PDA

View Full Version : Mijn D-Loop snapt het niet/heeft een eigen willetje??



cultfan
5 oktober 2009, 13:49
Lieden , ik heb een probleempje wat ik niet helemaal snap:
Set up is als volgt: Midicontroller op de vloer, midikabel van controller naar rackje met daarin 3 x een pedalenlooper ( GRX-4 van Axess Electronics) čn nog een Lehle D-Loop. De midikabel gaat vanuit de controller in de midi in van de eerste grx, dan via de midi-throug/out van de eerste grx naar de midi in van de 2e grx, dan via de midi-through/out van de 2e grx naar de midi in van de 3e grx, en als laatste gaat het midisignaal vanuit de midi-through/out van de 3e grx naar de midi in van de Lehle D-loop.
De GRXjes functioneren allemaal prima, maar die Dloop?? het is af en toe net alsof ie zelf bepaalt of ie loop a of b aan- danwel uitzet. Kan het zijn dat doordat ik het midisignaal al 3 x ge"throughed"heb dit signaal te zwak is geworden of zo en dat ie daardoor in de war raakt??
gaarne uw input!!!

Yek1
5 oktober 2009, 14:48
Midi door 5 apparaten? Ja hoor, dan kan het signaal te zwak worden.
Eenvoudig te testen: sluit D.loop als 1e aan en kijk of het nog gebeurt.
Oplossing: Quadra Plus van Midi Solutions. Op hun site staat wie de Nl'se importeur is. (helaas voor jou heb ik de mijne net verkocht).

cultfan
5 oktober 2009, 19:33
KIJK! bedankt voor de tip, ik ga er mee aan de gang!

vinni
6 oktober 2009, 08:55
Hoi,

Ik weet nog wel dat het een hele toer was om mijn Lehle SgoS met midi aan te sturen.....het wordt onwaarschijnlijk moeilijk uitgelegd in de manual.

Het is me wel gelukt....weet echter niet meer hoe.
Gerhard Lehle heeft toen nog assistentie verleend.
Je kunt'm natuurlijk mailen...

Vinni

the sure thing
6 oktober 2009, 10:11
.... en check voor de zekerheid of je Lehle D loop voldoende spanning (mA) krijgt. Voeden vanuit een pedal power gaf bij mij nog wel eens problemen dat ie ook eigen schakelgedrag ging vertonen (los van de midi).

cultfan
6 oktober 2009, 14:23
Nou, ik ben erachter : beetje dom van mij, maar voor wie er wat aan heeft:

Op mijn "floorboard"heb ik ook een Whammy, die zich met midi laat sturen ( de verschillende klankopties bedoel ik dan) . Met mijn midicontroller ( Axess MFC5 ) kun je heel fijn 2 verschillende Program Change per preset versturen. De Whammy "luisterde"fijn naar midikanaal 2, en de GRX-en luisterden heel braaf naar midikanaal 1 , ging dus allemaal prima "gescheiden". Nu komt de grap: de D-loop luistert( helaas) naar""omni", m.a.w. ALLE midikanalen tegelijk en kan ik, voor zover ik weet, niet op een apart midikanaal zetten. Door zo nu en dan een 2e ProgramChange te versturen naar (dacht ik dus) alleen de Whammy, kreeg de D-loop "dubbele" info of wat dan ook, daardoor werkte het niet goed. Nu ik de Whammy, niet meer van P.c's voorzie en alleen maar 1 P.C. "per keer"verstuur, werkt het allemaal. Daar ligt dan wat mij betreft een puntje van verbetering voor de verder fijne D--Loop: een instelbaar midikanaal! (ik heb de oude versie, niet de SGoS, heeft die dat wellicht?
Dank aan allen voor het meedenken!:grouphug:

vinni
7 oktober 2009, 17:44
Staat toch echt in de manual dat je het midireceive channel kan instellen. :ok:

Vinni

mario88
7 oktober 2009, 20:55
.... en check voor de zekerheid of je Lehle D loop voldoende spanning (mA) krijgt......

Ik wil niet gaan mieren bevredigen, maar spanning is volt en mA is stroom. :soinnocent:

mario88
7 oktober 2009, 21:03
.... en check voor de zekerheid of je Lehle D loop voldoende spanning (mA) krijgt......

Ik wil niet gaan mieren bevredigen, maar spanning is volt en mA is stroom. :soinnocent:

cultfan
8 oktober 2009, 12:23
[QUOTE=vinni;2168337]Staat toch echt in de manual dat je het midireceive channel kan instellen. :ok:

Staat dat in de manualvan de OUDE versie??? nou, ik word overmorgen 40, zou ik dan toch echt aan de leesbril moeten?? Ik zal er nog eens naar kijken . Als hety idd zo is, is dat helemaal mooi natuurlijk. ( dat van het instelbare kanaal, niet dat van de leesbril natuurlijk..:) )

cultfan
11 oktober 2009, 13:08
Nou, drie x doorgelzen, maar de oude versie die ik heb van de Dloop kun je NIET instellen op een specifiek midikanaal. Idd kan dit bij de SGoS wel.