PDA

View Full Version : Nieuwe versterkert! Mesa Boogie!



JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 12:36
Ja, weer een nieuwe! Toen ik de Bandmaster kocht was een kameraad direct al verliefd op dat ding, en een week of 3 geleden heb ik hem verkocht aan hem. Hij blij ik blij, iedereen blij :)

Alleen moest ik nog iets vinden voor mezelf, en dat was nog niet zo heel makkelijk. Ik weet inmiddels dat ik van een vol geluid hou, dik en zwaar ( clean ) en een soort van Romige gain ( feedbackend/gillend )

Kanalen had ik ook op de Egnater en dat beviel opzich wel! dus marktplaats afstruinen, en toevallig kwam ik deze tegen. Hij stond er al een 2 week op, maar toch voor de zekerheid gemaild. Na een uur kreeg ik een telefoontje, dat de versterker nog niet verkocht was. Alleen zat ik nog ik even met vervoer, want Groningen - Bussum is niet echt dichtbij. Heb tegen de verkoper gezegt dat ik dat wel even uitzoek en zo snel mogelijk contact met hem opneem.

Die avond belde ik Pe! op om te vragen waar wij die volgende dag een geluidsklus hadden en met toeval was dat in.... Bussum. Dus die man direct weer gebelt, en gevraagd of het mogelijk was dat ik hem morgen kon proberen. Was geen probleem! Mooi 2 vliegen in een klap!

Nu 3 week later, een paar keer repeteren en veel spelen post ik hem hier! Ik wou eerst een mening opbouwen om te kijken of ik hem wel te gek vind.
Heel veel revieuws op internet zijn negatief, dat die wat boxie klinkt.
Nou heb ik dat totaal niet ( kan ook aan de Bogner 2x12 liggen )

Wel zatten er een paar mindere dingen op de versterker. Doordat de reverb bak onder de versterker hangt kon die niet goed op de Bogner staan. Dat heb ik inmiddels verholpen met een klein ringetje uit te zagen en deze tussen de pootjes en de versterker te plaatsen:

http://img33.imageshack.us/img33/6269/e48344bf9782f276205e08f.jpg

Het punt waar je de euro stekker en de midikabel in moet steken zit op een rare plek. Aan de achterkant en dan in de versterker. Daar zat een rooster voor. Die heb ik eerst verwijderd, maar de buizen krijgen daardoor niet meer bescherming. En die stekkers erin wurmen was nog steeds kut. Dus Pe! en ik hebben een Patchplaatje gemaakt voor de achterkant:

http://img36.imageshack.us/img36/7041/1ec7354f0c0a667028591fa.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/7853/a798bcc32c5ed3b1e5b2da3.jpg


Nou genoeg geluldt! :D

Hier is die dan helemaal! de Mesa Boogie Nomad 45:

http://img36.imageshack.us/img36/4379/7d547e2dbe5ee6601c4b366.jpg

En de oude Squier ( helemaal verbouwd) en inmiddels ook de headstock zwart:

http://img33.imageshack.us/img33/7162/4305bcab4e22332abbd5017.jpg


Nu wil ik alleen de knopjes op de versterker nog gaan veranderen, want op een donker podium ga je nu niks zien met die donkere pijlen op de knoppen. Er komen van die ''fulltone'' knoppen op!

Nellyrocks
5 oktober 2009, 12:53
Gefeliciteerd man. Deze had ik niet zien aankomen. Hoe lang ga je deze houden?

vinni
5 oktober 2009, 13:01
Mooie amp,

lekker compact en toch compleet.

Gefeliciteerd.

Vinni

Nielsje
5 oktober 2009, 13:01
Waarschijnlijk 2 maanden, aangezien de kerst er aan komt. En dan geven mensen tcoh eerder hun geld uit aan andere dingen.

Verder natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop! Je had natuurlijk ook gewoon het handvat van je Bogner kunnen schroeven..


(wat is Pe! trouwens een rare naam...)

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 13:06
Mooie amp,

lekker compact en toch compleet.

Gefeliciteerd.

Vinni

Thanks! Het solo kanaal wat er op zit is ook super handig!


Waarschijnlijk 2 maanden, aangezien de kerst er aan komt. En dan geven mensen tcoh eerder hun geld uit aan andere dingen.

Verder natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop! Je had natuurlijk ook gewoon het handvat van je Bogner kunnen schroeven..


(wat is Pe! trouwens een rare naam...)

Mwah denk het niet, heb genoeg optredens in December staan!

Ik had het handvat er af kunnen schroeven inderdaad, maar meestal til ik hem in me eentje op aan dat handvat ( in kleine gangetjes enzo )

En Pe! ( Peter ) zit hier ook op het forum.



Gefeliciteerd man. Deze had ik niet zien aankomen. Hoe lang ga je deze houden?

:D zeker een tijdje!

lindstrom
5 oktober 2009, 13:09
leuk ding! gefeliciteerd!

AART
5 oktober 2009, 13:29
Gefeliciflapstaart, leuke amp!

Grappig ook hoe je dat met de rare aansluitingen onder het chassis opgelost hebt, mijn mark 4 heeft dat ook voor de footswitch en je haalt je hand zowat open aan de reverb tank als je die eruit wil halen.

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 13:36
Gefeliciflapstaart, leuke amp!

Grappig ook hoe je dat met de rare aansluitingen onder het chassis opgelost hebt, mijn mark 4 heeft dat ook voor de footswitch en je haalt je hand zowat open aan de reverb tank als je die eruit wil halen.

Ja wie dat bedacht heeft die aansluitingen? Dat werkt toch nooit lekker live? althans lijkt mij, ik wil gewoon snel op kunnen stellen en inpakken.

En bedankt :D

Erikt
5 oktober 2009, 13:37
Gefeliciteerd man! Snelle wissel ;)

Hoe is het clean kanaal tegenover de Bandmaster?

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 13:40
Voller en dikker, eigenlijk wat ik gewend was van me Caliber 50+ en dat is prettig op terug te hebben :D

reageert ook lekker op pedalen! mocht ik de kanalen een keer niet willen gebruiken!

marc_o
5 oktober 2009, 14:09
Begrijp ik nu goed dat je hiervoor de Egnater Tourmaster hebt weggedaan?????
Vreemd, maar als jij er blij mee bent, proficiat dan maar?

Luke-wannabe
5 oktober 2009, 14:17
Haha Joene toch!
Gefeli!

@ Marc: Jeps, die staat nu hier!

rickert
5 oktober 2009, 14:17
Ik ga het allemaal niet eens meer proberen bij te houden maar gefeliciteerd! Als jij maar blij bent:ok:

Midwolda
5 oktober 2009, 14:27
Jeutje dit is een mooie set zo zeg!
Ik had al een beetje last van Mesa-gas maar dat gaat zo niet over he...
En de Squier heb je ook mooi gedaan!
Complimenten, gefeliciteerd en heel veel plezier er mee gewenst! :ok:

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 14:36
Begrijp ik nu goed dat je hiervoor de Egnater Tourmaster hebt weggedaan?????
Vreemd, maar als jij er blij mee bent, proficiat dan maar?

Tourmaster heb ik weg gedaan voor de Fender Bandmaster en ja ik ben blij :D


Haha Joene toch!
Gefeli!

@ Marc: Jeps, die staat nu hier!

Thanks! :D


Ik ga het allemaal niet eens meer proberen bij te houden maar gefeliciteerd! Als jij maar blij bent:ok:

Bedankt jo!


Jeutje dit is een mooie set zo zeg!
Ik had al een beetje last van Mesa-gas maar dat gaat zo niet over he...
En de Squier heb je ook mooi gedaan!
Complimenten, gefeliciteerd en heel veel plezier er mee gewenst! :ok:

2xbedankt :D Om je gas een beetje te helpen.... mesa mesa mesa mesa mesa:D

Mukkez
5 oktober 2009, 17:11
Wow, lol. Jij wisselt wel erg veel van amps hè. Zo te zien zijn het elke keer ook niet de minste! Ik hoop dat je er veel (en ook lang ) plezier aan mag beleven :cheerup:

Vette Squier btw, jammer dat ze daar niet zo'n serie van maken!

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 17:19
Wow, lol. Jij wisselt wel erg veel van amps hè. Zo te zien zijn het elke keer ook niet de minste! Ik hoop dat je er veel (en ook lang ) plezier aan mag beleven :cheerup:

Vette Squier btw, jammer dat ze daar niet zo'n serie van maken!

Achja, mag graag spul proberen. Het is een beetje een tweede hobby:D

Dankjewel! en die Squier ben ik nog steeds supper tevreden mee, hij gaat de komende tijd ook weer lekker mee het podium op!

strate
5 oktober 2009, 18:04
gefeliciteerd!!

ik vond het bijna erg toen ik zag dat je een nomad hebt gekocht, terwijl ik er ook al een tijd naar op zoek ben maar er niet eentje kan vinden helaas! zit ook te twijfelen tussen de bandmaster, heel toevallig, maar de nomad bevalt beter? zou ik mogen vragen wat je ervoor hebt betaald? watvoor muziek speel je er op, blues? én ik zou soundclips heel erg op prijs stellen haha, al hoeft het natuurlijk niet!

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 18:09
gefeliciteerd!!

ik vond het bijna erg toen ik zag dat je een nomad hebt gekocht, terwijl ik er ook al een tijd naar op zoek ben maar er niet eentje kan vinden helaas! zit ook te twijfelen tussen de bandmaster, heel toevallig, maar de nomad bevalt beter? zou ik mogen vragen wat je ervoor hebt betaald? watvoor muziek speel je er op, blues? én ik zou soundclips heel erg op prijs stellen haha, al hoeft het natuurlijk niet!

Dankjewel,

Mij bevalt de Nomad beter, 3 kanalen die gewoon goed klinken plus een solo boost. Schakkelbare reverb.

Ik speel ik verschillende top100 bands, en ook veel blues.

Sound sampels kan wel, maar dan moet ik even tijd hebben. En het zijn dan YouTube filmpjes opgenomen met een Mac isight cam, dus niet heeel goed.

Ik pm je even.

Blend
5 oktober 2009, 19:52
En de oude Squier ( helemaal verbouwd) en inmiddels ook de headstock zwart:

http://img33.imageshack.us/img33/7162/4305bcab4e22332abbd5017.jpg


Nu wil ik alleen de knopjes op de versterker nog gaan veranderen, want op een donker podium ga je nu niks zien met die donkere pijlen op de knoppen. Er komen van die ''fulltone'' knoppen op!

Wow, wat een eenvoud en wat een klasse! Geweldig! Als ik het geld had.... Gefeliciteerd! Nu wil ik wel 'n filmpje zien eerlijk gezegd.

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 20:04
Wow, wat een eenvoud en wat een klasse! Geweldig! Als ik het geld had.... Gefeliciteerd! Nu wil ik wel 'n filmpje zien eerlijk gezegd.

Thanks! met de Peer erbij is ook gaaf:D

Ik zal zodra ik tijd heb een filmpje maken met me geklooi.

Mukkez
5 oktober 2009, 21:45
Achja, mag graag spul proberen. Het is een beetje een tweede hobby:D

Dankjewel! en die Squier ben ik nog steeds supper tevreden mee, hij gaat de komende tijd ook weer lekker mee het podium op!

Ah lekkere hobby('s) heb jij zeg. Dat je moeder dat toelaat ! :dontgeti: haha

JeroenSchaaf
5 oktober 2009, 21:56
Ah lekkere hobby('s) heb jij zeg. Dat je moeder dat toelaat ! :dontgeti: haha

Dankje! en ik woon op mezelf ;)

marc_o
6 oktober 2009, 10:03
gefeliciteerd!!

ik vond het bijna erg toen ik zag dat je een nomad hebt gekocht, terwijl ik er ook al een tijd naar op zoek ben maar er niet eentje kan vinden helaas! zit ook te twijfelen tussen de bandmaster, heel toevallig, maar de nomad bevalt beter? zou ik mogen vragen wat je ervoor hebt betaald? watvoor muziek speel je er op, blues? én ik zou soundclips heel erg op prijs stellen haha, al hoeft het natuurlijk niet!


Bij Den Dekker in Kapelle staat er al heeeeeeeeeeel lang eentje te koop, is een winkeldochter met fikse korting, sla je slag, zou ik zeggen.

Pé.
6 oktober 2009, 11:26
(wat is Pe! trouwens een rare naam...) Nah, kijk eventjes een andere kant op en direct dit.. :stop:


OT: Setje klinkt heerlijk in de band! Niet te overheersend en toch goed duidelijk! :)

ErikE
6 oktober 2009, 14:43
Mooi ding hoor! *kuch*...;)

mrweird
6 oktober 2009, 15:18
Mooi ding! Welkom bij de Mesa nomad club, ik heb nog steeds een nomad 55. Wel met EL34 d'r in wat ik persoonlijk wel een verbetering vindt.

Het idee van de kabel van de kanaal schakeling is een hele goeie, ik ga die modificatie ook doen denk ik. De stekker lijkt wel op die van midi maar het is toch geen midi?

JeroenSchaaf
6 oktober 2009, 19:14
Nah, kijk eventjes een andere kant op en direct dit.. :stop:
OT: Setje klinkt heerlijk in de band! Niet te overheersend en toch goed duidelijk! :)

He Pe!

Ja vind hem een goeie aanvulling voor het totaal geluid!


Mooi ding hoor! *kuch*...;)

Thanks!


Mooi ding! Welkom bij de Mesa nomad club, ik heb nog steeds een nomad 55. Wel met EL34 d'r in wat ik persoonlijk wel een verbetering vindt.

Het idee van de kabel van de kanaal schakeling is een hele goeie, ik ga die modificatie ook doen denk ik. De stekker lijkt wel op die van midi maar het is toch geen midi?

Thanks! en bedankt :)

Ja volgens mij is het geen midi, maar de kabel leek daar wel op, vandaar.

Pé.
6 oktober 2009, 21:32
Het idee van de kabel van de kanaal schakeling is een hele goeie, ik ga die modificatie ook doen denk ik. De stekker lijkt wel op die van midi maar het is toch geen midi? Nope het is geen midi. Het is een 7-pins midi-aansluiting, met een volledig analoge schakeling. De modificatie is niet zo moeilijk: je hebt een 7-pins XLR stekker en chassisdeel nodig (kun je bij de betere elektronicazaak kopen). Knip de kabel op ongeveer 10 cm van het einde door en zorg dat je aan beide kanten dezelfde kleur draad op hetzelfde pinnetje soldeert.. Easy as pie ;)

JeroenSchaaf
6 oktober 2009, 21:33
Ja dat bedoel ik ;)