PDA

View Full Version : The same place



Jeroensnake
5 oktober 2009, 15:35
Elektrische gitaar deze keer. Geluid van een Squier strat uit China door een Blackstar HT dist X naar de PC.

Zowel drum als piano zijn midi deze keer, om een duidelijke structuur te bieden voor de beide gitaartracks. Deze keer heb ik wat meer gelet op frasering. Muzikale zinnen wat meer afmaken en leestekens gebruiken.

http://www.xs4all.nl/~schootse/audio/thesameplace.mp3

Ik weet dat de gitaar op het rechterkanaal wat aan de harde kant is, maar het is hier ook een gitaristenforum ...

Reacties op geluid of spel zijn welkom.:ok:


Gebruikte software (op Linux):
Ardour, Qsynth, Qsampler, Seq24

Jedeel
5 oktober 2009, 17:29
Ik heb een beetje de indruk dat iig de pianopartij los staat van de gitaren :-)

Riky
6 oktober 2009, 17:59
niks loop gelijk... Klinkt totaal niet als een geheel. Ook vind ik je noot keuze soms wat irritant.

Nee sorry. Opname kwaliteit is prima, maar uitvoering niet zo sterk.

Ukeloeder
6 oktober 2009, 21:41
Ik heb ook wat moeite met je timing. Je doet het met midi? Heb ik geen kaas van gegeten, maar volgens mij speel jij het realtime in en verklooit je machine het daarna door alles 'recht te trekken'. Zo heet dat toch? Want die machine heeft er helemaaaal geen kaas van gegeten. Geeft niet, hoeft ie ook niet, is maar een machine. Maar jij hoort denk ik wel wat wij bedoelen? Wat kun je daar aan doen? Machine beetje helpen?
Nootkeuze vind ik ook apart maar zeker niet storend.

Jeroensnake
6 oktober 2009, 22:41
Alle piano, drum en bas is met de muis geprogrammeerd in drie stukken van 10/8 maat. Vreemde maatindeling in combinatie met een apart schema (slechts 3 akkoorden in een herhaling; piano en bas zijn daardoor behoorlijk saai, drum heeft wat meer variatie). Het basisritmegevoel van 1 akkoord is [ HUM - pa - pa - Hum - pa - HUM - pa - pa - Hum - pa - ]

Jedeel
7 oktober 2009, 00:56
Het basisritmegevoel van 1 akkoord is [ HUM - pa - pa - Hum - pa - HUM - pa - pa - Hum - pa - ]

Dat is weer op te delen in 2 gelijke delen (hoewel ik geen maat accenten weet);
2x [ HUM - pa - pa - Hum - pa ] ;)
Dus een 5/8 maat toch?

Thoom42
7 oktober 2009, 00:57
Dit klinkt echt nergens naar....sorry...

Jeroensnake
7 oktober 2009, 01:28
Dat is weer op te delen in 2 gelijke delen (hoewel ik geen maat accenten weet);
2x [ HUM - pa - pa - Hum - pa ] ;)
Dus een 5/8 maat toch?

Ja, daar ben ik mee begonnen. Maar de tweede 5/8 speelt de drum een ander ritme en speelt de piano de dissonante tonen op de 1e tel. De frases van de gitaar heb ik ook gericht op 2 x 5/8. Daardoor voelt het voor mij meer als een 10/8.

HvV
7 oktober 2009, 19:37
Ik volg hem wel maar ik hou niet van muziek met zoveel dissonanten. Je moet er maar tegen kunnen. :chicken: Het zal veel luisteraars op het verkeerde been zetten vrees ik. Maar hier en daar klinkt het best leuk zelfs, een beetje Holger Czukay meets African Dub.

Ukeloeder
7 oktober 2009, 21:36
Je kunt proberen in het begin van het nummer wat meer accent te leggen op de maatsoort die je speelt. Die
[ HUM - pa - pa - Hum - pa - HUM - pa - pa - Hum - pa - ] zoals je dat zo leuk uitlegt misschien wat meer uitdiepen. Voorlopig klinkt het vooral als een boel tonen naast de tel. Da's zonde want je wilt wat met je compositie, toch?

meul
9 oktober 2009, 21:40
Sja...., in tegenstelling tot velen hier vind ik het dus juist erg mooi!. ben zelfs een beetje jaloers, werkelijk heel absurd dit! tof!