het zal heel traag vlotten :) maar wie weet kom ik er ooit wel :p

Exi
7 oktober 2009, 16:23
Goh, misschien wel, maar die Vox VT15 doet zijn werk goed. Als er tot nu toe iets mis is, ligt het wel aan mezelf :rockon:

Ik probeer mezelf gitaar te leren, maar ik heb teveel hobbies, te weinig tijd en het zal heel traag vlotten :) maar wie weet kom ik er ooit wel :p

Gewoon veel betalen voor een paar gitaarlessen, dan moet je wel!:seriousf:
Een Vox Valvetronics is gewoon een perfecte versterker voor thuis. Meer heb je echt niet nodig. [/fanboy modus]

Bram+
7 oktober 2009, 17:45
Wel, ik hoop dat de mensen mij ook niet kan aanvallen maar:

Ik heb absoluut geen ervaring met gitaren. Maar enkele maanden geleden zat ik in hetzelfde parket als jou. En ik heb misschien een keuze gemaakt die jij ook misschien kan overwegen.
De gitaar waar jij over spreekt is een Ibanez LesPaul replica, sorry als dit een foute benaming is, maar voor mij (ja ik weet er niet veel van) is een LesPaul = een Gibson...
En hier gaat mijn opmerking net over. Als je tweedehands goed uitkijkt naar een Gibson ga je voor een 100€ meer een gitaar hebben die, denk ik, beter is.
Dan kan je natuurlijk de discussie openen van: 2ehands vs nieuws, service, en....

Gewoon even mijn visie (on topic ! :p)
Je hebt wel een heel kortzichtige blik als je vindt dat Gibson de enige is die Les Paul-achtige modellen mag maken. Afgezien van de vorm is zo'n Ibanez ART ook helemaal niet vergelijkbaar met jouw Gibson Les Paul Special en sowieso beter is Gibson al helemaal niet en zeker niet in die prijsklasse.

Daarbij een Les Paul Special is nou ook niet echt een 'echte' Les Paul zonder carved maple top, binding, block inlays, etc. :soinnocent: