PDA

View Full Version : fender vibrolux 1960



frankiiee
4 oktober 2009, 22:08
Hallo,

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/21112115/Lampenversterker_fender_vibrolux.html

Ik heb hierboven een linkje gezet naar een advertentie waar ik geïnteresseerd in ben. Ik zou graag deze versterker kopen en ik denk ook dat het een koopje is maar ik kan op internet zeer weinig tot niets vinden over deze fender vibrolux. Ook kan ik nergens sound samples vinden. Kan iemand mij iets meer over deze versterker vertellen. Ik vind alleen maar info over de vibrolux reverb en die klinkt gebaseerd op soundsamples heerlijk.

Kan iemand mij iets vertellen over deze versterker, sound, bouw, kwaliteit, prijs, ....

Hoe kan ik deze versterker controleren op originaliteit?

Mvg,
Klaas

nico verduin
5 oktober 2009, 07:38
Ben bang dat eea niet helemaal klopt:
- het is een brownface paneel (zie: http://www.ampwares.com/amp.asp?id=124)
- in een BF kast. En volgens mij is dat geen Fender style doek.
Dus kan van alles zijn... zelfbouw?

the sure thing
5 oktober 2009, 09:35
Aan de "metal dome" van de speaker te zien, is dit niet een speaker die volgens mij in de jaren '60 gebruikt werd. Ik vermoed idd dat dit een knutsel ampje is.... En dan is EUR 450 veel.

Chris Winsemius
5 oktober 2009, 13:03
Too good to be true... ;)

EDIT:

sound, zie vroege Mark Knopfler bij Dire Straits, hij gebruikte de '61 Vibrolux van de bassist.
Warmer, iets meer focus op de mids dan 'n blackface, geen reverb dus 1 gaintrapje minder, voor 'n 2x6L6 amp niet mega veel vermogen maar dat kan 'n plus zijn ;)
Bias-tremolo: vergelijkbaar met de bruine VibroVerb en de black- en silverface Princeton(Reverbs), werkt trouwens op beide kanalen.

frankiiee
5 oktober 2009, 13:27
Bedankt voor de reacties,

Ik had inderdaad ook al een beetje het gevoel dat er een en ander niet klopte door de zeer lage prijs. Maar als niet-kenner vond ik het wel de moeite om eens verder te bekijken je weet maar nooit he. Ik zal deze dus maar links laten liggen.

Mvg,
Klaas

vibrolux
5 oktober 2009, 21:59
Too good to be true, inderdaad.
Maar soms loont het ondanks alle negatieve internetberichten toch de moeite om eens naar een amp te gaan kijken/luisteren.
Dat deed ik dus vanavond met de bewuste Vibrolux (ondanks alle onheilsberichten hier...)
Tube chart : MJ. speakercode 465-321 (oxford en dus 1963) originele speaker dus. 126L speaker (misschien wel te vervangen door beter...)
En voor de rest negatief : deze brownface is zwart geschilderd, heeft een nieuwe blackface hendel en alle volume- en toonknoppen zijn niet meer origineel. En het speakerdoek is inderdaad zeer twijfelachtig.
Maar bovenal : ondanks jaren stilgestaan te hebben klinkt deze amp zeer goed. Dus wat wordt dat na revisie ?
Mijne heren : voor 450 euro is dit DIK in orde. Daar drink ik vanavond nog een trappist op !

groetjes,
Een gelukkige Vibrolux eigenaar.

the sure thing
5 oktober 2009, 22:38
Too good to be true, inderdaad.
Maar soms loont het ondanks alle negatieve internetberichten toch de moeite om eens naar een amp te gaan kijken/luisteren.
Dat deed ik dus vanavond met de bewuste Vibrolux (ondanks alle onheilsberichten hier...)
Tube chart : MJ. speakercode 465-321 (oxford en dus 1963) originele speaker dus. 126L speaker (misschien wel te vervangen door beter...)
En voor de rest negatief : deze brownface is zwart geschilderd, heeft een nieuwe blackface hendel en alle volume- en toonknoppen zijn niet meer origineel. En het speakerdoek is inderdaad zeer twijfelachtig.
Maar bovenal : ondanks jaren stilgestaan te hebben klinkt deze amp zeer goed. Dus wat wordt dat na revisie ?
Mijne heren : voor 450 euro is dit DIK in orde. Daar drink ik vanavond nog een trappist op !

groetjes,
Een gelukkige Vibrolux eigenaar. En de trafo's? Waren/zijn die wel origineel?

heavy-metal-thunder
5 oktober 2009, 22:40
Too good to be true, inderdaad.
Maar soms loont het ondanks alle negatieve internetberichten toch de moeite om eens naar een amp te gaan kijken/luisteren.
Dat deed ik dus vanavond met de bewuste Vibrolux (ondanks alle onheilsberichten hier...)
Tube chart : MJ. speakercode 465-321 (oxford en dus 1963) originele speaker dus. 126L speaker (misschien wel te vervangen door beter...)
En voor de rest negatief : deze brownface is zwart geschilderd, heeft een nieuwe blackface hendel en alle volume- en toonknoppen zijn niet meer origineel. En het speakerdoek is inderdaad zeer twijfelachtig.
Maar bovenal : ondanks jaren stilgestaan te hebben klinkt deze amp zeer goed. Dus wat wordt dat na revisie ?
Mijne heren : voor 450 euro is dit DIK in orde. Daar drink ik vanavond nog een trappist op !

groetjes,
Een gelukkige Vibrolux eigenaar.


Gelukzak!!!!!!!!!! ik had ook gemaild, maar was te laat. Deze versterker is wel wat meer waard (maar niet zo veel dan een 65 BF VL).

vibrolux
5 oktober 2009, 23:13
En de trafo's? Waren/zijn die wel origineel?

125C3A
606329

125P31A
606313

125A7A
606207

Is wel ok denk ik.
Bart

vibrolux
5 oktober 2009, 23:19
Gelukzak!!!!!!!!!! Deze versterker is wel wat meer waard (maar niet zo veel dan een 65 BF VL).

De centen kunnen me niet zo veel schelen. Ik ben content dat ik een versterker heb kunnen kopen tegen een redelijke prijs. Verkoper tevreden, ik ook. Ik overwoog net om een blues deluxe te kopen. Dat gaat dus nu niet door.
De reden waarom ik hier reageer is vooral omwille van het feit dat mensen soms op basis van een fotootje een gitaar/versterker als 'rommel' of 'knutselampjes' betitelen. Terwijl die dingen voor iemand die muziek speelt wel goed zijn. Voor een verzamelaar heeft mijn versterker weinig waarde, voor mij des te meer.

jacky
6 oktober 2009, 19:44
Ik vind het jammer dat er geen fotos meer te zien zijn zou je nog wat willen posten ?

En gefeliciteerd met je aankoop leuke amp voor prima prijs

als je toch fotos maakt laat dan ook even het chassis van binnen zien dat vinden de vintage vrinden (en ik ) leuk

vibrolux
6 oktober 2009, 20:54
Ok, ik probeer het morgenavond online te krijgen.

Mr.Jay
6 oktober 2009, 21:32
+ 1 !!!

en dik gefeliciteerd met deze prachtige aankoop. Trafo's zijn origineel dus kan alleen maar beter worden na wat werk eraan.

vibrolux
7 oktober 2009, 20:56
Zoals beloofd de foto's.
Ook een zicht op de binnenkant, daar ken ik geen fluit van.
En de grille is geschilderd in het grijs. Dus originele grille.
Ik ben vanavond begonnen om met behulp van tape de zwarte verf te verwijderen. Dus deze versterker zal me nog enkele winteravonden bezig houden. Maar met dit weer is dat geen probleem.
Bart

http://s653.photobucket.com/albums/uu260/madulin/?albumview=slideshow

Mr.Jay
7 oktober 2009, 21:06
Werelddeal !!!
Die ziet er keurig origineel uit van binnen.

nico verduin
7 oktober 2009, 21:44
Lijkt er wel op dat je elco's (de 2e vanaf de preamp kant) lek is. Of is dat wat anders wat daar op het bordje zit?

jacky
8 oktober 2009, 01:18
ja ja dit zijn de snoepies amp is in prima conditie (parts wise niet electrisch gesproken) een zeer goede koop

kast ff cleanen en het juiste speakerdoek zoeken en je hebt een mooi ampie


oja wel ff nieuwe knoppen maar das een minor problem ;-)

Rock Bottom
8 oktober 2009, 20:32
De reden waarom ik hier reageer is vooral omwille van het feit dat mensen soms op basis van een fotootje een gitaar/versterker als 'rommel' of 'knutselampjes' betitelen. Terwijl die dingen voor iemand die muziek speelt wel goed zijn. Voor een verzamelaar heeft mijn versterker weinig waarde, voor mij des te meer.

+1 op deze uitspraak.

Dosmanos
8 oktober 2009, 23:45
Dat is een meer dan uitstekende deal, heb ik het idee. Gefeliciteerd! Ben bezig met een ruildeal met een '60 Vibrolux, wel een tweed en niet meer helemaal origineel, maar dat is nog ff afwachten...

vibrolux
12 oktober 2009, 19:51
Ondertussen heb ik de tolex zo goed als schoon gekregen.
De bruine tolex is zo bijna zo goed als nieuw (beschermd door de verf).
De grote oppervlaktes zijn vrij van verf, maar de hoekjes en kantjes zijn nogal weerspannig.
En ook de speakerdoek is bijna helemaal ontdaan van de lelijke zilverkleurige verf.
Ik post hier binnenkort wel nog enkele foto's om jullie op de hoogte te houden van de werkzaamheden.
Om het werkje compleet te maken ga ik ook nog op zoek naar de originele volume- en toonknoppen. Repro's uiteraard. Heeft er iemand tips om dit in Nederland of België te kopen ? Of vind ik dit alleen maar in de US ?

vg
Bart

jacky
12 oktober 2009, 19:55
Ondertussen heb ik de tolex zo goed als schoon gekregen.
De bruine tolex is zo bijna zo goed als nieuw (beschermd door de verf).
De grote oppervlaktes zijn vrij van verf, maar de hoekjes en kantjes zijn nogal weerspannig.
En ook de speakerdoek is bijna helemaal ontdaan van de lelijke zilverkleurige verf.
Ik post hier binnenkort wel nog enkele foto's om jullie op de hoogte te houden van de werkzaamheden.
Om het werkje compleet te maken ga ik ook nog op zoek naar de originele volume- en toonknoppen. Repro's uiteraard. Heeft er iemand tips om dit in Nederland of België te kopen ? Of vind ik dit alleen maar in de US ?

vg
Bart

nico verduin van verelec heeft ze op zeker