PDA

View Full Version : neuen versterker!



Dingetje
5 oktober 2009, 19:23
Ik ga deze week een nieuwe versterker kopen, maar ik zit dus heel erg te twijfelen, ik heb max. 350 euro te besteden. Wat zou een goede aankoop kunnen zijn?
Ik zat zelf te denken aan; Vox VT50, Marshall VS265 (2ehands) of een Marshall VS8100 + cab. Iemand suggesties?
Alvast bedankt!

AART
5 oktober 2009, 19:37
Wat voor sound zoek je? Welke stijlen speel je? Heb je al wat getest en wat vond je er van?

Dingetje
5 oktober 2009, 19:43
Toch, wat hard-rock met soms wat metal, met gitaarles speel ik op de Marshall VS (alleen dan de 30watt versie). En de Vox heb ik bij de muziekwinkel ergens in de buurt bespeeld, de AVT heb ik nog niet bespeeld.

michi3l
5 oktober 2009, 20:52
Ik speel nu zelf over een VOX VT 50.
Moet zeggen dat het een heerlijke versterker is. De clean toon is wel lekker, maar daar moet je m niet voor kopen.
Ik weet ook niet of t voor een klein optreden geschikt is, en of je dat wilt, maar hij kan wel flink blazen.
Vooral de kanalen met wat oversturing, en de geweldige ingebouwde 'amps', klinken heel goed!

Succes met je keuze! :cheerup:

Dingetje
5 oktober 2009, 21:51
Ah fijn, ik vind 'm ook erg vet klinken tot nu toe, de ingebouwde amps zijn idd tof. Maar ik zie dat er 1 speaker in zit, maakt dat ook verschil met hoe hard ie gaat met 2 speakers? Ik weet het niet, misschien voor kleine optredens wel, ik hoop het in ieder geval wel.

Dingetje
6 oktober 2009, 18:59
Ik denk toch dat ik voor de Marshall ga, want ik heb eens op internet op andere fora's etc. gezocht naar de boven genoemde amps, en de meningen over de Vox waren erg verschillend, ook over de andere. En over de Marshall heb ik eigenlijk geen slechte dingen gevonden, behalve dat er geen effecten op zitten die wel op de Vox zitten, maar daar hou ik niet echt van, en ik denk dat ik ze ook niet echt nodig zal zijn voor de muziekstijl wat ik graag speel, wat vinden jullie? Verder zoeken, of de Marshall nemen?

*Edit
De meningen over Vox was vooral, dat ie 'transistor' klinkt, en de Marshall wat meer neigt naar echt buizen versterkers, is dit waar of niet? Kan iemand het me uitleggen? :)

Alvast Bedankt!

Dingetje
7 oktober 2009, 17:48
Ik heb een Marshall VS100 model 8100 Top + een 1x12" cab via marktplaats (bijna) gekocht, morgen ga ik het ophalen, ik speel zelf op deze top met gitaarles (dus met eigen gitaar getest etc.) alleen een ander kabinet (een Marshall MG412) Deze ga ik kopen over een maandje, als ik weer genoeg geld heb. Het hele setje heeft me 220 euro gekost, ik vind het wel netjes gedaan, wat vinden jullie?

mario88
7 oktober 2009, 20:35
Ik had vroegah ook een Marshall vs265, natuurlijk kijk je naar het Marshall logo wat er op staat. En in het begin klonk die wel leuk, maar als je steeds meer op klank en zo gaat letten is het eigelijk niet zn super ding. Speakers zijn schel, en de overdrive en distortion is ook niet je van het. En dat buisje wat in de Marshall stelt echt totaal niks voor.
Je zou beter kunnen kijken naar een peavey bandit, naar mijn mening. deze is een stuk beter en zit betere distortion in. Bovendien kijk hij goed op je kamer en jammen lukt dr ook goed mee. Hij kan goed overweg met pedalen en hij valt mooi binnen je budget met 299 eu.

edit: En om nog even op je cabinet terug te komen, dat is nou niet echt de beste die je kan kiezen. De meesten mensen hier zullen hem afraden onder andere van wegen de speakers.

marter544
7 oktober 2009, 23:32
Ik vind die VS100 eigenlijk best lekker klinken! Maar ik zou ook de MG cab overslaan.. Je hebt voor best lage prijzen al best mooie cabs, eventueel 2e hands. Misschien eens kijken voor een 2x12, in dat budget.

Ik vind de Bandit eigenlijk vrij kut klinken..

Dingetje
8 oktober 2009, 14:26
Ik neem de VS265 ook niet, ik heb gisteren een VS100 top gekocht die ik vandaag ophaal. (alhoewel denk ik dat er niet veel aan verschilt? :dontgeti:), en ik vond 'm lekker klinken. En ik kwam een stuk goedkoper uit. ;) Dus ik denk een goede koop, over die MG heb ik net ook een stuk slechte dingen gelezen, en ik ben geen expert dus ik neem 't van jullie aan haha. Ik zal eens verder kijken, waar zal ik dan een beetje naar zoeken kwa kabinet? Hoeft niet perse Marshall te zijn.

Owjah, over dat logotje 'Marshall' kijk ik niet echt naar om (natuurlijk zien ze er ubervet uit :p) Maar 't ging vooral om betrouwbaarheid en klank. En dan zie ik Marshall als mijn ding zeg maar. Daar hou ik 't meest van en 't ligt binnen mijn budget. ;)

Dingetje
10 oktober 2009, 00:35
Gisteravond heb ik de Marshall V100 model 8100 gehaald + een of ander merk 1x12" kabinet. Voor 200 euro, ik vind 't zelf een goeie deal maargoed. Ik vind 't voor mijn horen een erg fijn! Ben er erg blij mee. Ik zal snel even wat foto's posten. :)

hugo123
10 oktober 2009, 00:43
Gefeliciteerd!

Dingetje
11 oktober 2009, 12:49
Even een vraagje, ik wil graag zo'n footswitch kopen voor de channels. Maar ik weet niet welke ik moet hebben, ik zie maar bij enkele staan voor welke versterkers van Marshall ze geschikt zijn, maar daar staat deze niet tussen. :/
't gaat om de Marshall Valvestate 100 Model 8100